Joulurauha

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Joulurauha

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 3:44 pm

Eli miten ajokoiraväki kunnioittaa joulurauhaa?Ja minkä aikaa pidätte koiria kiinni?
ajo120
 

ViestiKirjoittaja olli76 päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 4:00 pm

Jänisten joulurauha alkaa aattona puoleltapäivin. Muutaman päivan kestää.
olli76
 

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 4:19 pm

Sillä tavoin kunnioitan, etten ota jouluaattona pyssyä mukaan metsälle, koirani kanssa sinne mennessäni ja otan vain yhden ajoerän, normaalin kahden sijasta.

Koirani kun ei ole kovinkaan kristitty tai välitä liiemmin yhteiskunnan luomista perinteiksi/hyviksi tavoiksi kutsuttavista ahdasmielisistä, sosiaaliseen painostamiseen perustuvista säännöistä, niin se saa vähän temmeltää jänisten perässä. Itse hartaana tyydyn vain jäämään tienposkelle nuotiolle paistamaan makkarata ja viettämään sitä joulurauhaa.
Viimeksi muokannut Antti päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 5:34 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
Antti
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 4:19 pm

olli76 kirjoitti:Jänisten joulurauha alkaa aattona puoleltapäivin. Muutaman päivan kestää.
Onko tää joku virallinen aika vai hyvä tapa?
ajo120
 

ViestiKirjoittaja huippuhaukku päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 5:03 pm

Aaton ja Joulupäivän pidän taukoa, mutta Tapanina kajahtaa :twisted:
huippuhaukku
 

ViestiKirjoittaja turunen päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 5:25 pm

MKJ suositteli ainakin Metsästäjässä nro 6 vuonna 2006 yhtenäistä käytäntöä koko maahan, niin että joulurauha alkaisi aattona klo 12.00 ja loppuisi joulupäivän iltana klo 24.00. Tätä olen itse noudattanut ja mennyt tapanina tapanin ajelulle :wink:
turunen
 

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 5:34 pm

meidän seurassa on rauhoitettu jouluaatto ja joulupäivä,kerran ajatin kettua joulupäivänä,joku "käräytti"ja sain seuralta kirjallisen huomautuksen :roll:
ramaani
 

ViestiKirjoittaja olli76 päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 6:12 pm

turunen kirjoitti:MKJ suositteli ainakin Metsästäjässä nro 6 vuonna 2006 yhtenäistä käytäntöä koko maahan, niin että joulurauha alkaisi aattona klo 12.00 ja loppuisi joulupäivän iltana klo 24.00. Tätä olen itse noudattanut ja mennyt tapanina tapanin ajelulle :wink:


Mahtaa tämä turusen malli olla se virallisin.
olli76
 

ViestiKirjoittaja Shadow päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 6:40 pm

Meikäläinen ei metsästä eikä ajata Jouluaattona, Joulupäivänä ja Tapaninpäivänä.
Shadow
 

ViestiKirjoittaja mehtämies päivämäärä Ti Joulu 18, 2007 7:45 pm

joulu on immeisen piässä mutta ei minun pittää ajattaa joka päivä kun vielä kerkiää ei oo tammikuun 7päivä kaukana ja sitte ei enää piäse mehtään koiran kanssa vuan pakosta valtion vehkeet piällä :(
mehtämies
 

ViestiKirjoittaja Lilo päivämäärä Ke Joulu 19, 2007 11:32 am

Jouluaatto ja joulupäivä on rauhoitettu, mutta tapaninpäivän ajot on otettava. Nää rauhotukset siis ihan omasta puolesta, meidän seura ei ole jahtia rajoittanut.
Lilo
 

ViestiKirjoittaja tnmaso päivämäärä Ke Joulu 19, 2007 11:46 am

Itse olen ateisti enkä tiedä mihin uskontokuntaan puput mahdollisesti kuuluvat. Koirani lienee muslimi eikä näin ollen joulua vietä. Olen kovasti samoilla linjoilla Antin kanssa. Joulurauhalla varmistetaan, ettei joululomalle tulevat "etelänvetelät" pääse verottamaan jäneskantaa kun sattuu kuulumaan metätysseuraan esim. isovanhempien kotopuolessa. Tämmöiseenkin olen törmännyt, nimittäin eräällä alueella rauhoitus alkaa 20.12 päättyen loppiaisena. Metsästysajoissa ei ole mainintaa joulurauhasta, joten se on esim.seuran itse päätettävissä. Joka tapauksessa metille menen itse vasta tapaninajeluille, oli mikä oli; onhan silloin tiedossa muutakin paheellista toimintaa kuten tapanintanssit. Kuulostaa tekopyhältä koko joulurauha kun samaan tai lähes samaan aikaan teurastetaan sikoja kiihtyvällä tahdilla ihmisten hartaaseen kulutusjuhlaan...
tnmaso
 

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä Ke Joulu 19, 2007 12:04 pm

höpö höpö juttuja.. Metälle menen jos vaan keli on sallii.
miinustaja...
 

ViestiKirjoittaja Ryövärin tytär päivämäärä Ke Joulu 19, 2007 2:19 pm

Seura on rauhottanut 23-26.12 eli puput saa olla ainaki seuranmailla rauhasa Rontilta
Ryövärin tytär
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa