Olen hankkimassa koira-gps...

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Shadow päivämäärä Pe Marras 14, 2008 7:18 pm

seurantalaitteen ohjelmistoineen ja siihen soveltuvan kännykän.
Mikähän olisi paras- tai halvin yhdistelmä tällähetkellä.
Shadow
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja KomiA päivämäärä Pe Marras 14, 2008 10:41 pm

UP:n panta + ohjelma, ja siihen HuutoNetistä käytetty Nokian E61+GPS-mokkula. Kokonaishinta jää alle 1000€, pelittää varmasti ja puhelimen suuresta näytöstä näkee parhaat jopa ilman silmälaseja ! Kaveripiirissäni on useita vastaavia paketteja.
KomiA
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja luna päivämäärä Pe Marras 14, 2008 10:54 pm

Locatorin GPS ja siihen easygo ohjelma. Yhteishinta 595 ja siihen esim. nokia 6110 navigaattori.
Hinta jää alle 1000 e. Pelittää kohtuu hyvin pannalla. Jos laittaa mokkulan liiviin, pelittää vielä paremmin. kartat ja ohjelmisto helppo käyttää.
luna
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Kasperi päivämäärä La Marras 15, 2008 7:33 am

KomiA kirjoitti:UP:n panta + ohjelma, ja siihen HuutoNetistä käytetty Nokian E61+GPS-mokkula. Kokonaishinta jää alle 1000€, pelittää varmasti ja puhelimen suuresta näytöstä näkee parhaat jopa ilman silmälaseja ! Kaveripiirissäni on useita vastaavia paketteja.

E61i mallia saa vielä uutenakin. :wink: Hyvin pelaa.
Kasperi
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä La Marras 15, 2008 9:05 am

Jos koira gps:ää oot hankkiis niin suosittelen ehdottomasti tuota up:n uusinta panta gps:ää multa tulee ainaki plussat tälle vehkeelle :lol: :lol: :lol:
Stefa
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä La Marras 15, 2008 9:06 am

hankit minkä tahansa gps:n niin kannattaa ottaa se huomioon tos kännykän ostos jos on tarvetta koko ajan omaa paikkaa pitää päällä niin kannattaa hommata mokkula siihe sitten
Stefa
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja KomiA päivämäärä Su Marras 16, 2008 11:06 am

Kasperi kirjoitti:
E61i mallia saa vielä uutenakin. Hyvin pelaa.

Kyllähän UP:ssa toimivia puhelinmalleja löytyy paljon. E61:n vain saa ehdottomasti halvimmalla; suurin Nokialaisten näyttö ja vääntö riittää. Oman paikantimeni kustannukset 2007 olivat: panta+ohjelma 850€, Nokia E61 (jossa oli mukana TomTom/Nokian GPS-mokkula) 120€, eli yhteensä reilusti alle 1000€.
UP:n pannassa oli lapsellinen heikkous: antenni, joka katkesi käytössä. Uusin antennimalli on tietääkseni vahvistettu. Minultakin hajosi kaksi antennia. Nyt on takuuseen saatu vahvistettu malli ja toinen kutistemuovilla vahvistettu varalla.
Samaa pantaa käytetään lähes päivittäin ajokoirilla, hirvikoiralla ja dreeverillä. Aina toimii ja virta laitteissa riittää ! Vain hirvihaukussa laitan joskus virransäästön päälle, jos tuntuu että menee kiinnisaanti seuraavalle päivälle.
Kettuporukassa meillä on useita UP:n käyttäjiä. Ei tartte paljon VHF:ään huudella, kun jokainen näkee tilanteen kartaltaan.
KomiA
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Shadow päivämäärä Su Marras 16, 2008 2:13 pm

Kiitoksia vihjeistä.... Lisääkin saa vielä tulla.
Shadow
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä Su Marras 16, 2008 8:50 pm

mielestäni trackerin gps:kään ei ole hassumpi.. ehkä maku asia up tai tracker, tosin trackerin ostaessa puhelin täytyy olla näitä uudempia esim 6210 navigator on hyväksi havaittu. nokia e61 jää mopoksi trackeria käyttäessä. itellä nokia e66 ja tracker akun kesto sais olla puhelimessa parempi riittää just ja just aamusta iltaan ja akun vanhetessa tietenkin kesto heikkenee.
kota8
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja metsästäjä päivämäärä Su Marras 16, 2008 9:28 pm

Uusi träkkeri vie todella paljon enemmän kännykän virtaa suhteessa up:hen. Mulla on up:n pantamalli ja nokian n73. Ihan hyvin toimii, vaikka puhelin ei ole parhaasta päästä. Puhelimella voi olla n.12 tuntia metällä yhellä latauksella.
metsästäjä
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Kasperi päivämäärä Ke Marras 19, 2008 9:36 am

UPn kanssa voit vaihtaa sim kortin toiseen puhelimeen ja tilata vaikka joka päivä asetukset tekstarilla. Ei maksa mitään. Tarkoitin että voi tilata käytettävään puhelimeen UPn ohjelman kun vain on se alkuperäinen sim kortti. Miten lie Trackerin systeemi???? :shock: Tiedän kyllä kun oli Tracker mutta en kommentoi enempää. 8)
Kasperi
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja hlohi päivämäärä Ke Marras 19, 2008 2:40 pm

Kasperi kirjoitti:UPn kanssa voit vaihtaa sim kortin toiseen puhelimeen ja tilata vaikka joka päivä asetukset tekstarilla. Ei maksa mitään. Tarkoitin että voi tilata käytettävään puhelimeen UPn ohjelman kun vain on se alkuperäinen sim kortti. Miten lie Trackerin systeemi???? :shock: Tiedän kyllä kun oli Tracker mutta en kommentoi enempää. 8)


Joo, tosiaan se mihin sidotaan on erilainen UP:lla ja Trackerilla.

Ultrapoint sitoo ohjelmansa siihen puhelinnumeroon, josta ohjelma on ensimmäisen kerran tilattu.

Tracker sitoo ohjelmansa puhelinlaitteeseen, johon se on asennettu.
+ perheessä voi olla yksi kännykkä jossa on seurantaohjelma. Jos halutaan, itse kukanenkin vaihtaa tähän kännykkään oman SIM korttinsa kun sitä käyttää. Jos esim annat kaverille lainaksi, niin kaveri voi panna oman korttinsa.
+ Jos testasit ohjelmaa ensikerran esimerkiksi työpuhuelimen SIM kortilla ja päätit myöhemmin ottaakin käyttöön erillisen SIM kortin tutkahommiin, niin siitä ei tule mitään ongelmaa.
- Ohjelman vaihto kännykästä toiseen vaatii soiton asiakastukeen ja pyynnön sieltä että vapautavat ohjelman ensimmäisestä puhelimesta.
hlohi
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Ajuri2 päivämäärä Ke Marras 19, 2008 3:35 pm

Miten on? joutuuko kaksi ohjelmaa tilaamaan/ostamaan, jos vaikka emäntä ja isäntä haluavat samaan aikaan omilla puhelimillaan seurata koiran kulkua.
Ajuri2
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ke Marras 19, 2008 4:12 pm

Ultrapointillaha on muistaakseni se seurantaohjelma erikseen
Stefa
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä Ke Marras 19, 2008 7:27 pm

kyllä molemmilla täytyy olla seurantaohjelma!
kota8
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa