Kokeet ja hyvät tavat!

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Ma Elo 07, 2006 7:50 am

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 7:33 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ohhhoh

ViestiKirjoittaja vierrras päivämäärä Ma Elo 07, 2006 11:35 am

niin, tapoja tuntuu olevan kahdenlaisia. Minusta jokainen kantaa eväänsä itse metsään. Mistä ihmeestä koiran "handler" tietää, mille ravintoaineille tuomari on allerginen tai mistä leivästä hän tykkää... , juoko hän maitoa, mehua , kaakaota, kahvia... Paljon helpompaa kun jokainen tuo omat eväänsä.
Ei se reppu paina tuomarillakaan paljoa selässä ja Tottakai kokeen jälkeen handlerin kuuluu tarjota ruokailu tai vastaava tuomareille pitkän ja uuvuttavan päivän jälkeen koepaikalla tms. pääasia on että jokapaikassa, alueesta riippumatta, olisi yhdenmuikainen käytäntö eväiden kanssa. Eipähän tarvisi arpoa, vienkö vai en.
vierrras
 

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä Ma Elo 07, 2006 1:17 pm

Tämähän on aivan SELVÄ juttu että koiran omitajan tulee varata kahdella tuomarille maastoon eväät..... ja koiran omistaja kyllä eväitä kantaa aivan varmasti minun ryhmässä.... vai vielä pitäis muka ajon perässä laukata ilman evästä .... EI TAIDA miinustaja tieltä paljoo ajon perään kehata hypätä jos omistajalla ei oo evästä tarjota... TUOMARIT ovat siellä omasta vapaasta tahdostaan...... :?: ps. jos ei kehtaa ruokkia tuomaria niin käy kokeissa vain sunnuntaisin silloin ne ei syö eikä juo...(ainakaan aamusta) tulee halvemmaks mistähän lie johtuu heh heh.... :shock: :D :D
miinustaja...
 

ViestiKirjoittaja ErjaH päivämäärä Ma Elo 07, 2006 1:31 pm

Sen ohjeen sain kun aloitin "korttikurssin", että ota sitten kunnon eväät mukaan kokeeseen, se on vähintä mitä pystyt tekemään. Minähän otin...tein voileipiä ruisleivästä ja sämpylästä, oli kahvia, teetä ja mehua. Korvapuusteja...kahvimaitoa ja sokeria unohtamatta...niin ja kahvit juotiin posliini mukeista :lol: Koira haki täydet minuutit, mutta minun eväitä kehuttiin maasta taivaaseen, että ei se huono päivä ollut. Pidettiin välillä evästauko...eli en raahannut eväitä metsään. Kätevä eväiden kantokoppa on rottinkinen kauppakori.

Itse kun menen tuomariksi....otan ainakin mehua mukaan, koska en kahvia juo. Kerran olen saanut evääksi leivän joka oli pussissa....pussin pohjalla oli lauantain makkaran siivu ja siivu voita....etsien sitä leivänkannikkaa :lol:

Minä taas olen kuullut, että etelä-pohjanmaalle kannataa varata AINA omat eväät...isännät kuulema menee syömän puun taakse omia eväitä tuomareiden nuollessa näppejä. Tiedä häntä....koskaan en ole siellä kokeesse ollut :wink:
ErjaH
 

vierrras

ViestiKirjoittaja NIIN... päivämäärä Ma Elo 07, 2006 1:38 pm

Kyllä kyllä, ymmärrän yskänne , mutta ei sentään vaahdota tarvitse :) Niin, kysymyksessä siis oli mielipiteiden kysely eikä se, kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Olen kokeissa (PRKL) kantanut niin monta kertaa täyttä reppua (pohjanmaa) koko päivän, että sen vuoksi olin sitä mieltä. Toki on selvää se, että jollain lailla pitää korvata tuomareiden lähteminen vapaaehtoisesti kokeeseen; vesisateeseen, pakkaseen ym, kun vaihtoehtona olisi jäädä kotiin nukkumaan. Niin, sama se kannanko MINÄ eväitä vai en, mutta yhteinen käytäntö olisi kiva ja kaikille tasapuolista. Rakkaudestahan lajiin tätä vielä harrastetaan, eikö?
NIIN...
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Elo 07, 2006 2:05 pm

mulla tulee ainakin heti hirvee kuulon alenema jos ei oo evästä.... ja pientä pottuilua joutuu omistaja kuuntelemaan koko päivän.... (ketjussin om.)repun tasoisia kun rupee eväät olemaan niin sit on poiijjaat kivaa olla metässä kannolla mutustella vähän jotain savulihaa niin ai että sitä ajoa on mukava kuunnella...... :D
Vieras
 

jo.

ViestiKirjoittaja vierrras päivämäärä Ma Elo 07, 2006 2:09 pm

jo vain tokkiinsa, minäkin haluan valmiit eväät metsään, ei epäilystäkään. Joten, eteenpäin sano mummolumessa ja jokainen koiran "handler" tuokoon tuomarien eväät metsään.. :)
det passar bra.. 8)
vierrras
 

ViestiKirjoittaja calle päivämäärä Ma Elo 07, 2006 4:17 pm

Eväät tuo koiranomistaja, toivottavasti.
calle
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Elo 07, 2006 5:41 pm

Kyllä täällä on jokaanen tavannu itte kantaa mieluusensa evähät ajokokeesihin, se on sitten piknikki eriksensä! :wink:
Itte ainakin syönkin mettäs ennemmin silloon kun on ittellä näläkä kun ei kuitenkaan kehtaa ruinata jotta anna jo :lol:
Ja muutenkin jos sattuu jonku poikamiehen jörrikän koiralle tuomariksi niin se on sitten joku viikkua vanaha leivän puolikas ja välis parin sentin siivu kotleri tankosta ja sitä tehreskin on pitäny raapia persettä samalla :lol:
Ei sillä en mä mitenkään kranttu oo mutta kuitenkin :wink: :lol:
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä Ti Elo 08, 2006 11:02 am

Elekee helekutti sinne päin!! Itään päin hyvät neidot, itään päin! Meilläpäin on kunnon eväät ja näkäräiset perinteisesti päälle!! :D :D
Mauno
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa