Perheen kera metsällä?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Perheenjäsenistä mukaan metsälle lähtee

Jompikumpi / molemmat vanhempani
6
10%
Oma jälkikasvu
10
17%
Puolisoni
16
28%
Omat sisarukseni / serkkuni
3
5%
Useampi näistä
13
22%
Ei kukaan näistä, perheen paikka on kotona
9
15%
 
Ääniä yhteensä : 57

ViestiKirjoittaja Shadow päivämäärä Ti Touko 13, 2008 11:31 am

Vaimon kanssa metsästetään yhdessä, käydään yhdessä ajokokeissa ja näyttelyissä ja vielä kesäisin ajellaan yhdessä moottoripyörällä.
Shadow
 

Koko perhe

ViestiKirjoittaja äippä päivämäärä Ti Touko 13, 2008 11:32 am

Kuten nimimerkistä voi päätellä niin nainen. Olen isän mukaan päässyt metsälle pienenä ja setällä oli ajokoira. Meni monia vuosia etten harrastanut kun urheilua..Nykyisen kumppanin tavattuani alkoi innostus ja mahdollisuus taas harrastaa. Ajokoira hankittiin yksissä tuumin. Isäntä on enempi hirvimiehiä..olen sielläkin passissa kun pääsen. Me uskoimme ettemme saa lapsia joten koira ja kissa oli vähän lapsen asemassa. Loppujen lopuksi saatiin tyttö joka nyt reilu 1 v. Toivon että innostuu myös koirista ja metsästyksestä. Velipoika ei metsästä joten äippälomalla toimi lapsenhoitajana että pääsin koiran kans metsään joka viikko. Hän myös hoitaa ja ulkoiluttaa ja lelliikin koiraa. Lapsi kun teki tuloaan sovimme että isäntä voi mennä hirveeen ja minä käyn jäniksessä jos ei ole hoitajaa tytölle. Koirastakin tuli sitten KVA 4 kokeella, joten meillä paljon tuuria sekä koiran että lapsen saannin suhteen. Ei olla enää nuoria nimittäin. Naisia on täälläkin monta mukana kennelkerhon hommissa. Ovat nuo ehkä enempi näyttelypuolella. Itse tykkään kyllä metsästyksestä..On yleensä joku metsästys seurasta kaverina. Näkyy lähtevän kun koirakin toimii ihan OK. Huomaan että itse olen se joka vaatii että koiran on päästävä metsään ja lenkille ym.. vähän kanaemona.
äippä
 

ViestiKirjoittaja Hylsysoppa päivämäärä Ti Touko 13, 2008 12:59 pm

Emäntä lähtee melkein aina mukaan metsälle ja on usein passissa juuri siinä viereisessä passissa mistä ne pitkäkorvat näköjään usein tuppaavat juoksemaan.
Hylsysoppa
 

ViestiKirjoittaja hemmo päivämäärä Ti Touko 13, 2008 3:04 pm

Noh, isän ja kahden veljen kanssa tulee rampattua tuolla metässä (kohta varmaan 3 veli saa kortin).
hemmo
 

ViestiKirjoittaja RL-79 päivämäärä Ti Touko 13, 2008 4:50 pm

Ukilta isälle, isältä minulle ja minulta avopuolisolleni on ajokoiraharrastus levinnyt. Kahdeksan vuotta yhteistä taivalta avopuolisoni kanssa, joista ensimmäiset vuodet mieheni ei juurikaan ollut kiinnostunut ajokoirista.

Itse olen käynyt pienestä pitäen isän kanssa metsällä ja kun ajokorttia ei vielä ollut, kävelin jopa n.5km matkan koiran kanssa päästäkseni ajattamaan. :shock:

Nykyisen ajokoiramme myötä (minkä hankin puolisoltani juuri mielipidettä kyselemättä :oops: ) on miehessänikin pikkuhiljaa herännyt innostus, johtuen myös kilpailemisen tuomasta jännityksestä. Mutta vielä viime syksynäkin ukko sateisena koleana aamuna punkan pohjalta katsoi että "on se hullu akka, taas metsään menossa" :wink:
RL-79
 

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ti Touko 13, 2008 5:58 pm

En voi äänestää, koska sopivaa vaihtoehtoa, mikä vastaisi perheeni toimintamalleja tai toiveitani kysytyn asian suhteen, ei löydy. Kukaan perheenjäsenistäni ei ole motivoitunut lähtemään teitä pitkin lompottelevaa koiraa seuraamaan taajaman ulkopuolelle, mutta kuitenkin haluaisin, että olisi. Tuo viimeisin vaihtoehto olisikin siis muuten sopiva, mutta loppuluritus "perheen paikka on kotona", sorahtaa.
Antti
 

ViestiKirjoittaja huippuhaukku päivämäärä Ke Touko 14, 2008 10:35 am

Komppaan Anttia...

Ukkini, enoni ja appiukkoni kanssa ajatetaan satunnaisesti. Listalla olevia ei tunnu tämä leikki meidän perheessä kiinnostavan. Kehän laidalla ollaan tosin oltu vaimon ja jälkikasvun kanssa.

Siitä huolimatta perheen paikka ei ole kotona...
huippuhaukku
 

Perhaan kanssa Metsällä?

ViestiKirjoittaja Minni päivämäärä Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm

Itse innostuin metsästämisestä koirien ja mieheni kautta. Meillä on mahtava rotu Suomessa, ja ajoa on aina vaan jännittävämpi kuunnella.

Kävi kerran mielessä, että mitenkähän tämä naisten tuleminen tähän harrastukseen muuttaa miesmetsästäjien reissuja. Niitä varmaan pitää kuitenkin olla jatkossakin: pakomatkoja kotoa, arkisista askareista ja naisten kalk ... Mutta kun metsäreissuilla ja ajokokeissa on myös naisia, eipä isäntä saakaan aina lupaa lähteä pakomatkalleen ??
Minni
 

ViestiKirjoittaja Kuuku päivämäärä Ke Kesä 04, 2008 5:16 am

Voi kun olisi nainen minkä kanssa lähteä metsälle ym.
Kyllä te olette onnellisessa asemassa kun voitte yhdessä harrastaa.
Yksin joutuu käymään kaikki reissut. Olis se jotain jos jostain löytyis sellainen vapaa nainen joka on kiinnostunut metsästyksestä.
Kuuku
 

ViestiKirjoittaja jänes päivämäärä Ke Kesä 04, 2008 7:14 pm

Elähän Kuuku masennu. Metsästävissä naisissa on usein harmillisena piirteenä, että haluavat metsästävät nelijalkaiset mukaan perheen pariin. Tällöin joudut jakamaan sohvan toisinaan sängyn koiran/koirien kanssa, koirankarvoja on sukissasi ja "villakoiria" vilisee nurkissa. Emäntä huolehtii ensin koiransa sitten miehensä ja usein vielä jutteleekin noille "työkaluille", mitkä ovat sentään vain koiria.
jänes
 

ViestiKirjoittaja Minni päivämäärä Ti Heinä 01, 2008 11:18 pm

Melkein kaikki niistä naisista, jotka metsästää / osallistuu jahteihin koiranohjaajana, on olleet nuorena isänsä kanssa metsällä ja ajokoiraa kuulustelemassa. Joitakin sellaisia tunne, jotka on sitten koiraharrastajia ja lähteneet poikakaverin/miehensä kanssa metsälle sitä koiraa kuuntelemaan, ei niinkään metsästämään.
Minni
 

ViestiKirjoittaja Iitapiru! päivämäärä Pe Elo 15, 2008 9:26 am

Vaimon kansa met käymä mettälä. Joskus menhän kyllä eri paikkoihin, ku on kolome koiraa käytettävänä.
Iitapiru!
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa