Paras koira?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

niinpä

ViestiKirjoittaja mehtäkoira päivämäärä To Loka 05, 2006 4:58 pm

Ja ajatella että kateellisten mielestä ois koko suku pitäny panna monttuun.
Katoin muuten sen ransun tuloksen vuosikirjasta oli 97,5 ajo kolme putkea.
Vaikka oli ikä koira niin ei pätkääkään löysä.Kyllä se oli paras koira minkä olen kokeissa tavannut.Silloin oli lähellä 100 pistettä mutta tuli yks 50min haku ja ylituomari rukkasi haukkua sen verran kun ei uskaltanut antaa 10 haukkua.
mehtäkoira
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Loka 06, 2006 3:56 pm

Meirän muari opetti mulle tämän konehen toimintaa, ja ny mä sitten oon tämän viikon lukenu ajokoiraväen keskusteluja ja väittelyjä lairasta laitahan.
Piäntä riitelyä ja kovempaa kehumista tuntuu löytyvän,varsinkin tämätäyrenputken kloppi on varsinainen tekijä. Sillä löytyy kommenttia joka asiahan, ei sillä ehkäpä suurin osa on torellista asiaakin, ja kyllä poijalla on kilipaalukokemusta yllin kyllin. Mua huvittaa tämä Jaskan koirien ylenmääräänen esihin tuanti,vaikka ei Jaska itte oo huanoolla koirilla kilipaallu, mun miälestä sillä on ollu korkia kynnys kokeehin tulos.Ja koirat on ollu ajotairooltaan pirun hyviä. Mutta siitä hualimatta se on tainnu hypnotisoora tämän putken täydellisesti, ja putki kulukoo ny 100 kilometrin narus totellen nöyrästi kaikkia toivomuksia.
Muuten oon ollu Tihkulla itte tuamarina eikä se silloon huanosti ajanukkaan, mutta ei kuule tämänhaukkuunen linkuttaja koskaan voinu saara 9.5 haukusta . tätä kun päivän kuunteli niin kyllä 7 oli aivan riittävä numero. äläkää ny taas sanoko mua karehtijaksi niinkun täälä tuntuu olevan tapana.
Tähän vois viälä lisätä notta ei se Jaska tuamarin kannalta aivan niitä helepoompia oo ollu. Sillä pakkaa se kuulo olevan aivan maharotoon.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Loka 06, 2006 7:03 pm

olokhon nyt saanu vaikka 11 nniin eise oo9 arvoonen haukultaan ajakhon pyäriöötä jos pystyy. tällääselle paapalle ei kuule mee sun jaskan kautta saarut tiarot perille ,suulla menöö noin 6 vuotta ennenkuinb sä tuut järkihis.
niin on käyny muillekkin.hypnotiseeraamisehen ei kuule käy sun järkes .se vaatii aikaa.tiäräkkö muuten sun tyylis kirijoottaa on sellaasta jotta se ei ainakaan oo hyäryllistä sun kilipaaluuralles . rauhootu vähä ja plaraa pikkuusen vuasikirijaa .-kyllå löyttyy kasaVATTAJAA alapörkän , helimarin, varpuvitsan ,pirttirinteen,piernamäen, yms. joilla on sanottavansa jalostukseen enkä mä oo huamannu niiden irvaalua täälä. Näin kirijootteloovanha vaari
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Loka 06, 2006 7:25 pm

Rauhotutaan nyt vain kaikki.Täydetputket kirjoittelee mitä kirjoittelee,sana on vapaa.Mutta ollaan suoraselkäisiä ja arvostellaan kokeissa vain koiria.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Loka 06, 2006 9:26 pm

Anonymous kirjoitti:Eikös pelurin eka-puskajussin kaija yhdistelmästä tullu kolmoisvalio, puskajussin iivo?


Pelurin Eka ja Puskajussin Kaija oli molemmat kyllä kovia koiria mutta sitä Iivo ei kyllä ollut jäniksenajo puolella eikä periyttäjänä. Mihin lie vanhempien ajotaito katosi? Kettupuolella kylläkin oli huippu koira.

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoir ... 3T/83&R=51
Vieras
 

Jälkeläiset

ViestiKirjoittaja AAA päivämäärä La Loka 14, 2006 7:50 am

Millaisia pentuja tuli Täydetputket sille sinun Helille siitä Ilarista ! Oliko kaikenpuolin hyviä väriltään ja rakenteeltaan ? Että voi viedä näyttelyyn.
AAA
 

paras koira

ViestiKirjoittaja huh päivämäärä La Loka 14, 2006 5:34 pm

joo ei sillä iivolla ollut kuin puolikymmentä käyttövaliojälkeläistä jasamanverran muutaman ykkösen ajureita vähistä koejälkeläisistä eivät viime vuonnakaan iivoon menevät koirat ajaneet kuin toistakymmentä ykköstä että heikosti menee iivolaisilla.
huh
 

Täydetputket

ViestiKirjoittaja AAA päivämäärä La Loka 14, 2006 8:13 pm

No mitä sitä vaihtamaan jos keenit sopii .Vai tulee kokaita.Saahan kollilla raamia olla.Joko on käyty metsällä niiden kanssa.
AAA
 

ViestiKirjoittaja tosi hyvä ajaja päivämäärä Su Loka 15, 2006 6:24 am

Ennen vanhaan, hyvään aikaan, olin tuomarina tosi jäniskoiralle. Haut olivat salamannopeita. Ja entäpä ne ajot, ne kulkivat nin metsässä, kynnöksellä kuin tielläkin. Koira yleensä 50 - 60 sekuntia jänistä jäljessä. Ilmavainulla koira oikoi paluuperät, mikäli jänis ehti niitä tehdä. Ylituomarikin tuli paikalle ja sanoi, että poiijaat sellainen koira, että se saa yli 100 pistettä. Kaikista ominaisuuksista tuli 12 pistettä, yhteensä 36 pistettä, ja ajosta tuplapisteet 140. Loppupisteet 176 pistettä. Silloin teimme historiaa. Nykyään koirat ovat pehmoja, eihän Tornion ja Raahen kansallisissa tule kuin korkeintaan 99 pisteen tuloksia.
tosi hyvä ajaja
 

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa