Punanenä

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Punanenä

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä Pe Heinä 13, 2007 5:44 pm

Huomasin äsken että minun nelikuisen pennun kirsu on muutanut väriä eli siinä on sitä semmoista maksan väriä.Ossaako kukaan sanoa että muuttaako se vielä värinsä mustaks vai lisiikö toi maksan väri ja onko kellään kokemuksia pikmetti häiriöistä. Miten paljon tuota maksan väriä saa olla kirsussa ja miten tuomarit suhtautuu.
ajo120
 

ViestiKirjoittaja Raiku päivämäärä La Heinä 14, 2007 5:16 pm

Omalla urkkipennullani muuttui myös kirsunpää noin 4-5kk ikäisenä maksanväriseksi.Nyt on jo lähes kokonaan musta ikää nyt 1v2kk ainakin tuolla näytti väri vielä muuttuvan.
Raiku
 

ViestiKirjoittaja veera päivämäärä La Heinä 14, 2007 7:23 pm

Voi olla myös niin sanottu talvinenä. Mutta yleensä kesällä sitä ei kyllä pitäisi ilmaantua. Eli jos koiralla on talvella väärän värinen nenä niin johtuu vitamiinin ja auringon valon puutteesta. Talvella kun syöttää porkkanaa niin nenä säilyy mustana. Kesällä auringon valo korvaa porkanan syöttämisen. Tämä on siis jonkin lainen pigmentti säiriö ainakin mun ymmärtääkseni.
veera
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä Su Heinä 15, 2007 5:00 pm

Ei oo repässy mihinkään,mutta on kova kaivamaan kuoppia ja siirtelee tarhassa maita kuonollaan,elikkä oisko tuolla päällys kumi pettänyt ja sisus kumi tullu näkyviin :lol:
ajo120
 

Varmastiko mustuu?

ViestiKirjoittaja kultaturkki päivämäärä Su Elo 26, 2007 10:50 pm

Meillä on puolii vuotias ajokoira tyttönen ja sillä on vieläkin ainakin neljännes kirsusta punainen. tummuukohan se ajan kanssa vai onko mahiksia, että se jää tuollaiseksi tai ainakin huonosti pigmentoituneeksi? :?: Pentuesisariuksista vain yhdellä oli syntyessään täysin musta nenä.
kultaturkki
 

ViestiKirjoittaja pro x 550 päivämäärä To Syys 13, 2007 2:26 pm

onko se sitten varmaa että jos ostaa puna nenäisen koiran että se muuttuu mustaksi ajan myötä vai ei
pro x 550
 

ViestiKirjoittaja Wille päivämäärä La Syys 15, 2007 6:22 pm

Luovutusikäisen ajokoiran pennun nenän pitää olla täysin musta.
Pieni vaaleampi viiru yleensä mustuu ajan myötä , mutta jos iso osa vielä puolivuotiaana on muunvärinen kuin musta, on tilanne sanoisinko toivoton.
Wille
 

ViestiKirjoittaja Repun täyttäjä päivämäärä Ti Syys 18, 2007 7:24 pm

Jos koiralla on vaalea kirsu niin siitä tullee hyvä tieajuri, erään ukon mukaan joka kirjoitteli koiramme lehdessä mustat ohimot on taas tiukkuuden merkki ja jänisajurilla on vaalea kitalaki.
Repun täyttäjä
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä To Syys 20, 2007 4:50 pm

Eli mun pennusta tulloo tiukka tieajuri.Ei hyvin pyyhi mulla :oops: :lol:
ajo120
 

ViestiKirjoittaja metsämies5 päivämäärä To Syys 20, 2007 5:15 pm

Repun täyttäjä kirjoitti:Jos koiralla on vaalea kirsu niin siitä tullee hyvä tieajuri, erään ukon mukaan joka kirjoitteli koiramme lehdessä mustat ohimot on taas tiukkuuden merkki ja jänisajurilla on vaalea kitalaki.
mun koiralla on tummat ohimot ja vaalea kitalaki ja on löysä!!
metsämies5
 

ViestiKirjoittaja Repun täyttäjä päivämäärä To Loka 04, 2007 7:08 pm

No Krunssilastahan minä saan hyvän ajurin, paljonkos pittää maksaa
tien sinusta käyttövalion.
Repun täyttäjä
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa