Järjestöön kuuluminen

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Järjestöön kuuluminen

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Elo 07, 2006 1:17 pm

Tuli mieleen katselllessa pöydällä olevaa kirjekuorinippua, että onko järkevää maksaa kaikkia järjestömaksuja vai saako niistä rahalle vastinetta. Kennelliiton maksu, SAJ:n maksu, paikallisen ajokoirayhdistyksen maksu, riistanhoitomaksu ja 3 kpl metsästysseurojen maksuja. Yhteensä 155€, metsästykselle hintaa ennen metsässä käyntyäkään vai ovatko koiramme-, metsästäjä-, jahti- ja ajokoiramieslehdet tämän arvoisia. Mistä päästä lähtisi karsimaan? Tuntuu ettei kaikki ole tarpeellisia, vai ovatko? Mielipiteitä, kiitos.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja ErjaH päivämäärä Ma Elo 07, 2006 1:24 pm

Itse olen SAJ:n jäsen vaikka meillä ei rotujärjestön edustajia talossa olekkaan ja tuskin tulee olemaankaan...harrastan tätä pienempää englannin serkkua. Itse liityin SAJ:n jäsenksi jo ihan senkin takia, että yhdistyksen lehdessä on enemmän luettavaa kun rotuni omassa ja näyttää tämä keskustelupalstakin olevan vilkkaampi. Niin ja en ole roturasisti :lol:

Vaikka olen kennelseuramme sihteeri, kuulun silti parin lähialueen seuran jäseniin, sen takia että jos tulee kursseja tai koulutuksia VAIN seuran jäsenille niin olen sitten etusijalla....eli ihan kannatuksen vuoksi.

ja vinkiksi....ei kannata laskea mitä hyvään harrastukseen menee rahaa...tulee vain pahalle tuulelle :cry:
ErjaH
 

ViestiKirjoittaja calle päivämäärä Ma Elo 07, 2006 3:48 pm

ErjaH kirjoitti:Vaikka olen kennelseuramme sihteeri, kuulun silti parin lähialueen seuran jäseniin, sen takia että jos tulee kursseja tai koulutuksia VAIN seuran jäsenille niin olen sitten etusijalla....eli ihan kannatuksen vuoksi.

ja vinkiksi....ei kannata laskea mitä hyvään harrastukseen menee rahaa...tulee vain pahalle tuulelle :cry:


Jepp, kannatuksen vuoksi jos ei muuta. Ja jos vähäsen kattelee mihin ja miten paljon rahaa menee muuhun turhaan niin on nämä jäsenmaksut aika pienet loppujen lopuksi. Jos taas sitten ei olis varaa maksaa niin se on sit ihan eri asia.
Saako näille rahoille vastinetta, hmmm enpä tiedä, joskus ja joskus ei .
calle
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Elo 07, 2006 7:58 pm

Osittain samaamieltä vieraan kanssa. kennelliitonmaksu täysin turha, vain näyttelylehti KOIRAMME saan vastineeksi. SAJ jäsenyys ihan JEP samoin kuin paikalliseen ajokoirakerhon, toimintaa kyllä löytyy.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja ErjaH päivämäärä Ma Elo 07, 2006 8:56 pm

^ tilaa nyt ihmeessä koiramme lehden Metsästys-KOIRAMME versio...on vähän tyyriimpi mutta varmasti metästysihmiselle enemmän luettavaa.
ErjaH
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Elo 08, 2006 5:59 am

Ny ku on järjestöön kuulumisesta ruvettu puimaan niin kertokaas aloittelijalle minne kannattais liittyy kun rupee harrastaan metsästystä näyttelyitä ja kokeita ajookoiralla
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Reporetku päivämäärä Ti Elo 08, 2006 6:33 am

Jos olet vasta alkumetreillä harrastuksessasi, niin ensimmäiseksi suoritat metsästyskortin ja saat vastineeksi metsästäjälehden. Myös paikallisen metsästysseuran jäsenyys on lähes pakollinen. Kun hommaat ajokoiran, niin liity samalla SAJ:hin. Näillä pääset hyvin alkuun. Jos järjestötyö kiinnostaa, niin paikalliseen ajokoirayhdistykseen voit liittyä myöhemminkin ja jos aiot joskus laajentaa harrastustasi kasvatustyöhön, niin kennelliiton jäsenyydellä saat alennusta rekisteröinneistä ja koiramme-lehden. Muuta antia ko. keskusjärjestö ei juuri metsästyskoiraharrastajalle pysty tarjoamaankaan.
Reporetku
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Ti Elo 08, 2006 9:30 am

ja saikos sillä Kennelliiton jäsenyydellä jostain vakuutusyhtiöstä vähän alennusta koiravakuutuksista.

Mutta aloittelijan tarvii/kannattaa liittyä joko SAJ:n/ paikallisen ajokoirayhdistykseen tai kennelliiton päästäkseen alkuun noissa harrastuksissa.
miccis
 

ViestiKirjoittaja Omani päivämäärä Ti Elo 08, 2006 1:08 pm

Täällä varmasti on järjestöön kuuluvia jotka osaavat sanoa miten järjestössä saisi äänensä kuuluviin. Vai onko tavallisella rivijäsenellä mitään muita kanavia asioiden esille ottamiseksi kuin äänestäminen vuosikokouksessa (jonne ei tule lähdettyä)
Tämä foorumi taitaa olla tärkeäkin kanava. Varmaan "johtoporsaat" näitä keskusteluja lukevat ja ehkä he täällä keskustelevatkin.
Minusta hallituksen jäsenet saisivat olla nimellään täällä keskustelemassa ja esittämässä näkemyksensä keskusteltaviin asioihin ......... että tietäisi sitten ketä äänestää ja ketä ei äänestä ja kenelle antaa valtakirjansa.
Omani
 

ViestiKirjoittaja Eri päivämäärä Ti Elo 08, 2006 10:00 pm

Kyllä mun mielestä saj on vanhojen ukkojen kerho, jossa vallanhimo on vienyt hiuksetkin päästä.
Eri
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Marras 06, 2006 5:37 pm

Muuttakaa ensin nuo järjestön säännöt niin ettei muutaminen johtomafiaan kuuluvien valtakirjasaaliilla vääristetä järjestössä harrastusta mielivaltaiseksi.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Marras 06, 2006 6:00 pm

Ei sääntöjä saa muuttaa , näkyisi pian kentän kanta.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja AAA päivämäärä Su Marras 12, 2006 8:54 am

Hyvä vieras ! Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä kanssasi .Nykyiset johtomiehet ravavat Pitkin poikin Suomea Valtakirjanippu Salkussa ja pääsevä sitten änestämään näiden turvin niin kuin haluavat.Moni jäsen ei edes tiedä mitä heidän valtakirjoilla on äänestetty .Tämä pitää muuttaa niin että vain paikalla olevilla on ääni oikeus,silloin nähdään todelinen jäsenten kanta .Eikä nämä Lyöppärit pääse pelamaan filunkia.
AAA
 

ViestiKirjoittaja vapaus päivämäärä Ma Marras 13, 2006 7:21 am

Suomessa on vapaus olla kuulumatta mihinkään yhdistykseen.
vapaus
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Joulu 01, 2006 8:49 am

Kyllä vaan pahasti näyttää siltä, että saj on se mainittu vanhojen ukkojen kerho, jossa oma asema järjestössä on se päällimmäinen. Miten lie sen oman ajurin kanssa jos terävämpää päätä katsotaan? Onko siellä mitään? Kuulumalla järjestöön ikäänku antaa heille perusteita jatkaa samaa valtapolitiikkaa. Vai onko joku keino päästä vaikuttamaan mikäli tämä johtoporukan suunta ei itseä miellytä?
Vieras
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa