Ajokokeiden tarkoitus

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Heinä 31, 2006 3:26 pm

mitäs se kasvattaja nimi tarkoittaa?
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ma Heinä 31, 2006 3:26 pm

Mikä ero on kennelnimellä ja kasvattajanimellä?

http://personal.inet.fi/yhdistys/sfyry/ ... aannot.doc

Minä ymmärtäisin, että edelleen koirien kasvatuksessa käytetään kennelnimeä ja muiden esim. linkin fretti ja kanit, kissat jne kasvatetaan kasvattajanimellä. :roll:
Saatan olla vääärässäkin, kertokaapa viisaammat :)
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Ma Heinä 31, 2006 5:35 pm

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 7:23 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ma Heinä 31, 2006 9:07 pm

Minä ymmärtäisin, että edelleen koirien kasvatuksessa käytetään kennelnimeä ja muiden esim. linkin fretti ja kanit, kissat jne kasvatetaan kasvattajanimellä.

googletin hakusana "kasvattajanimi"-> viisitoista ensimmäistä puhui kasvattajanimestä tarkoittaen muita pieneläimiä kuin koiraa. Koirankin kohdalla puhuttiin kasvattajanimestä, mutta kin klikkasi auki "kasvattajat", tuli esille Kennel se ja se. Eli edelleen koirista, niiden kasvattajista ja kasvattajanimistä on puhe kennelnimestä :)
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Elo 10, 2006 3:00 pm

Onkohan laskentunumerosi korkeakin?
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 10, 2006 3:20 pm

Kyse ei oo minun laskentanumerosta, vaan kasvattajanimen ja kennelnimen erosta. Suuntaa-antavana ja suuruusluokkaa ilmaisevana 15 ensimmäist'ä on näissä keskusteluissa riittävä!
Voithan vastata jos tiedät tarkemmin!
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja ES päivämäärä Pe Elo 11, 2006 7:39 am

Seppo K. kirjoitti:Ruipalle, sama juttu Kutiasella, olenkohan ajatellut....
No olen ymmärtänyt niin, että olet sitä mieltä, että kokeeseen ei voisi mennä, jos koira ei ole ykkösen kunnossa tai tasolla! Mikäli näin on olen jyrkästi eri mieltä.
Itsestäni kun puhun, pelkästään harjoitusmaastoon on tunnin ajomatka.Jos kokeet ovat lähellä, olen varmasti paikalla koirineni ja saan mukavasti metsäpäivän. Eikös se ole harrastamista, ei keneltäkään mitään pois, järjestäjät saavat vähän fyrkkaa, ja arvaa mitä itse saan.
Saan todella paljon noin sosiaalisessakin mielessä, opinkin ehkä jotain, koira saa metsää, saattaa tulla jopa valioksikin suht. etelässä jne.
Näin on itselleni useamman koiran kanssa kertynyt toista sataa starttia, lisäksi muutama tuomarointi. Kokemuksessa löytyy, ehkä ei niin tietoa ja taitoa, mutta jotain tiedän ehkä minäkin. Otan ainakin pirusti kantaa, se on varma se.
Ainoa hiljainen toiveeni kokeissa on se, että koira edes jonkin verran hakkuisi, että minun höpöttäjän ei tarvitsisi olla koko ajan äänessä, jotta ei tuomareiden aika tulisi pitkäksi.
Vain kaksi kertaa olen tuntenut joutuneeni oikeusmurhan kohteeksi, ja se on vähän käyntimäärään nähden. Voin todeta, että tuomarityöskentely on ajokokeissa erinomaisen hyvää.


Vahingosta viisastuneena täytyy olla tuon Sepon kanssa samaa mieltä tuosta koiran kokeeseen viennin pitkittämisestä. Kyllä sen hyvin voi viedä sinne jo silloin, kun se alkaa tulokselle kärkkymään, sellaisia ne on siellä muutkin koirat...nuoret niinkuin vanhemmatkin, elikä hyvä koira jo vuotiaana, ja alle senkin. Itse en kokeista paljon mitään alkuun tiennytkään, niin kuin ei kai moni muukaan alkuunsa, kokeisiin meno kävi aina toisinaan mielessä, mutta epävarmuus esti sinne menon turhankin pitkälle, kunnes jo kokeneemmat sivulliset puutuivat asioitten kulkuun, ja komentivat menemään. Oli jotenkin sellainen tuntemus että siellä meitä "lyödään niin että sininen luu paistaa" vaan se osoittautuikin sitten turhaksi.

Reppumieheksi vielä pystyy vajaammallakin syrämmen toiminnalla... mutta ainakin minulle on nuo kokeet olleet hermoja raastavan jännittäviä kokemuksia, enkä suosittele enää nitro ukoille ollenkaan.
ES
 

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa