Ajavankoiran näyttäminen?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Ajavankoiran näyttäminen?

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Heinä 27, 2006 6:21 pm

No niin ammattilaiset, kertokaas kuinka mettäkoiraa näytetään/ esitetään näyttelyis ja millätapaa sitä vois reenata?
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Heinä 27, 2006 6:44 pm

eli yksinkertaisesti rahalla reenaten
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä Pe Heinä 28, 2006 3:09 pm

Pari kertaa on tullut kehässä käytyä ja eräs asia joka on huomioitava: Älä itse jännitä kun esität niin herkkää kapistusta kuin koira on. Koira varmasti vaistoaa kun isäntä hermoilee ja herkkä koira voi itsekin hermostua kun huomaa tilanteen. Olin armeijassa Kajaanissa koiranohjaajana ja siellä näki mitä jännitys/pelko /( ihmisen) saa aikaan. Samat jutut pätenee myös metsästyskoira puolella.
Mauno
 

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä Ke Elo 09, 2006 1:19 pm

joo tää AJAVAN koiran näyttäminen..... Olen hävinnyt kaksi kertaa sert. koiralle jota esittää joku tunnettu ajokoiramies (mestarikasvattaja yms.) ja he esittävät jonkun toisen omistamaa kasvattiaan eli ei oma koira....niin aina ovat voittaneet meikäläisen ja tuomari antaa mulle vara-sert... tuomareitten nimiä enkä näitä "mestarikasvattajia" kehtaa mainita mutta jokainen ketä tämä vähänkään koskee menköön itseensä....kyseenalaistaa ainakin minun silmissä mestarikasvattajien saamat tittelit..... ps. voikun sattuisin joskus tuomariks heidän koirilleen............... :evil: :evil: :wink:
miinustaja...
 

ViestiKirjoittaja M Vuori päivämäärä Ke Elo 09, 2006 8:04 pm

Mun mielestä Kyrönmaalla on hyvä käytäntö kun viikottain on näyttelyharjoituksia Laihian keskustassa. Monella koiralla paranee esiintyminen ja esittäjän taidot kehittyvät siinä samalla. Siellä voi ajokoiramiehet myös puhua naamakkain leikkimättä mitää mustanaamiaota, täyttäputkeataiseppotietäväistä. Kaikki ovat ollet niihin reeneihin tervetulleita.
M Vuori
 

ajavan koiran näyttäminen

ViestiKirjoittaja häkä päivämäärä Pe Elo 18, 2006 3:44 pm

kyllä ajokoiran tulee tänä päivänä esiintyä hyvin kauniskaan koira ei ole kaunis jos se esitetään huonosti ei muuta kuin treenausta miinustajalle sanoisin että onhan voittajakoira voinut olla parempi ja yleensä kokeneet kasvattajat osaavat esittää koiransa hyvin tietenkin se tuntuu aina pahalta kun oma koira ei ole se joka voittaa
häkä
 

ViestiKirjoittaja waldo päivämäärä La Elo 19, 2006 2:09 pm

Edellä mainituilla oli hyviä neuvoja,kiitos siitä.
Minä opetin oman koiran kans kotipihassa juoksemaan vierällä ja palkitsin makupaloin,kunnes tajusi mitä siltä odotin. Sitten opetin seisomaan paikallaan ja isäntä teki mittatikun meille ja sitä vietiin sitten koiran vierelle,että tottui mittaamis touhuun. Kävimme viikko sitten ensimmäistä kertaa näyttelyssä,koiran ollessa kolmevuotias.
Pantana oli kuristava ohut ketju ja lyhyt remmi. Täytyy myöntää että hiukan jännitti ensimmäinen kerta. Tulokseksi saatiin eri ja avoimenluokan 4:jäs. Olin itse aivan tyytyväinen tulokseen,lähdin sinne aivan uteliaisuuttani kokeilemaan ja katsomaan minkälaista tuo näyttely touhu on kehässä,eikä yleisön seassa. Isäntä otti meidän esiintymisen videonauhalle. Täytyy näyttää se tuttavalleni,jolla kokemusta kovin. Saa sitten kertoa minulle,mitä kannattaisi tehdä toisin tai mitä harjoitella vielä lisää.Tuomari oli asiallinen ja jäi hyvä olo,taidan mennä toistekkin näyttelyyn koiran kera. :D
waldo
 

Metsästyskoiran näyttäminen

ViestiKirjoittaja Nittro päivämäärä Ma Loka 02, 2006 10:09 am

Onko sillä väliä näyttääkö vai ei kun ulkomuototuomareita kouluutava tuomari mollaa muita ulkomuototuomareita ajokoiramieslehdessä elokuun numerossa.Ja muut ulkomuototuomarit ovat hiljaa kusisukassa.Tällä tavalla saadaan homma loppumaan .Samoin käy myös ajokokeiden kanssa kun herrat aikansa rukaasääntöjä.
Nittro
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa