Beagle vs Suomalainen

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Beagle vs Suomalainen

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 5:42 pm

Kertokeehan eroja ja mitä mieltä ootte että piiklet on samoissa kokeissa ajokoirien kanssa. Omasta mielestäni isoin ero taitaa olla jalkojen pituudessa.Olen ollut 11 piiklelle tuomarina kolme niistä oli täysin verrattavissa ajokoiraan(paljas keli) loput oli kengän kiillottajia.Sen verran huonoja kokemuksia on että arvonnassa aina toivoo että ei kai taas beagle :P
ajo120
 

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä To Maalis 15, 2007 6:57 pm

Beagle on pieni rotu siis määrällisesti, siihen mahtuu hyviä ja tosi huonoja samoin kuin ajokoiriin. Itsellä ollu yksi beagle Mäki-haukun koiria, oli tosi hyvällä innolla varustettu koira, hiukan haku löysää vanhemmiten mutta ajossa tiukka,ikinä ei ollu niin rampa että ei ollu lähdössä mehtään. Harmittaa kun pilaavat hyvän rodun noilla kauneus kilpailuilla yms. Mutta silti suosin suomalaista. Pidän beaglea hiukan tarkenpana reviiristä kuin ajokoiraa haukkuu/huutaa joutavaa. Eikä rotuja pidä vertailla kunpi on parenpi, eikös se riitä jos koiran omistaja tykkää ja on tyytyväinen koiraansa oli se sitten mikä hyvänsä.Hyvä beagle on hyvä metsästys koira jolta ammutaan paljon jäniksiä.
miinustaja...
 

Re: Beagle vs Suomalainen

ViestiKirjoittaja Iitapiru! päivämäärä To Maalis 15, 2007 7:26 pm

ajo120 kirjoitti:Kertokeehan eroja ja mitä mieltä ootte että piiklet on samoissa kokeissa ajokoirien kanssa. Omasta mielestäni isoin ero taitaa olla jalkojen pituudessa.Olen ollut 11 piiklelle tuomarina kolme niistä oli täysin verrattavissa ajokoiraan(paljas keli) loput oli kengän kiillottajia.Sen verran huonoja kokemuksia on että arvonnassa aina toivoo että ei kai taas beagle :P
Kai sie nyt käsität, ettei net kilipaile sammoisa sarjoisa??????? Ja minkä helevetin takia häätyy aina kirjottaa joku VS joku. Riijanhaastoko se on aina päällimmäisenä?!?
Iitapiru!
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä To Maalis 15, 2007 9:40 pm

Kyllä kai mie sen käsitän ettei net kilipaile samassa sarjassa ja ei oo tarkotus haastaa riitaa vaan kysellä muitten kokemuksia ja näkemyksiä rotujen eroista.
ajo120
 

ViestiKirjoittaja hönö päivämäärä Ma Maalis 19, 2007 10:37 pm

Aika jäätävä oli tuo Sinun (ajo120) keskustelun avaus koirien välisistä eroista . Toivottavasti et saa beagleja arvioitavaksi kun on noin paljon "huonoja" kokemuksia...

Paistaa muuten harvinaisen selvästi läpi, että et halua samoihin kokeisiin beagleja sekä suomenajokoiria.
hönö
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä Ti Maalis 20, 2007 6:35 pm

hönö kirjoitti:Aika jäätävä oli tuo Sinun (ajo120) keskustelun avaus koirien välisistä eroista . Toivottavasti et saa beagleja arvioitavaksi kun on noin paljon "huonoja" kokemuksia...

Paistaa muuten harvinaisen selvästi läpi, että et halua samoihin kokeisiin beagleja sekä suomenajokoiria.
Minä taas toivon että kumpa saisin päästä arvostelemaan taas jotakin nuista kolmesta beaglesta meinaan että ne haki ja ajo niinkuin koiran kuuluu.Nämä huonot kokemukset tulevat nuista muista jotka eivät lähtenyt ryhmän luota juuri minnekkään.Minä ymmärrän sen että beaglet on jalostettu lähihakusiksi,mutta se on ajokoiramiehelle pitkä päivä kävellä koiran perässä,oon nääs tottunut tuohon ajokoiran työskentelyyn.Ja minusta on hyvä että oon kokeitten kautta pääsyt tutustumaan näihin erittäin veikeän luonteen omistaviin koiriin.Enkä minä hönö ole sitä vastaan että beaglet on ajokkien kanssa samassa kokeessa vaikka toivonkin arvonnassa ,että pääsis ajokoiralle niinkuin varmaan monet beagle miehet toivoo että kumpa pääsis beaglelle.
ajo120
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa