Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Mielestäni parhaiten sopii

Latukkakorven Jeppe
0
Ei ääniä
Utakan Uki
2
4%
Vipulan Viliperi
4
8%
Tivakan Raku
0
Ei ääniä
Mehtäpirun Idäntoivo
1
2%
Pikipuron Ossi
3
6%
Raketin Sulo
0
Ei ääniä
Risöns Simba
0
Ei ääniä
Ramppa
0
Ei ääniä
Onnivaaran Voitto
1
2%
Karkelon Ice Man Hitsi JR
4
8%
Korpilehdon Löpi
7
15%
Ajajan Elmeri
0
Ei ääniä
Koivukulman BravoJytky
1
2%
Pökänpalon Taavi.
4
8%
Joku muu
19
41%
 
Ääniä yhteensä : 46

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Ti Maalis 24, 2015 5:38 pm

Pauli Sornikoski kirjoitti:no kalevin kommentit nyt tiesi etukäteen, ei kannata yöunia menettää toisten koirien takia, ootellaan niin saahaan taas ajavia koiria.


Mira on hyvä herkkähaukkuinen, ajotaitoinen narttu josta voisi pennun ottaakkin. Onneksi en ole varannut pentua, ei tartte nyt ruveta perumaan :(
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Ti Maalis 24, 2015 7:48 pm

eiköhän nuo löydä uudet kodit iliman sinuakin ja tulos nähhään muutaman vuojen päästä, pyrin käyttämään koiria jotka lähtevät mettään yhtä hyvin kuin mirakin ku olen jo vanha mies niin ei jaksa koirien kanssa kävellä, aika hyvin olen onnistunut tähän mennessä ja luulempa että onnistun nytkin.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä Ti Maalis 24, 2015 9:58 pm

toivotaan et pauli onnistuu,vaikka kävi niinkuin minun koiralle,et joutu "vara urokselle" :wink:
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja erkki allen päivämäärä Ti Maalis 24, 2015 10:15 pm

Kalevi taisit suotta Paulin valinnasta vinoilla, ollut juniorilla tuomarina kolmesti ja metälläkin joskus suurin vika kun ei oo oma. Aika näyttää mitä periyttää, olin hommassa vähän puhemiehenä ja ottaisin pennun yhdistelmästä jos päällikkö antaisi luvan, luvatta joutuisin ulkoruokintaan.
erkki allen
 
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 6:30 am

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Ti Maalis 24, 2015 10:36 pm

oli vaihtoehtona latukkakorven jeppe tämän jr lisäksi, ajelin sitten kerimäelle mutta jeppe joka oli kyllä kans komea koira mutta ei välittäny tytöstä mitään vaikka mira yritti houkutella ja hypätäkkin sitä niin ei muuta kuin meni karkuun eikä yhtään kertaa edes tohtinu tarkastaa passia niin piti luovuttaa ja viedä jr luokse ja kyllä homma hoitui heti vaikkei ollut ennen käynyt tyttöjä ja oli kyllä mahtavaluontonen ja rauhallinen sekä karvapeite oli karkea jota nykyään ei taho olla enää suomenajokoirilla ja riittävän komeakin oli, minun mielestäni sukukin riittävä ja uskoisin tulevan hyviä metsäverisiä koiria.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Ke Maalis 25, 2015 12:15 am

erkki allen kirjoitti:Kalevi taisit suotta Paulin valinnasta vinoilla, ollut juniorilla tuomarina kolmesti ja metälläkin joskus suurin vika kun ei oo oma. Aika näyttää mitä periyttää, olin hommassa vähän puhemiehenä ja ottaisin pennun yhdistelmästä jos päällikkö antaisi luvan, luvatta joutuisin ulkoruokintaan.


En väheksy urosta koirana, kyseenalaistan yhdistelmän sopivuutta koska tunnen Paulin koiran suvun hyvätpuolet ja heikkoudet varmasti yhtähyvin, kun Pauli itsekkin, sama koskee uroksen esivanhempia. Noihin edellä mainittsemiini seikkoihin olisin itse kiinnittänyt enemmän huomiota urosvalinnassa. Paulia pitää välillä "pökkiä" jotta hän pysyy hereillä :)
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja Voitto Sorvoja päivämäärä Ke Maalis 25, 2015 6:54 am

Miran ja Jymyn sukutaulujen samanlaisuutta vuoteen 1960 kuvaa luku 87, Miralla ja Peetulla luku on 80.
Nyt Miralla ja Ice Mannilla 84. Yleensä suuri luku on antanut paremman onnistumisen. Miran perimään tulee nyt lisää Jokirinteen Juroa, ei oikeastaan muuta.
Mitä se siten vaikuttaa, jää nähtäväksi.
Yhdistelmän pentujen "sukupuun" samanlaisuus käytetyimmän 20 v. 1996-2009 syntyneen urkin sukupuun keskiarvoon on 95. Lähimmäs näistä urkeista tulee Latukkakorven Leevi, joten sen tapaiset geenit on mahdollisimpia.
Mun esittämän urkin samanlaisuus oli vain 68 ja sen Pauli hylkäsi.
Voitto Sorvoja
 
Viestit: 355
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 2:47 pm

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja Harri Hintikka päivämäärä To Maalis 26, 2015 1:30 pm

Voitto Sorvoja kirjoitti:Miran ja Jymyn sukutaulujen samanlaisuutta vuoteen 1960 kuvaa luku 87, Miralla ja Peetulla luku on 80.
Nyt Miralla ja Ice Mannilla 84. Yleensä suuri luku on antanut paremman onnistumisen. Miran perimään tulee nyt lisää Jokirinteen Juroa, ei oikeastaan muuta.
Mitä se siten vaikuttaa, jää nähtäväksi.
Yhdistelmän pentujen "sukupuun" samanlaisuus käytetyimmän 20 v. 1996-2009 syntyneen urkin sukupuun keskiarvoon on 95. Lähimmäs näistä urkeista tulee Latukkakorven Leevi, joten sen tapaiset geenit on mahdollisimpia.
Mun esittämän urkin samanlaisuus oli vain 68 ja sen Pauli hylkäsi.


Selitätkö voitto joskus tarkemmin, miten tuota mittaat? Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Ehkä se on jo jossakin mainittu.
Harri Hintikka
 
Viestit: 169
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 9:35 am

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja Voitto Sorvoja päivämäärä Pe Maalis 27, 2015 5:46 pm

Haen koiran esivanhemmista 10 sukupolvea ja lasken tietokoneohjelmalla, kuinka monasti siellä mikin koira esiintyy.

100= kaikki koirat yhtä monta kertaa eli ovat kuin samasta yhdistelmästä
-100= esivanhempien esiintymismäärät ovat päin vastoin vaikka koirat pääosin samoja

Tilastomatematiikan kielellä ilmaistuna luku on eri esi-vanhempien esiintymiskertojen korrelaatio. Lasken sen Excelillä.
Käytetyimpien siitosurkkien kesken luvut vaihtelevat 50-96. Kahden urkin välinen luku voi olla hyvin suuri vaikka lähimmät esivanhemmat ovatkin erit. Käytännössä luvun määrää 1960-70-lukujen 40 yleisimmin sukutauluissa esiintyvien koirien lukumäärät.
Suurimmat määrät (yli 50) on yleensä koirilla Jack/64 ja Hölynpöly/60. Niiden keskinäinen suuruus-suhde vaihtelee.

Tässä on sama idea kuin kakkureseptissä. Kun sekoitellaan hyvin lähelle samanlaiset määrät eri aineksia, tulee hyvin lähelle samanlaiset tuotokset. Näitä samantyyppisiä tuotoksia voi edelleen yhdistellä ja tulee jokseenkin tasalaatuista tavaraa. Jos taas ainesmäärät vaihtelevat on tulos vähän sitä ja vähän tätä. Sama sitten jatkuu...

Voitto
Voitto Sorvoja
 
Viestit: 355
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 2:47 pm

Re: Mikä uroksista sopii pathaiten Paulin koiralle äänestä.

ViestiKirjoittaja Alpo Kananen päivämäärä Pe Joulu 04, 2015 7:06 pm

petri kujanpää kirjoitti:toivotaan et pauli onnistuu,vaikka kävi niinkuin minun koiralle,et joutu "vara urokselle" :wink:


Kyllä Pauli jalostus niksit osaa, mulla on tuossa ollu opettelemassa etellisestä yhdistelmästä Mira / Peetu uros P:J:n Jyri ja pikkasen ollu hidas syttynen
vaan nyt näyttää että jonkin moinen tulee kaksi viimmestä starttia on menny yli 100 min /erä ja tänäänkin kulki tietä viitisen kilometriä ja ei oo minun eikä
muittenkaan tässä vielä haukun kanssa kiertäny tätä järvee tietä pitkin vaan tämä meni, huom näköyhteys monessa kohtaa. Haukku on kaksi ääninen ja tiheys 70- 100 /min.
Intoo on ihan riittävästi ja haku vähän liiankin itsenäinen, tottelevaisuus on kymppi. elikkä mitä tähän sanois hyvä koira taitaa tulla kun jaksaa koulia ja ootella.
Pankaapa muut tästä yhdistelmästä tietoja miten on pelittäny onhan näitä sentään oliko 14 elävää koiraa.
Alpo Kananen
 
Viestit: 386
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:39 pm

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa