Paras koira jonka olet omistanut

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Su Syys 24, 2006 12:06 pm

¤¤¤
¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 10:39 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja omakehu päivämäärä Su Syys 24, 2006 7:46 pm

Mitä se vaikuttaa täälä ylistää omia koiria ku tulokset puhuu puolestaan ja nehän seleviää vuosikirjoista ja netistä....
omakehu
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Su Syys 24, 2006 8:05 pm

Parhaita koiria on kaksi, joista ensimmäinen oli pelkkä metsästyskoira, koska siltä ei laskeutunut toinen kives, eikä sillä näinollen ilman näyttelytulosta siihen aikaan saanut osallistua ajokokeisiin. Koira oli uros Raju ja sen vanhemmat olivat ajokuningas Jehu ja Melu. Raju kuoi 5-vuotiaana jäätyäään auton alle. Siihen mennessä siltä ammuttiin 301 jänistä.
Toinen parhaista koiristani oli KVA Pokon Tella, joka saavutti käyttövalion arvon kuudella koekäynnillä ja osallistui kerran Kilvan valintakokeeseen.
Tella kuoli 10-vuotiaana. Tella oli myös hyvä metsästyskoira ja siltä ammuttiin 303 jänistä, joista viimeiset kaksi kuolinpäivänään.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Syys 25, 2006 3:42 pm

:oops: :oops: mun paraskoira oli tellu se oli täysin löysä mut kiva pitää sisällä
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Syys 25, 2006 4:28 pm

Tähän mennessä paras on ollut sekarotuinen uros, jossa oli ajokoiraa ja labbista ilmeisen oikeassa suhteessa. Se oli varma jäniksen kyydittäjä, mutta parhaaksi sen teki erinomainen terveys ja uskomaton kestävyys. Sitä käytettiin metsässä todella ahkerasti eikä tassut auenneet millään kelillä. Talvella se jaksoi paksussakin hangessa vaikka viikon putkeen. Koira eli 14-vuotiaaksi ja sillä metsästettiin hamaan loppuun saakka. Eräksi siltä saatiin noin 800 pitkäkorvaa (huom. silloin oli korkeat jäniskannat ja metsästettiin lähes päätoimisesti).
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Syys 26, 2006 3:22 pm

Anonymous kirjoitti::oops: :oops: mun paraskoira oli tellu se oli täysin löysä mut kiva pitää sisällä


Eiköhän tolvanan kannattais lopettaa jo.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Syys 28, 2006 8:11 am

Anonymous kirjoitti:
Anonymous kirjoitti::oops: :oops: mun paraskoira oli tellu se oli täysin löysä mut kiva pitää sisällä


Eiköhän tolvanan kannattais lopettaa jo.
taas homma karkas käsistä ketä lienet :shock:
Vieras
 

parhaista parhain

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Syys 30, 2006 5:58 pm

Paras on kaverin koira, minulla toiseksi paras. Eipä tule jäynää.
Vieras
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa