Stefa kirjoitti:Kirjoitanpa tännekki asiaa nyt vähä tästä...Itselleni kävi sellanen juttu olin jäsenenä yhdessä metsästys seurassa etelä pohjanmaalla jäsenmaksuni maksoin ajallani jne...no muutin pari vuotta sitten pois paikkakunnalta rupesin ihmetteleen että miksei jäsenmaksua kuulu soitin seuransihteerille hän sanoi että en ole syntynyt seuranalueella mutta kumminki olen koko ikäni asunut kyseisellä paikkakunnalla...mitään rikettä en ole tehnyt ja maatakin seuralle on vuokrattuna meidän suvun taholta n.150 hehtaaria ja kaiken huipun lisäksi en saanut edes mitää ilmoitusta ja enkä mahdollisuutta tulla kuulluksi....olen miettinyt et vetääkkö maastot pois seuralta kun nykyään ei enää maanomistajan jäsenenä pääse seuraan...kumminki suvun mailla on 2 huippumaastoa. tällä menolla tämä metsästys harrastus on todellakin kuoleva luonnon vara kun seuranhallituksissa istuu ripakinttuusia veemäisiä äijän käppyröitä,jotka eivät katso tulevaisuuteen
Mikäli tilanne on juuri kuvaamallasi tavalla, niin olen jotakuinkin varma, että päätös on mitätön. Näitä on Jahti-lehden lakipalstalla tuon tuosta vastaavia tapauksia. Olisi ihan hauskaa lukea kyseisen seuran säännöt

Yhdistyslaki:
14 §
Yhdistyksestä erottaminen
Yhdistys voi erottaa jäsenen säännöissä mainitulla erottamisperusteella. Yhdistyksellä on kuitenkin aina oikeus erottamiseen, jos jäsen:
1) on jättänyt täyttämättä ne velvoitukset, joihin hän on yhdistykseen liittymällä sitoutunut;
2) on menettelyllään yhdistyksessä tai sen ulkopuolella huomattavasti vahingoittanut yhdistystä; tai
3) ei enää täytä laissa tai yhdistyksen säännöissä mainittuja jäsenyyden ehtoja.
15 §
Erottamismenettely
Jäsenen erottamisesta päättää yhdistys kokouksessaan, jollei säännöissä ole toisin määrätty. Päätöksessä on mainittava erottamisen syy. Jäsen ei ole yhdistyksen kokouksessa esteellinen äänestämään itseään koskevasta erottamisasiasta.
Ennen päätöksen tekemistä asianomaiselle jäsenelle on varattava tilaisuus selityksen antamiseen asiassa paitsi milloin erottamisen syynä on jäsenmaksun maksamatta jättäminen.
Jos erottamisesta sääntöjen mukaan päättää hallitus, voidaan säännöissä määrätä, että jäsenellä on oikeus saattaa erottaminen säännöissä määrätyssä ajassa yhdistyksen kokouksen ratkaistavaksi.
Säännöissä voidaan määrätä, että yhdistys voi katsoa jäsenen eronneeksi yhdistyksestä, jos jäsen on jättänyt jäsenmaksunsa säännöissä määrätyn ajan maksamatta.
Jos oikein kovasti haluttaa kyseisen seuran alueella edelleen metsästellä, niin suosittelen kääntymistä lakimiehen juttusille mikäli yhdistys ei tule asiassa vastaan.