Pokeli kirjoitti:ramaani kirjoitti:no paskat tietenkin lapiolla poisen oikein tajunnu sun kysymystä verkosta...mulla kuitenkin silleen että tarhan pohjalla betonilaatat ja siinä sinkitty koira tarha
joo sen tietenkin tajusin,mutta miten se tarha on betonilaatoissa kiinni ja onko alhaalla väli että pesuvesi pääsee pois
Papana kirjoitti:tuo betonilaatta homma taitaa olla aika hyvä keksintö.mitenkä opla sulla on ne tarhan puut kiinni niissä betonilaatoissa alhaalta
Ajurit kirjoitti:Poistaako Virkon-s käsittely tarhan maapohjaan jo mahdollisesti virtsasta tulleen hajun? Kuinka vahvana liuoksena ruiskutatte aineen ja voiko koirat olla tarhassa ruiskutuksen aikana?
Ruippa kirjoitti:Mie "huljuttelin" virkkonia noin yksi desilitra jauhetta 10 litraan vettä, ja koirat oli samalla tarhassa... ei oo ollut mitään "jäläkitauteja" käsittelyn jälkeen. kastelin vielä metrin leveydeltä tarhan ulkopuoleltakin varmuuden vuoksi. Hajusta en tiijä, omaan nenään ei haise ollenkaan, eikä naapurit oo laittanu terveysviranomaisia asialle. Siitä oon piätellyt, että kaikki olis kutakuinnii kunnossaEli kaikki näyttäis olevan kunnossa. Ei oo koirissa punkkejakaan, vaikka niitäkin alkaa näillä leveysasteilla olla
(Ekspot liuos on kyllä varattuna loppusyksylle, kun koirat saa juosta vapaasti metsässä).
Ajurit kirjoitti:Itse olen käyttänyt punkkeihin joko liuoksia tai punkkipantoja. Molemmat tehoaa punkkeihin hyvin, mutta punkkipanta on loistava keksintö, kun se tehoaa n. 6 kk ajan vaikka koira kävisi uimassakin. Liuosten teho loppuu n. 4 viikon jälkeen. Punkin estoaineiden vaikutuksesta koiran nenän toimivuuteen en ole huomannut olevan merkittävää vaikutusta.
Jos käytätte farmidesiä tai virkonia tarhan desinfiointiin, niin kuinka usein sen teette. Toiset tekevät sen 1 krt/v, mutta useammasta desinfioinnista ei liene haittaa. Meillä on nimittäin tarhan maapohja sellainen, että siinä rupeaa virtsa haisemaan jo muutaman kuukauden jälkeen. Maapohjan vaihtaminen on kuitenkin iso projekti ja jos hajuhaitat saa desinfiointiaineilla kuriin, niin helpommalla pääsisi. Voi vain kuvitella kuinka vahvasti virtsa haisee koiran nenään, jos sen itsekin haistaa melko helposti. Onkohan tarhan pohjan "hajuhaitoilla" vaikutusta koiran syksyiseen nenän toimivuuteen metsässä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa