Uusia urkkeja jalostukseen

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

huippu-urokset

ViestiKirjoittaja pena päivämäärä Ti Loka 24, 2006 10:04 pm

minäkin voisin kyllä ottaa vipulan kennelistä koiran tuppaavat vaan olemaan suurin osa arkoja, ajureita kylläkin mutta arka koira on koiramiehelle pahin vihollinen ,
pena
 

ViestiKirjoittaja Vieras. päivämäärä Ke Loka 25, 2006 7:19 am

Älkää enää ajatelko 80:ntä lukua....Vipulan koirien luonteet ovat "selvästi" tänäpäivänä paremmat....sen voi ihan tarkistaa vuosikirjoista......ja ainahan yhdistelmissä on kaksi osapuolta.. :idea: :idea:

Ja monihan olisi ottamassa Vipulasta pentua mutta "yksinkertaisesti niitä ei kaikille halukkaille riitä".....harvalla kasvattajalla on sellainen tilanne..ja mistähän se johtuu :?: :?:
Vieras.
 

uusia urkkeja jalostukseen

ViestiKirjoittaja pena päivämäärä Ke Loka 25, 2006 11:27 am

en ajattele 80 lukua silloin olivat melkein kaikki vipulalaiset arkoja nykyisissäökin mitä nähnyt myös melko paljon jos koira on vähänkään arka ja vaikka on miten hyvä ajuri, ei semmosella tee mitään.
pena
 

uusia urkkeja jalostukseen

ViestiKirjoittaja kuukkeli päivämäärä Ke Loka 25, 2006 11:57 am

kehukea vaan noita huippu-uroksianne kun ne tuodaan tänne meidän maastoihin niin niistä tuloo vain aivan tavallisia koiria, olen joskus pyytänyt ajonäytettä joltain huippu-urokselta mutta eivät lähde näyttämään ainakaan tänne maastoihin, minä aina unohdan sellaiset koirat kättelyssä siitoksesta joilla ei tohdi metsään lähteä näyttöä antamaan.
kuukkeli
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 25, 2006 12:38 pm

Sepä se. Mulla oli pentue emästä jolla ei ollut koepalkintoa. Lupasin jokaiselle pennun ostajalle että emää saa tulla syksyllä heti kuunteleman kun jahti alkaa.

Yks ostaja sanoi että eipä ole kukaan muu noin sanonut emistäään ja osti pennun ja sai ajavan koiran..
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 25, 2006 2:46 pm

Kuulehan Kuukkeli , ei kukaan uroksenomistaja viitsi ajella ympäri Suomea näyttöjä antamassa. maksaisitko sinä bensarahat uroksenomistajalle.
Jos jostain syystä menet uroksesi kanssajonnekin , niin näyttöpaikalle on kerääntynyt väkeä kuin sosiaalihuollon ilmaisjakeluun ja niin valtavan kovia asiantuntijoita ettei paremmasta väliä.
Koira viedään takuulla pahimmalle jänikselle mitä tiedetään ja auta armias jos se ei oikein onnistu sinä päivänä , niin kylläpuhelimet soivat samana iltana. Se koira haukutaan maan alle.
Itselläni oli aikoinaan siitokseen käytetty uros , jolle kävi näin.
Kyllä koetuloksiin , lukuunottamatta pitkääkoetta, pitää senverran luottaa että uskoo koiran tuloksiin. Ei asia kuuntelulla parane.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Ensio päivämäärä Ke Loka 25, 2006 4:53 pm

Meitä kun tietty uros kiinnosti niin soitettiin ja mentiin itse sitä kuuntelemaan. Tämä sopi oikein hyvin uroksen omistajalle. Päätös tehtiin sitten koetulosten ja kuuntelun perusteella, astutettiin koira.
Eihän kukaan voi kolli autossa paahtaa ympäri Suomea joka kyselyn perässä.
Ensio
 

uusia urkkeja jalostukseen

ViestiKirjoittaja lappalainen päivämäärä Ke Loka 25, 2006 6:45 pm

kyllä huki varmaan on hyvä ajuri, mutta rakenne ja näköpuoli on ala-arvoinen ajatellen siitoskäyttöä.
lappalainen
 

uusia urkkeja jalostukseen

ViestiKirjoittaja mehtä-koemies päivämäärä Ke Loka 25, 2006 6:55 pm

en tiijä, mutta jäniksiä ainakin on saatu tänä syksynä, itekkin ampunu puolitoistavuotiaalta urokselta jo 33 kappaletta ja huomenna ammutaan lisää
mehtä-koemies
 

ViestiKirjoittaja Vieras. päivämäärä Ke Loka 25, 2006 7:28 pm

Anonymous kirjoitti:Kuulehan Kuukkeli , ei kukaan uroksenomistaja viitsi ajella ympäri Suomea näyttöjä antamassa. maksaisitko sinä bensarahat uroksenomistajalle.
Jos jostain syystä menet uroksesi kanssajonnekin , niin näyttöpaikalle on kerääntynyt väkeä kuin sosiaalihuollon ilmaisjakeluun ja niin valtavan kovia asiantuntijoita ettei paremmasta väliä.
Koira viedään takuulla pahimmalle jänikselle mitä tiedetään ja auta armias jos se ei oikein onnistu sinä päivänä , niin kylläpuhelimet soivat samana iltana. Se koira haukutaan maan alle.
Itselläni oli aikoinaan siitokseen käytetty uros , jolle kävi näin.
Kyllä koetuloksiin , lukuunottamatta pitkääkoetta, pitää senverran luottaa että uskoo koiran tuloksiin. Ei asia kuuntelulla parane.


Sanon tähän sen verran että vieras puhuu täyttä asiaa.......ensiksi siellä on koko kinkeripiiri kuuntelemassa,urokselta vaaditaan ensiksi huippu ulkomuoto,valtavat raajat,seurakoiran luonne,loistavat pentuesisaret,lonkkakuvat, kympin haukku,esteajotaitoa,ajonäyte jne jne.......lista on loputon :!: :!: :!: Sit tuodaan narttu jota ei ole edes kuvattu ja nippa nappa saatu kokeissa kolmonen kasaan (tietenkin pk:ssa ykkönen).......ja sitten kun ei tullutkaan huippuajureita pennuista niin kaikki kyselevät että minkä kollin jälkeläisiä.......voi vi... :idea:

Aikoinaan oli Konikangen isännältä pyydetty ajonäytettä (Hapatus) niin oli vastannut että vuosikirjasta sen näkee :lol: :lol: Ja vielä sanon niin kuin aikoinaan Pokun omistaja laittoi mainokseen että annetaan ajonäyte jos nartun omistajakin sen antaa....eikö se olisi oikein näin tasa-arvon luvattuna aikana :?: :?:

Ja vielä sanon niinkuin eräs "vakuuttava kasvattaja" sanoi että niinkuin siitä koirasta nyt yhdenkerran perusteella jotain lopullisia päätöksiä pystyisi tekemään......EIKÄ OLE MILLOINKAAN LÄHTENYT KUUNTELEMAAN VARTAVASTEN UROSTA JOLLA ON ASTUTTANUT.....MUTTA JÄLKI ON SILTI VAKUUTTAVAA :lol: :lol:
Vieras.
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Loka 26, 2006 6:28 am

Eikai se näköpuoli ja rakenne voi aivan ala-arvoinen olla kun on näyttelystä tullut EH ja H! Eli ei mikään sertin ulkomuoto, mutta ei nyt kyllä ala-arvoinenkaan...
Vieras
 

ViestiKirjoittaja PeeJii vieras päivämäärä To Loka 26, 2006 8:19 pm

Uskon kuitenkin, että mikäli Hukin nimen edessä olisi jokin toinen kennelnimi, niin nostetta olisi enemmän (Esim "mettäjurmun", "puskevan", "järvimiehen" tms...)[/quote]

Kyllä te keksitte! :D :D Puskevat ja Mettäjurmut! :D Mettäjurmun kennelillä oli tänään kakkukahvit yhele Puskevalaiselle urkille. Taisi Järvimiehen ukkoki olla sielä.

Mikä tämä mystinen Huki on? Vituran Huki? On kai niillä nostetta. nehän painaa ykkösiä aika tavalla.
PeeJii vieras
 

ViestiKirjoittaja PeeJii vieras päivämäärä To Loka 26, 2006 8:26 pm

ANMAR kirjoitti:Onko PeeJiillä tietoa koirasta nimeltään Kuturan Huki? Hukihan on niitä teidän Tornion koiria. Vai onko lie "väärässä leirissä"?


Hei Annemari vai mikäs se nyt oli... Tarkemmin kun luin tätä palstaa niin Kuturan Hukihan se olikin tuo minun tiedustelemani koira. Minä leireistä tiedä, mutta kun en ole itse sitä koskaan kuullu. Enkä oikein muitakaan Kuturoita, ikävä kyllä. Juttuja olen kuullut, mutta puheet on puheita, hyväsä ja pahassa -siksipä en kommentoi sen tarkemmin. Asiallinen koira kun tuloksia kattoo. Huki on muuten Pellosta ja mie en ole Torniossa vaan Rovaniemellä.

Ois tosiaan mukava kuulla sitäki koiraa.
PeeJii vieras
 

ViestiKirjoittaja PetSaa päivämäärä Pe Loka 27, 2006 4:50 am

Huomenta kaikille ajokoiraharrastelijoille.
Kun nyt teidän viisaiden taholta koirani Kuturan Huki on nostettu esille, niin totean seuraavaa.
Olen koiraani erittäin tyytyväinen. Ulkonäköä sillä on minulle tarpeeksi. Ei se järin iso ole, mutta sen minkä pienuudessa häviää, niin innossa ja luonteessa voittaa. Jäniksiä olen saanut naapureille annettavaksi asti. Hyviä metsäpäiviä on runsaasti takana ja toivon, että niitä on jatkossakin lisää tuleva.
Minulle ajokoirat ovat mieluisa harrastus ja pyrin sen sellaisena myös pitämään. Tämän tulikivenkatkuisen ilmapiirin vuoksi se on kuitenkin aika vaikeaa. Toivon, että muistaisitte, ettei nämä hännänheiluttajat ole läheskään elämän tärkein asia. Elämässä saa ja pitää olla paljon muutakin.
Kirjoitelkaa tekin jatkossa - niin hyvää kuin pahaa - reilusti omalla nimellänne.
PetSaa
 

uusia urkkeja jalostukseen

ViestiKirjoittaja utelias päivämäärä Pe Loka 27, 2006 1:52 pm

onkos koko hukin pentueella huippuinnot ja onko iso pentue ollut.
utelias
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa