Ajopäiväkirjan pidosta

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Ajopäiväkirjan pidosta

ViestiKirjoittaja Omani päivämäärä Pe Elo 04, 2006 4:10 pm

Kohta alkaa ajattamiskausi (Olikohan se 20.8?)
Täytättekö treeneissä säännöllisesti samanlaista korttia kuin ajokokeissa? Itse olen huomannut että ajot muistaa paremmiksi jos ei täytä korttia.
Onko muita muistiinpanotekniikoita?
Omani
 

ViestiKirjoittaja kaikenkokenut päivämäärä Pe Elo 04, 2006 4:24 pm

ajavalla ei kortteja tarvita 8)
kaikenkokenut
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Pe Elo 04, 2006 4:35 pm

Kyllä, 20.8 vaikka kuinka mieli tekisi ennen sitä.

Itse olen todennut samaa, eli muutama vuosi kultaa muistot ja ajot paranee ajan myötä. Siksi pidän kirjaa tekemisistä metsässä.

Mulla ylhäällä joka kerralta ainakin pvm, paikka, irtilaskuaika, ajo / ei ajoa, hauanko haku kesti, kuinka pitkä oli ajo ja tuliko saalista. Viime aikoina olen kirjannut myös kelitiedot (asteet, kuiva/kostea, pilvistä/kirkasta/tuiskua, lumimäärä cm) Yleensä tulee kirjattua myös muita havaintoja päivältä, esim. kuinka jänis liikkui, paljonko koira oli jäljessä, millaisella innolla koira teki työnsä, kuinka pelasi hukalla jne. Kaikki nämä siis aivan vapaamuotoisesti ilman jatkuvaa kelloon tuijottamista ja korttia.

Silloin tällöin (3-5 krt kausi) täytän oman itseni kouluttamiseksi maastokortin ja tutkin sitä sinistä kirjaakin vaikka ei kokeessa olla. Ei tee ainakaan mitään haittaa muistella juttuja välillä! On jotain muutakin tekemistä kuin kuunnella ajoa ja keitellä kahveja.

Toki tähän taas joku saivartelee, että mitä sitä roskaa. Siinäpä vain aivan vapaasti. Itse ainakin pidän näitä tietoja ja niistä tehtyjä tilastoja mukavana ajankuluna. Pystyn myös muutaman vuoden kokemuksella sanomaan parhaan keskimääräisen ajankohdan, jolloin omat koirat kannattaa viedä kokeeseen. Eli silloin, kun ne on parhaiten pelannut muutenkin.
miccis
 

ViestiKirjoittaja PS päivämäärä Pe Elo 04, 2006 4:40 pm

Nyt olen Micciksen kanssa täysin samaa mieltä. Minä olen myös pitänyt kirjaa koiran tekemisestä jo muutaman vuoden. Onhan se itsellä joskus mukava kerrata ja muistella tapahtuneita.
PS
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Elo 04, 2006 4:44 pm

ajava pelaa jotenkin kelillä kuin kelillä mutta se "kolmosen" koira ehkä kerran kaudessa
Vieras
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Pe Elo 04, 2006 4:55 pm

Anonymous kirjoitti:ajava pelaa jotenkin kelillä kuin kelillä mutta se "kolmosen" koira ehkä kerran kaudessa


Ja vieraat ne senkun räksyttää, osa melkein kuin pystykorva narun nokassa.

Toki tähän taas joku saivartelee, että mitä sitä roskaa. Siinäpä vain aivan vapaasti. Itse ainakin pidän näitä tietoja ja niistä tehtyjä tilastoja mukavana ajankuluna.
miccis
 

ViestiKirjoittaja Yhtä viivaa päivämäärä La Elo 05, 2006 2:28 pm

Minulla on kopioita tuomarikortista. Kortin täytän kuten kokeissa.
Yhtä viivaa
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa