Näyttely- vai metsäkoira?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja sapu päivämäärä La Kesä 18, 2011 3:36 pm

tietyt linjat, jotka ovat pohjoisessa aivan lyömättömiä "hittejä", ovat useinkin etelässä tavan normikoiraa heikompia. vaikuttavia tekijöitä ja muuttujia on tuossa asiassa paljon, mutta sen todellisen ajotaidon ja koiran kyvyt kyllä etelän olosuhteet tuovat raakasti esiin. voin tarvittaessa nimetä parikin sukulinjaa, silläkin riskillä, että herneitä menee monella nenuliin.
sapu
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja Metsän aatelia päivämäärä La Kesä 18, 2011 9:23 pm

No kerro ne sukulinjat??? Rehellistä tietoa aina tarvitaan.... :)
Metsän aatelia
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä La Kesä 18, 2011 9:27 pm

sapu kirjoitti:tietyt linjat, jotka ovat pohjoisessa aivan lyömättömiä "hittejä", ovat useinkin etelässä tavan normikoiraa heikompia. vaikuttavia tekijöitä ja muuttujia on tuossa asiassa paljon, mutta sen todellisen ajotaidon ja koiran kyvyt kyllä etelän olosuhteet tuovat raakasti esiin. voin tarvittaessa nimetä parikin sukulinjaa, silläkin riskillä, että herneitä menee monella nenuliin.


Nimiä kehhiin, se on miehen heikkoutta jos koiria ei saa arvostella.
miinustaja...
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä La Kesä 18, 2011 10:01 pm

Mie oon tarjoutunu aina silloin tällöin viemäänn niitä etelän koiria täällä pohjoisessa etiäpäin, ei vaan kukkaa oo minun "tarjoukseen" tarttunut. Tää koira, 35685/04AA, on meleko etelästä... ajatin sen yheksällä kerralla kva:ksi, siskosakkii pärjännyt meleko mukavasti :lol:
Ruippa
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja suurivalkoinen päivämäärä La Kesä 18, 2011 10:21 pm

onko ne pohojosen hitit sitte niitä näyttelypuolen piskejä ? kumma etteivät pohoisesa ymmärrä hyvän päälle :)

kyllähän se hyvä koira on hyvä koira , :wink: ajo tai oli se pohojosesa tai eteläsä tai vaikka idäsä
suurivalkoinen
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja ako päivämäärä La Kesä 18, 2011 10:39 pm

Ruippa kirjoitti:Mie oon tarjoutunu aina silloin tällöin viemäänn niitä etelän koiria täällä pohjoisessa etiäpäin, ei vaan kukkaa oo minun "tarjoukseen" tarttunut. Tää koira, 35685/04AA, on meleko etelästä... ajatin sen yheksällä kerralla kva:ksi, siskosakkii pärjännyt meleko mukavasti :lol:

jompikumpi meistä ei osaa laskee ja epäilen et se en ole mie..
ako
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä La Kesä 18, 2011 10:46 pm

Ruippa kirjoitti:
Mie oon tarjoutunu aina silloin tällöin viemäänn niitä etelän koiria täällä pohjoisessa etiäpäin, ei vaan kukkaa oo minun "tarjoukseen" tarttunut. Tää koira, 35685/04AA, on meleko etelästä... ajatin sen yheksällä kerralla kva:ksi, siskosakkii pärjännyt meleko mukavasti
jompikumpi meistä ei osaa laskee ja epäilen et se en ole mie..

Hyvä oikaisu, näyttää oikea vastaus olevan 11 kertaa :lol: Vitsi tää sama virhe pentueen myyntipalstallaa :( siksi ne ei kellee kelpaakkaan :lol:
Ruippa
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja ako päivämäärä La Kesä 18, 2011 10:56 pm

juu paa sin et neljäl nii voi mennä kaupaks
ako
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä La Kesä 18, 2011 11:03 pm

Eipä ollut tarkoitus antaa väärää tietoa :( jos eivät mene kaupaksi, ei elämä/leipä oo tästä kiinni. Pitää kaivaa syvempi monttu :wink:
Ruippa
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja sapu päivämäärä Su Kesä 19, 2011 2:28 pm

en minä arvostele, ei ole syytä sellaiseen. jostain syystä täällä ei ole pelaavia koiria tullut Jetrosta ja Jarrumiehen Jatsista tai sellaisista narttulinjoista, kuin Helimarin ja Jarrumiehen. syitä ja tekijöitä on varmasti paljon ja yksinkertaisin selitys on, että etelän miehet vaan huitoo, eikä osaa treenata koiria :mrgreen:
sapu
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Su Kesä 19, 2011 3:57 pm

Ei eteläs ole hyttysii eikä jäniksii niinpaljon kun pohjoises .
Huonona pidetyl koiral on paljon mukavampi voittaa hyvänä pidetty koira kun hyvänä pidetyl hävitä huonol vaik
sijoitukses jollei muus :D .
Huono on ain huono mut jos se hyvän voittaa hyväl on niinhuono tuuri ettei sel teorias pitäis sellast ollakkaan jos
muut koirat samas kokees hyvii tuloksii saavat.
Toi 35685/04 oli kait joka kokees jättäny muit koirii taakses sijoituses.
vilskari
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Kesä 19, 2011 4:12 pm

Toi 35685/04 oli kait joka kokees jättäny muit koirii taakses sijoituses.

Koko kirjo löytyy, luopumisesta ja viimeisestä sijasta aina seurojen mestaruuteen :lol:
Ruippa
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja sapu päivämäärä Ma Kesä 20, 2011 7:41 pm

Ruippa kirjoitti:Tää koira, 35685/04AA, on meleko etelästä... ajatin sen yheksällä kerralla kva:ksi, siskosakkii pärjännyt meleko mukavasti :lol:


ihan rehellisyyden nimissä oletko aivan tosissaan tuota mieltä?? muistelen vain Sinun moittineen paljon parempia koiria ja huomattavasti parempaa tuloskeskiarvoa ajaneita koiria keskitasoa heikommiksi yksilöiksi ja tältä puuttuu ne painottamasi SULAN ykköset.. juu, olen ollut tuon koiran kanssa päivän metsässä ja saanut kyllä selkeän kuvan minkälaisesta koiruudesta on kysymys. pari kaveria on ollut tuomarina ja heidän näkemyksensä on antanut vielä lisävahvistusta.
sapu
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ma Kesä 20, 2011 9:12 pm

Ruippa kirjoitti:
Tää koira, 35685/04AA, on meleko etelästä... ajatin sen yheksällä kerralla kva:ksi, siskosakkii pärjännyt meleko mukavasti

Tarkistin asian 35685/04AA ajo kvaksi 11:sta kerralla, ja siskollaan on lumen ykkösiä ja hyviä paljaan maan kakkosia. Narttua en oo livenä kuullut, joten ajattelin vaan, että etelässä ajetuiksi tuloksiksi melko mukavia. Uskosin, että jos olis täällä kilpaillut olis jo tuolla koemäärällä kva. Täällä ei oo yhden jäniksen koemaita, aina maastossa useampia, eri asia löytääkö koira.
Ruippa
 

Re: Näyttely- vai metsäkoira?

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ti Kesä 21, 2011 6:31 am

[quote="sapu"][quote="Ruippa"]Tää koira, 35685/04AA, on meleko etelästä... ajatin sen yheksällä kerralla kva:ksi, siskosakkii pärjännyt meleko mukavasti :lol:[/quote]

ihan rehellisyyden nimissä oletko aivan tosissaan tuota mieltä?? muistelen vain Sinun moittineen paljon parempia koiria ja huomattavasti parempaa tuloskeskiarvoa ajaneita koiria keskitasoa heikommiksi yksilöiksi ja tältä puuttuu ne painottamasi SULAN ykköset.. juu, olen ollut tuon koiran kanssa päivän metsässä ja saanut kyllä selkeän kuvan minkälaisesta koiruudesta on kysymys. pari kaveria on ollut tuomarina ja heidän näkemyksensä on antanut vielä lisävahvistusta.[/quote]

Eikai yhdel eteläst otetul koiral voi koko pohjoisen koiraporukkaa vastaan kilpailla , ainakin kun kattoo sen koiran
indeksei ei sen pitäis teoriast edes voittaa niit kaikkii kovan indeksin saaneit koirii.
Indekseihin taitaa vaikuttaa enemmän se mis suurin osa koiran sukulaisist kilpailee eikä välttämät ne koirat.
Olen kattonu et osallistumis suhde jää joskus 1/30 joskus 1/20 mööpeleis yhdel koiral on voitonmahdollisuus joskus 1/70 ainakin tiukemmal koiral mahdollisuudet voittoon pienenevät kelien mukana.
vilskari
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa