Paras koira?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Paras koira?

ViestiKirjoittaja Aarne päivämäärä Ke Syys 20, 2006 6:41 pm

Pistäkäähän muistoja, mikä on paras koira jota olette kokeissa tuomaroineet?
Aarne
 

ViestiKirjoittaja tuomari päivämäärä Ke Syys 20, 2006 7:10 pm

joskus 2000 luvun alussa olin tuomarina loppupotkun baroonilla,annoimme ensimmäisellä erällä 10-10-10,toinen erä oli sitten vähän huonompi.
tuomari
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Syys 20, 2006 8:40 pm

Koita nyt täystorvi keksiä vielä yks nimimerkki jolla kehuisit sitä omaa narttuaskin! :twisted: :lol:
Vieras
 

ViestiKirjoittaja PS päivämäärä To Syys 21, 2006 11:47 am

Olen kuunnellut Baroonia ja takaan, että hyvältä kuulosti! Ei tuo Pete tyhjää baroonia ole kehunut. Tuollainen koiruus kelpaisi useamman harrastajan häkkiin.
PS
 

ViestiKirjoittaja aapa päivämäärä To Syys 21, 2006 12:05 pm

Jos puhutaan pelkästään yhden kokeen perusteella olevia koiruuksia, varmasti monella on ollut monia hyviä koetilanteita, jotka ovat jääneet muistoihin. Huonojahan ei kannata muistella. En kirjoittele nyt parhaasta, mutta mieleenpainuvin ajokki kokeessa on ollut 11kk vanha kolli, joka tuli kokeeseen ns. joukon täytteenä. Arvelin aluksi, että kävelyks menee, mutta kolli haki hyvin, otti ite jussin ylös ja ajoi 100min pintaan, ja ajokäyttäytyminen oli sen ikäiselle jotain, mikä jäi mieleen, erittäin varmaa toimintaa jäljellä, ei ajanut paluuperiä jne. Vaikka ei sen ikäiseltä koiralta voi paljoa viel pyytää. Sukuja en ruppee selvittelemään, saattaa joku katteellinen alkaa heti kommentoimaan.
aapa
 

paras koira

ViestiKirjoittaja tenori päivämäärä To Syys 21, 2006 4:11 pm

Ylivoimaisesti paras koira mitä olen kokeessa kuunnellut oli joskus 80 luvun puolessa välissä Puskajussin Kaija, liikutti mahtavasti jänistä 120 minuuttia ja vielä kympin haukulla, kyllä oli mahtavaa ajoa, vieläköhän joskus kuulee sellaista.
tenori
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä To Syys 21, 2006 4:48 pm

Minä en ole kokeissa kuullut kuin kerran miten jussia AJETAAN! xx Tivakan Hilu Lieksasta antoi sellaisen näytteen, että olin tyytyväinen koepäivään. Yleensähän niitä kiviä potkitaan ja selityksiä kuullaan. Tuo narttu ajaa kovaa ja sujuvasti. Sinä päivänä oli astmapiipulle käyttöä muutaman kerran!! Imppasimme koiranomistajan kanssa kumpikin omia rohtojamme. Kertakaikkiaan miellyttävä koira kaikin puolin. Ja isännällä oli huippu eväät mukana. Ja riittävästi!!
Mauno
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Syys 21, 2006 5:37 pm

putkiaivon koiria en moiti,päinvastoin.mutta,mutta herra antaa kyllä itestään täystorvi vaikutelman,kun kehuu toisen nimimerkin suojissa koiriaan.ja aina kun joku erehtyy olemaan eri mieltä alkaa tämä "mulla on parempi koira kun sulla" -lässytys.tosi lapsellinen ja heikon itsetunnon omaava kaveri,joka kuitenkin sisimmässään on epävarma koiriensa hyvyydestä,ainakin toisten silmissä..
Vieras
 

ViestiKirjoittaja joopajoo päivämäärä To Syys 21, 2006 6:12 pm

Aiheen vois mielummin muuttaa muotoon "Parhaat syömänne eväät kokeissa?"

Saa kai tällä tavalla yrittää tehä jostain suletusta koirasta tähteä....
joopajoo
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Syys 21, 2006 6:39 pm

no niin justiin.ja mun isillä on parempi auto kun täysputken isillä ja sitä rataa.miehisty jo ennenku nolaat ittes lopullisesti,
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Syys 21, 2006 7:14 pm

Paras ajo kuultiin kun olin tuomarina Alajärvellä.
Koira oli jostain Itä-Suomesta.Nimeä en muista.
Haku oli kympin haku.
Koira ajoi kuin tulessa täydet...
Vähän ennen erän loppua,siinä kannolla istuessa,
jänis tuli hiestä märkänä juosten parin metrin päästä,
ja huikkasi mennessään:
"NYT EI OOKKAA PAIKALLISET AJURIT ASIALLA"!
:lol:
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Syys 21, 2006 7:49 pm

no ei tommoselle runkvistille edes tarvii vittuilla.kyllä jokainen ymmärtää mikä olet miehiäs,säälittävä koulukiusattu mammanpoika,josta ei tule koskaan miestä..
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Aarne päivämäärä To Syys 21, 2006 7:51 pm

Onkohan tuon putkimiehen pakko pilata noilla omilla tyhjänpäiväisillä lässytyksillään joka topikki??? Eiköhän ole jo kaikille selvää mitä koiria sinulla on ja on ollut, voivat olla hyviäkin koiria, ei pysty tietää kun ei oo tullu kuultua... Mutta eikö voisi pysyä asiassa?? Perusta vaikka oma topikki koiriesi kehumiseen ja kirjottele siellä eri nimimerkeillä itsellesi jos ei kerran muut osaa sulle vittuillakkaan kun sinä itse.. Nooh, jospa se siitä..
Aarne
 

ViestiKirjoittaja Aarne päivämäärä To Syys 21, 2006 8:15 pm

Niimpä. Ja ainut jännityksenaihe kokeissa on, että tuleeko 90 pistettä vai kerkeääkö käry käydä sitä ennen...
Aarne
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Syys 22, 2006 6:53 am

ei muutakun toi loppupotkun baroooooni jalostukseen :shock: :shock:
Vieras
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa