Miten koppiin lämmitys?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Miten koppiin lämmitys?

ViestiKirjoittaja Omani päivämäärä To Elo 10, 2006 1:32 pm

Neuvokaa äkkiä ennen kuin tulee kylmä (nyt on 28 lämmintä), millaisen lämmityslaitteen voi asentaa valmiiseen koppiin kattoon. Koppi on omatekoinen hirsirakenteinen muuten hyvä. Vai pitääkö ostaa valmiskoppi jostain?
Omani
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Elo 10, 2006 1:49 pm

En tiedä, minulla vain on sellaista hermoheikkoutta että tuntuu pahalta kun kopin kuivikkeita menee lämpöpatterin päälle. Onko siitä vaaraa?
Lisäksi koppi ei ole kovin suuri, katossa olisi tilaa.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Omani päivämäärä To Elo 10, 2006 1:50 pm

Edellinen olin minä aloittaja.
Eräs sähköliikkeen omistaja neuvoi että hän voisi tehdä samanlaisen lämmityselementin kuin on esim. pesuhuoneen lattioissa mutta siihen ei saisi termostaattia ollenkaan, pitäisi aina vakilämmön. Onko jollakin sellaista käytössä ja onko se laillinen vekotin+
Omani
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 10, 2006 2:07 pm

Mulla on samaa lattialämmityskaapelia, kuin talonlattiassakin. Neljän metrin pätkä lämpenee n. 50-60 asteiseksi. on ensin laitettu kupariputken sisään kiepille ja lattianseinänvierelle rimoitus ja vesivaneri päälle.
Ollut n. 9 vuotta, ei ongelmia. kumiroikan (kaapelinjatkeen) olen suojannut alumiiniputkella ja sitte vain seinäpistorasiaan.
En tiedä laillisuudesta, mutta toimii. Pitää kopin n. 10-15 asteisena.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Hippu päivämäärä To Elo 10, 2006 3:26 pm

..
Viimeksi muokannut Hippu päivämäärä La Loka 07, 2006 3:24 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Hippu
 

ViestiKirjoittaja Koillismaa päivämäärä Pe Elo 11, 2006 4:10 pm

Tämä aihe tuli hyvin käsiteltyä, mutta oleelista on myös kopin luukku ja muu rakenne tehdä niin, ettei vedä liikaa.
Koillismaa
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Elo 11, 2006 4:35 pm

Tässä takuuvarma luukku.Kuva
Kuva
Kuva

Näitä on ollut ainakin 10 v käytössä, ei oo tarvinnut uusia kuin ovien välisen tiivisteen.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä Pe Elo 11, 2006 4:44 pm

Hyvät räppänät Ruippa! Meikäläisen ajureilla kopeissaan samanlaiset. Miten jouset kestäneet?? Huippuluukku kertakaikkiaan. Ei tuiverra tuulet eikä lämpö karkaa.
Mauno
 

ViestiKirjoittaja Veistäjä päivämäärä Pe Elo 11, 2006 4:51 pm

Mistähän noita sivusta aukeavia saa? Näyttää toimivalta ja on varmasti melkolailla tuulen- ja lämmönpitävä.
Veistäjä
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Elo 11, 2006 4:52 pm

Ovien raamit tehty teräksestä, vasemmalla näkyvässä putkessa molemmille oville oma pianolangasta tehty jousi, en tiijä, että yhtään olis vaihdettu. Kaikki käsityönä tehtyjä, jos ei toimi luulisin, että tekijä antaa uuden, kun palauttaa alkuperäisen.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Elo 11, 2006 4:53 pm

...oikealla olevassa putkessa...
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Elo 11, 2006 4:59 pm

veistäjä kirjoitti:Mistähän noita sivusta aukeavia saa?

Tuuppa käymään vaikka "Lohiajoissa", eiköhän tekijä oo siellä tuomarina. (selvyyden vuoksi: minä en niitä tee)
Jos olet kiinnostunut laita yveetä saat tekijän puh no:n
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Hippu päivämäärä Pe Elo 11, 2006 8:26 pm

..
Viimeksi muokannut Hippu päivämäärä La Loka 07, 2006 3:23 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Hippu
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Elo 11, 2006 9:19 pm

Sitä pitäis kysyä Reijolta, joka niitä tekee :lol:
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Viera5 päivämäärä Su Touko 13, 2007 8:12 am

satuin näkemään saksanseisojan kopissa 2 luukkua toinen sisään toinen ulos yläsaranoinnilla. luukut tehty vanerista ja eristettyjä sekä tiivistettyjä. ulosmenoluukun yläreuna sisempänä kuin alareuna ts. kun koira menee ulos, luukku sulkeutuu omalla painollaan ja sisääntuloluukun kulma tietysti päinvastoin. ei kuulemma satuta häntäänsä kuin kerran. ajattelin, että kova, teräväkulmainen ja painava luukku voisi vioittaa häntää, muuten varmaan toimiva systeemi. kannataiskohan kokeilla ja kehitellä, luukut saa tehtyä tiiviiksi ja vedottomiksi sekä kestäviksi vaikkapa vanerista tai pellistä pinnoitettuina.
Viera5
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa