Eväät ajokokeisiin!

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Metsäeväät kokeeseen tuo...

Höh, tietenkin koiranomistaja!
43
50%
Kantakoot tuomaritkin itse reppunsa
19
22%
Ihan sama kunhan tietää ajoissa varautua kumpaankin vaihtoehtoon
23
27%
 
Ääniä yhteensä : 85

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Elo 11, 2006 12:32 pm

8)
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Elo 11, 2006 3:32 pm

Minulle aivan sama, kunhan kokeeseen mennessä tietää käytännön, ettei tuuns. noloa tilannetta.
Kokeen anoja vois laittaa pikku viestin asiasta jo koehakemukseen.
Minusta kaikki, mikä menee kurkusta alas, eikä jää käsiin, eikä taskuihin, ei oo korruptiota.
Viimeksi muokannut Ruippa päivämäärä Pe Elo 11, 2006 4:12 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Hilkka P päivämäärä Pe Elo 11, 2006 4:02 pm

Miksi sinulla isoäiti on noin iso suu...
Hilkka P
 

ViestiKirjoittaja J.K päivämäärä Pe Elo 11, 2006 5:53 pm

Sinänsä irtosi melkonen polemiikki tälläisestä alueittaan vaihtelevasta tavasta. Omilla nurkilla olen tottunut siehen että koiranomistaja hoitaa eväät ja niin teen itsekkin kun olen koiran kanssa liikkeellä (vaikka poikamies olenkin niin pyrin pitämään kädet housun kauluksen ulkopuolella kotleria leikatessa).

Olisi ihan hauskaa jos jokainen laittaisi oman maakunnan tavat, vaikka tähän topikkiin.

Ps, hiukan tarkemmin kuin pohjanmaa, vaikapa PP,EP.POH,KP ja RP(ruots)
J.K
 

ViestiKirjoittaja ES päivämäärä Pe Elo 11, 2006 6:13 pm

Ei täälä saa liika hauskaksi heittäytyä... :cry: räväkkää saa olla, mutta asiallista :cry: niin tuola sanotaan :oops:
ES
 

eväät kokeisiin

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä Su Elo 13, 2006 2:29 pm

Joo on tehty eväät kokeisiin ilalla valamiiks eikä ne ole painanut liika repussa , omasta mielestäni tämä ei ole lahjontaa . Kokeen järjestäjät tarjoavat koepaikalla vielä hernesopaa tai muuta keitto ruokaa . Niin ja onhan se mukava otaa sitten se kossu tuikku kun on jotain syönyt ja kahveet juonut . ps. :o
Heppu
 

ViestiKirjoittaja saajo päivämäärä Ma Elo 14, 2006 10:11 pm

Kyllä se on käytäntö varmaan suuressa osassa maata, että koiran omistaja ottaa eväät mukaan. Usea tarjoaa ruuan kokeen jälkeenkin. Tuomarit kun harvemmin saa mitään palkkaa hommastaan, niin kyllä koiranohjaajalta vähintään odottaa, että saa edes kahvia ja leipää.
Eipä tuo ruokapuoli saa vaikuttaa koiran arvosteluun vaikka mitään ei ois mukana. Ilkeä temppu se vain on tuomareita kohtaan. Tietysti asia on eri, jos on homma toisin sovittu.
saajo
 

eväät kokeisiin

ViestiKirjoittaja puppe päivämäärä Ma Elo 28, 2006 9:03 am

Ehdottomasti joutas tuomaritkin kantaa omaat eväänsä, kyllä koiranomistajalla on tekemistä kun kuljettaa koiraansa ja omia eväitään, jos vielä kantaa tuomareitten eväät ja viinat niin kyllä on niinkuin täyspakkaus selässä joutuisi juoksemaan koiraa kiinni, itse olen sellaiselta alueelta jossa koiranomistajan täytyy rettuuttaa eväät molemmille, ei mukavaa. Eteläpohjanmaala mukava käydä kokeessa, kun ei tartte kantaa kuin omat eväänsä, ja muutenkin siellä on rennompi meininki, ovat koiramiehiä. Sitten on vielä sellainen näkökohta, että kaikki eivät juo kahvia, eivät syö esim. kalaa tai eivät pidä jostain muusta eväitten välissä olevasta täytteestä, itse kyllä pidän omat eväät tuomarinakin olleessa, eipähän jää ainakaan ilman evästä päivän aikana ja eväitä voi napostella milloin vai . Ehdottomasti olisi pitänyt kirjata sääntöihin että jokainen kantakoon omat eväänsä, joka ei siihen kykene pysyköön kotona.
puppe
 

ViestiKirjoittaja savon mualta päivämäärä Ti Syys 05, 2006 11:31 am

Meilläpäin on käytäntönä ollut, että koiran omistaja kantaa sapuskat metsään. Mutta itse tykkäisin että kaikki kantaisi omat eväänsä. Kun itsekkin menen tuomaroimaan, niin joka tapauksessa joudun ottamaan aina juomisen mukaan. kun metsässä ei tarjota juomisena kuin kahvia ja viinaa, ja molemmille sanon hyi yök! niin joutus olemaan kuivin suin. Ja tästä oon kuullu kans että mitäs ei kelpaa, mutta oon oppinu, että ittekkin sitten kannan vain sitä mistä itte tykkään. Ja sitten kun teen sapuskata mukaan metsään, ni saa aina miettiä että minkähän verran. joskus sitä ei oo tarpeeks ja joskus sitä jää ku ei kellekkään maistu, ni ihan hukkaan meneekin ne sitten. ( koiralle ei viitsis tehhä metsään omia leipiä, juustoilla ja makkaroilla)
savon mualta
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Syys 05, 2006 12:46 pm

Kannatan edellistä kirjoittajaa sydämeni pohjasta ja aivan samoista syistä. Sitä paitsi saa olla varma mitä syö kun on itse rustannut eväät ja riittävän määrän.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja mettäntyttö päivämäärä Pe Syys 08, 2006 11:28 am

Ei mulla ainakaan ole kertaakaan ollu valittamista eväistä. Aika usein on koiranomistajilla ollu sekä teetä että kahvia joista on saatu valita ja eväsleivätkin ovat kelvanneet. Muutaman kerran on ollut kahvipullatkin mukana. Viinaa minä en metsässä ota. Joka kerta kun lähden tuomariksi, otan maastopuvun taskuun mehupullon ja suklaapatukan. Ihan kaiken varalta.
mettäntyttö
 

ViestiKirjoittaja Lilo päivämäärä Pe Syys 08, 2006 2:11 pm

Niin täällä e-p:llä tosiaan jokainen kantaa itte eväänsä. Koiran omistajalla täytyy olla vain pullo kunnossa...
Lilo
 

ViestiKirjoittaja Lilo päivämäärä Pe Syys 08, 2006 2:33 pm

Ei kai se mun syyni ole, että täällä on tälläinen tapa. Jokaisella on omat eväät ja koiran omistajalla on yleensä se pullo. Kokoontumispaikalla (metsästysmajalla) on päivän päätteeksi kaikille tarjolla keittoa.

Tämmöseen sitä on itte tottunu, kun en muualla päin oo ollu huseeraamas. Kummalliselta tuntuis se jos ei olis omia eväitä mukana tai että pitäis kantaa toisten murkinat...
Lilo
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 1 vierailijaa