Tiukan koiran treenaus

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Tiukan koiran treenaus

ViestiKirjoittaja Vuh,vuh -jo riittää päivämäärä To Elo 31, 2006 10:23 am

Ohessa keskustellaan tiukan koiran treenaamisesta mutta onko mitään konsteja ärsyttää tiukahkon koiran haukkukynnystä matalammaksi?
Mielelläni kuulisin kokemuksia onko esim. yöllä ajattamisesta, riistan ampumisesta, yhdessä toisen koiran kanssa ajattamisesta yms. ollut apua. Kyseessä on parivuotias beagle joka saisi olla äänekkäämpi.
Vuh,vuh -jo riittää
 

ViestiKirjoittaja Vuh,vuh - jo riittää päivämäärä To Elo 31, 2006 3:18 pm

Voi nikkinen kun sinulla on surkea ennuste koiralleni.
Yritän nyt vielä kumminkin sen kanssa.
Vuh,vuh - jo riittää
 

tiukan koiran reenaus

ViestiKirjoittaja pappa päivämäärä To Elo 31, 2006 7:16 pm

Kyllä se tiukan koiran haukku kynnys ei muutu teki mitä tahansa.
pappa
 

ViestiKirjoittaja Vuh,Vuh päivämäärä Pe Syys 01, 2006 3:30 pm

Parivuotias ja olen sillä vähin ajattanut.
Voi olla että minä olen tulkinnut osittain virheellisesti sen ajotapaa tiukaksi äänenannoksi. On myös mahdollista että se onkin hukannut jäniksen aika pian ja siksi ollut äänettä. Nyt se nimittäin on antanut ääntä kauemmin ja jatkanut pikku hukkien jälkeen äänellä ajoa. Voi olla että saankin siitä jonkinlaisen koiran.
Vuh,Vuh
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Syys 21, 2006 6:48 pm

jos kolli koira niin voi mennä kolomekki vuotta ennenku herkkenee. nartulla auttaa usein se penikoottamin niinku tos aijemmin sanottiin. mut ei aina koira kohtasta. mun eka koira anto kahen minuutin vanhalla jäljelle ääntä si loppu tetettiin pennut ja koirasta tuli kva. ja ääntä pirusti mut ei löysä. hakulöysyys tuli sit 9vuoden ikäsenä. koira oli täydellinen. mut toista sitten en ole saanutkaa mut toivos o hyvä elää
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Jalmar päivämäärä Pe Syys 22, 2006 8:00 am

Itse viritin joskus siten, että ajatin yöllä. Jänis antaa ajaa lähellä, ääntä tulee enempi. Ainakin tuntui että koira löystyi näin. Ikäänkuin tottui antamaan ääntä.

Tietysti olisi saattanut kehittyä muutenkin, mutta kokeilla voit.
Jalmar
 

tiukkuus on paha vika

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Loka 07, 2006 6:40 am

Tiukkuus on paha vika, niin että kannattaa miettiä, jos tosissaan aikoo harrastaa metsästystä ja koetoimintaa, että pitääkö tätä koiraa.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja jänes päivämäärä La Loka 07, 2006 7:23 am

Voisikohan vieras perustella, miksi tiukka koira on metsästyksessä niin huono, että ei voi tällaista koiraa pitää. Koe puolelta ymmärrän, että tiukalla koiralla ei minuutteja keräänny, mutta metsästys :?: Tiukasta tietää, milloin on jänis liikkeellä. Toki metsästyskin on haasteellista tiukan kanssa, mutta pennusta asti koiran kanssa pelanneena, oppii koiransa tavat.
jänes
 

ViestiKirjoittaja olli76 päivämäärä La Loka 07, 2006 10:26 am

Jos koira on taitava ajuri ja samalla tiukka/rehellinen on sen kanssa metsästäminen todella helppoa ja tehokasta. Kokemusta on.
olli76
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa