Käteviä niksejä ajokokeisiin ja metsälle

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja humu päivämäärä Ma Syys 04, 2006 9:37 am

yks kätevä niksi on kun menee maastoon niin koiran irtilaskun jälkeen rupeaa omistajaa paskattamaan niin pääsee sillai viemään sen innottoman koiransa metsään .. Oon nimittäin nähny kokeissa koiria jotka ei mene tieltä metsään jos ei omistaja vie !!

Jos koira ei muutamaan minuuttiin irtilaskusta mene tieltä metsään pitäisi ottaa kellosta aika ja jos 5min kohdalla koira on edelleen tiellä lähteä kotiin .. Tuollaiset koirat ovat innottomia ja PERIYTTÄVÄT saman jälkeläisiin!!
humu
 

ViestiKirjoittaja humu päivämäärä Ma Syys 04, 2006 10:36 am

siinäpä se onkin että sama koira voi autossa riuhtoa kun hullu ja sitten kun on irti ei lähekään kunnolla hakemaan:)

ja toisinpäin ,ajuri voi nukkua autossa ja kun pääsee irti häipyy kun pieru saharaan..
humu
 

ViestiKirjoittaja humu päivämäärä Ma Syys 04, 2006 11:40 am

no tosiaan voi uros haistella jonkun aikaa penkkoja vaikka olis innokaskin. mutta kyllä pitäs 5min riittää kusiajaksi ja sitten mehtään. 10 min tiellä on jo liikaa..
humu
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Syys 04, 2006 12:42 pm

Harvemmin se into ajettaessa taitaa loppua, kylmähaku tuntuu olevan monella se heikko lenkki varsinkin toisella erällä jos ei se jälki löydykkään aivan samalta mäeltä.
Toki eipä se koira opi hakemaankaan kun treenataan liian hyvissä kannoissa, vaan onhan se mukava kun päästää koiran irti niin alta 15minuutin raikaa!
Vieras
 

käteviä niksejä ajokokeisiin ja metsälle

ViestiKirjoittaja pomo päivämäärä Ma Syys 04, 2006 4:49 pm

Minun mielestäni koira pitäisikin aina viedä metsään ja päästää siellä irti, kyllä sen innon näkee sielläkin, olen ollut paljon tuomarina, niin ei se paljon vaadi jos tuomari kävelee metsään pari- kolmesataa metriä, alkaa koekin paljon mukavammin ja koiranomistajallekin tulee hyvä mieli kun tuomarit ovat edes hengessä MUKANA





























pomo
 

ViestiKirjoittaja Hippu päivämäärä Ma Syys 04, 2006 5:21 pm

..
Viimeksi muokannut Hippu päivämäärä La Loka 07, 2006 3:13 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Hippu
 

käteviä niksejä ajokokeisiin ja metsälle

ViestiKirjoittaja pomo päivämäärä Ma Syys 04, 2006 5:30 pm

kyllä on ollut paljon tuomareita jotka sanovat tiellä että tästä koira irti eikä liikuta sitten minnekkään; tämä on väärä periaate kyllä omistajan toivomukset tulee ottaa huomioon kohtuullisesti; olen ollut monesti tuomariparina sellaisen tuomarin kanssa; että ei liiku milliäkään jos koira ei löydä yöjälkeä; haluaisivat vain päästä miinustamaan; kuitenkaan sitten kun on erä täynnä eivät poloiset osaa korttia täyttää
pomo
 

ViestiKirjoittaja Hippu päivämäärä Ma Syys 04, 2006 6:02 pm

..
Viimeksi muokannut Hippu päivämäärä La Loka 07, 2006 2:44 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Hippu
 

tuli mieleen

ViestiKirjoittaja savon mualta päivämäärä Ti Syys 05, 2006 11:21 am

niin tuli mieleen omalta kohdaltani, kun olin kokeissa, niin tuomarit sano että sulla on siinä neliön ala jossa olet ja siitä et muuten liiku mihinkään. En saanut edes kusella käydä. (kusetti niin maan pirusti, mut ei piti vaan pidätellä). No ei mitään sanoin tuomarille, että ette voi mua kieltää menemästä kuselle, jos immeistä kusettaa. No menin kiellosta huolimatta ja eikun 7miinusta koiralle puutteellisesta innosta, kun näkivät koiran tulevan mun perässä juosten samaan puskaan kuselle. Huusivat vain että otatko koiran kiinni vai suletaanko. Koira kyllä haki hyvin. Mutta näin. Näitä kokemuksia on tullut jo muutamia.
Ylituomarin on saanu kuhtua metsään, kun pari kertaa on ollu sellanen tuomari joka on omasta pullosta juonu ittesä sammuksiin ja ruenna makkoomaan.
viivaa ei oo vedetty vaikka koira on ajanut, mutta yhdesti kävikin niin että ylituomari tulikin metsään mun vierelle ja laitteli paperille viivaa ja koepaikalla olikin tällä tuomarilla sitten selitteleminen kun ei edes tiennyt ylituomarin käynnistä mitään. kun käväisi autolla, jossa mä olin. Melkein tunti saatiin lisää. Kun tuomarit sanoi vaan että ei ne oo kuullu vaikka olivat lähempänä koiraa.
Nämä joskus ottaa pattiin kun tahallaan yritetään koiralle tehä hallaa, ettei vaan ajaisi keinolla millä hyvänsä.
mutta onneksi suurin osa on järkeviä tuomareitä, mutta joitain huonojakin valitettavasti sekaan mahtuu
savon mualta
 

ViestiKirjoittaja savon mualta päivämäärä Ti Syys 05, 2006 6:43 pm

Susihukkanen kirjoitti:Mistähän se muuten johtuu että vuodesta toiseen tällaiset idiootit joku raahaa sinne koepaikalle "tuomareiksi"??? Siis miksi kukaan ylipäätään pyytää näitä tyyppejä kokeisiin mukaan?

luulempa ettei muitakaan tuomareita ole saatavana. En sitten tiiä
savon mualta
 

ViestiKirjoittaja kuivis päivämäärä La Syys 09, 2006 7:14 pm

Misseehän päen savonmuata tuommosta tapahtuu?

Ei -&%¤#&£#- ole minun korviin vielä tullu vaikka jonniin ukon tiältä päen tunnennii. Tehkee hyvät immeiset tuommosesta käättäätymisestä jonniinlaesta reklamaatijjoo, ei myö tuommosia rökäleitä kokkeisiin tarvita.
kuivis
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa