Jänesten ruokinta

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja KomiA päivämäärä Ti Huhti 03, 2012 9:17 pm

Toisella erällä oltiin Kannuksen puolella, sieltä kyllä löytyy useampikin ajettava. Etuna koetilanteessa oli, että minulla oli tuoreet "tilannekatsaukset"
maastosta. Ainut yllätys (negatiivinen) oli uudet jäätymään ajetut mehtäkoneen urat !
KomiA
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Pe Kesä 29, 2012 7:48 pm

onko kukaan tehnyt suolaheinää jänikselle?jos on niin miten :idea:
Papana
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja erkallen päivämäärä Pe Kesä 29, 2012 10:51 pm

Ennen latokuivureita, laitoimme pikkupaali kerrosten väliin homehtumisen estämiseksi suolaa viskomalla. Joku värkkäsi astian roikkumaan paalaimessa, sopivan reiän kautta suola varisi paalatessa heiniin, irtoheiniin viskeltiin suolaa ladossa, homeen estämiseksi ja maittavuuden parantamiseksi. Etenkin apilaheinille välttämätöntä, kai noilla konsteilla jäniksillekin heinä paremmin kelpaisi.
erkallen
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä La Kesä 30, 2012 8:44 am

erkallen kirjoitti:Ennen latokuivureita, laitoimme pikkupaali kerrosten väliin homehtumisen estämiseksi suolaa viskomalla. Joku värkkäsi astian roikkumaan paalaimessa, sopivan reiän kautta suola varisi paalatessa heiniin, irtoheiniin viskeltiin suolaa ladossa, homeen estämiseksi ja maittavuuden parantamiseksi. Etenkin apilaheinille välttämätöntä, kai noilla konsteilla jäniksillekin heinä paremmin kelpaisi.

apilaaheinää on kaadettuna ja tarkoitus suolata se nyt kun se on kuivaa mutta kun tietäisi miten se navetan vintille säilötään
Papana
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja pyyntimies päivämäärä La Kesä 30, 2012 9:05 am

Sen kun mätät sitä sopivaan kekoon kuivaan paikkaan ja ruimit käsin suolaa sekaan
pyyntimies
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja erkallen päivämäärä La Kesä 30, 2012 4:39 pm

Ei suolan annostelu ole kovin tarkkaa, meillä käytettiin kauhaa viskellessä käsien kirvelyn välttämiseksi. Varastossa olisi ilmava lautalattia hyvä/tai kuormalavoja alle jos on tiivis lattia.
erkallen
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä La Kesä 30, 2012 7:44 pm

laitoin kuivat heinät tosi ohuelti kevytpeitteen päälle ja suolasin siihen ne.vintillä on läpiveto.näkee sitten mitä tulee,saa pian jänisten myrkytyksestä syytteen ko tarjoo jotain ihmeellistä heinää niille :lol:
Papana
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä La Kesä 30, 2012 11:15 pm

Minä olen laittanut suolan lisäksi myös pippuria ja muita hyviä lihamausteita valmiiksi. 8)
metsässä
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Su Heinä 01, 2012 4:28 am

metsässä kirjoitti:Minä olen laittanut suolan lisäksi myös pippuria ja muita hyviä lihamausteita valmiiksi. 8)

:) :lol: :lol: :lol: :lol:
Papana
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja forester55 päivämäärä Su Heinä 01, 2012 8:46 am

Hyvät on jäniskannat ja nytkin pyörii poikasia teillä vaivaksi asti kun koiraa juoksuttaa, meilläpäin jänikset hankkivat ruokansa itse..
forester55
 

Re: Jänesten ruokinta

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Su Heinä 01, 2012 9:00 am

forester55 kirjoitti:Hyvät on jäniskannat ja nytkin pyörii poikasia teillä vaivaksi asti kun koiraa juoksuttaa, meilläpäin jänikset hankkivat ruokansa itse..

missäpäin sitten asustelet kun jäniksiä hyvin on?
minä koitan noita muutamaa hengissä olevaa jänistä ruokkia että olisi koiralla syksyllä jotain ajankulua
Papana
 

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa