Ihastuin näyttelytuomariin Halsualla

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 10, 2006 9:00 am

susihukkanen kirjoitti:7. Rekisteröin pentueen kaikki elossa olevat pennut SKL-FKK:n voimassaolevien rekisteröintimääräysten mukaisesti.


... näinhän minä oon tehnykin, ei oo vain ollut kivesvikaisia, onneksi, yksi purentavikainen on ollut. Pentueen komein pentu->rekisteröin -> laitoin sirun-> käytin näyttelyssä -> pam. :cry: Ehkä oon liian ankara, mut jalostusta on tullut tehtyä :lol:
Kuva
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä To Elo 10, 2006 11:03 am

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 10:14 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja helka päivämäärä To Elo 10, 2006 11:23 am

Susihukkanen kirjoitti:No täältäpä nämä löytyivätkin...

*****
KASVATTAJASITOUMUS
Hyväksytty SKL-FKK:n valtuustossa 18.11.2000. Astuu voimaan 1.7.2001.

.....

7. Rekisteröin pentueen kaikki elossa olevat pennut SKL-FKK:n voimassaolevien rekisteröintimääräysten mukaisesti.

*****

SKL-FKK:N KOIRAREKISTERIOHJE
2006

...

2. Rekisteröinti ja merkinnät
Koiran rekisteröimisellä tarkoitetaan koiran merkitsemistä Kennelliiton pitämään Suomen
Koirarekisteriin (FIN, ennen vuotta 1995 SF), Kennelliiton erikoisrekisteriin (ER) tai
Kennelliiton ei-jalostukseen rekisteriin (EJ).


Tämä nyt ei tarkoita sitä, että kasvattaja ei saisi tehdä karsintaa pentuessa. Päinvastoin, kasvattajalla pitää olla luonnetta lopettaa esim. kitahalkioiset tai muuten vialliset pennut. Samalla voi panna pois myös selvät "nollat" esim. koukkuhännät. Niistä kun en ainakaan minä kehtaisi edes hintaa pyytää.
Pykälän tarkoituksena on, että kaikki henkiin jätetyt pennut rekisteröidään, joko FIN tai sitten EJ-rekisteriin.
helka
 

ViestiKirjoittaja ES päivämäärä To Elo 10, 2006 11:46 am

[quote="Kyllikki"]
Viimeksi muokannut ES päivämäärä Ti Elo 15, 2006 2:08 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa
ES
 

ViestiKirjoittaja ErjaH päivämäärä To Elo 10, 2006 11:50 am

Jos pentueesta puolet muksitaan hengiltä, koska niissä on jalostuksellisesti hylkäävä virhe, miten sitten näidän henkiin jääneiden pentuesisarukset. Eikös ne pitäs pistää EJ-rekisteriin koska ovat näin "sairaasta" pentueesta? Pentueen Nartusta sitten tulee valio aikaan ja astutetaan jollain uroksella joka pian itekkin on samanlaisen sekasikiö pentueen "Terve" penikka. Syntyy pian semmonen mutka ja kippura pentue, tai väritykseltään niin valkoinen, että oikein häikäsee.

Toki jos pentueessa on heikkoja pentuja niitä on turha ruveta väkiste pitämään hengissä.


"pistetään vahinko kiertämään ja laitetaan lapsi karuselliin"
ErjaH
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Elo 10, 2006 12:00 pm

täydetputket kirjoitti:ruippa!luotitko siihen että purenta menis näyttelyssä "vahingossa" läpi?minun mielestä tuohan on tosi typerää "hakata"koiraan rahaa ja tappaa pois...

En luottanut, tiesin jo viedessäni, mikä on tulos. Mut "uhrasin" muutaman euron jalostuksen hyväksi, että muutkin tietää, missä suvuissa, vikoja pesii.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 10, 2006 12:01 pm

... olin minä.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Eri päivämäärä To Elo 10, 2006 12:42 pm

Minäkin oli siellä kun Riitta arvosteli. Niin vain sai toisen näyttelytuomarin, Junnun kuukautta aiemmin sertillä palkittu koira sinisen nauhan. Oliko sillä Riitalla aivan aito tukka?
Eri
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Elo 10, 2006 1:15 pm

menee aavistuksen verran metsään keskustelu eikö?
Vieras
 

ViestiKirjoittaja jpitkaka päivämäärä To Elo 10, 2006 2:35 pm

***
Viimeksi muokannut jpitkaka päivämäärä Su Huhti 26, 2009 7:24 am, muokattu yhteensä 1 kerran
jpitkaka
 

ViestiKirjoittaja Eri päivämäärä To Elo 10, 2006 2:54 pm

Kyllä aivan ilman mitään todenhiventä ja mutu-perusteinen on se väitteesi, että reppumiehen koira olis terveempi kuin kennelistä ostettu. Kennelin koiraan liittyy säänän mukaan kauppakirja, jossa on ostajalle oikeuksiaa.
Ihastuin näyttelytomariin oli otsikkomme ja nyt mennään jo koirakauppaan. Sitten kun päästäis näyttelyyn ihastumaan...
Eri
 

ViestiKirjoittaja jpitkaka päivämäärä To Elo 10, 2006 3:31 pm

***
Viimeksi muokannut jpitkaka päivämäärä Su Huhti 26, 2009 7:24 am, muokattu yhteensä 1 kerran
jpitkaka
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 10, 2006 3:32 pm

Sain takaisin.
Ihastuksista en tiijä, mutta itse olen saanut koirilleni niille kuuluvan arvostelun. Jos veisin koirani Nummijärven arvosteltavaksi, laittaisin jonkun nuoremman esittämään, varsinkin näin kesäkuumalla, oma kuupperintulos ei oikein enää riitä :lol: Erittäin hyvä arvostelija.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja ErjaH päivämäärä To Elo 10, 2006 4:33 pm

Ruippa: Arvosteliskin vain sitä koiraa, taitaa moni koira saada papereihin maininnan hyvästä rinnasta, vaikka ne arvosteltavat rinnat taitavat sijaita vähän ylempänä eikä lähelläkään koiraa :lol:
ErjaH
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa