Olen hankkimassa koira-gps...

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Shadow päivämäärä La Joulu 27, 2008 9:39 pm

Shadow kirjoitti:UP:n kahden akun pannalla juuri nyt akkujenkestävyystesti menossa. Amulla klo. 08.00 panta toimintaan ja koira metsään. Paikannukset 60 s välein, kaksi kertaa 10 min. kestäneet paikannukset 15 s välein, kaksi n. 1 min. soittoa pantaan. Iltapäivällä testi jatkui kotosalla, eli panta on ulkona, välillä paikkaa vaihtaen huonompaan ja parempaan gsm-kenttään. Pakkasta -3 astetta. Nyt panta on ollut päällä 9h 40 min. ja akun tila näyttää vielä viidestä plussasta kolmea. Katsotaan miten pitkään akut kestävät...

11 tunnin jälkeen tuli ilmoitus, että akun virtaa jäljellä n. 25 prossaa, ja panta meni samalla automaattisesti virransäästötilaan; "GPS pois", missä tilassa akut kestäisivät tietääkseni vielä n. vuorokauden. Valitsin kuitenkin normaalin virransäästötilan ja edelleen 60 s paikkapäivitysvälin. Katsotaan vielä, että kauanko pelittää..
Akut kestivät 15 tuntia.
Viimeksi muokannut Shadow päivämäärä Su Joulu 28, 2008 12:12 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Shadow
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Kasperi päivämäärä Su Joulu 28, 2008 7:53 am

EIKö shadow näe yv.tä????????????? :wink: :wink:
Kasperi
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Shadow päivämäärä Su Joulu 28, 2008 12:17 pm

Kasperi kirjoitti:EIKö shadow näe yv.tä????????????? :wink: :wink:

OK. huomattu on...
Shadow
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Ajukki päivämäärä To Huhti 23, 2009 3:38 pm

KomiA kirjoitti:UP:n pannassa oli lapsellinen heikkous: antenni, joka katkesi käytössä. Uusin antennimalli on tietääkseni vahvistettu.


Onkos UP:n antennit uusissa laitteissa jo parempia? Joillakin on neljän akun pantamalli kuluttanut koiran etupuolta.
Onkos kokemuksia? Muuten kait toimiva peli.
Ajukki
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä To Huhti 23, 2009 4:15 pm

UP:n laihempi antenni katkes itellä ´5x kerran jälkee metäs...sitä soitin up:lle ja tilasin uuden antennin(vahvistettu) nyt on kestänyt tosi hyvi ei mitää moittimista
Stefa
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja otsonius päivämäärä To Huhti 23, 2009 7:31 pm

Koira ottaa sopivasti yhteyttä haun aikana ja ajossahan sen kuulee eli mihin sitä tutkaa tarvitaan? Ja tietysti koira tulee kutsumalla isännän luo.

No syitä riittää: maantiet ja muut vaaralliset paikat on hyvä tietää - ei arvailla, haun etenemisen seuraaminen on opettavaista, kokeissa on ylipäänsä enemmän kuin hyvä tietää missä koira menee ja mitä se puuhailee jne. Eli kyllä gps on hyvä peli!

Ultrapointin akut, laitteet ja ohjelmat pelaa hienosti, ja toivottavasti uusi vahvistettu antennikin. Se UP:n vahvistamaton ja sittemmin rikkoutunut antenni olisi tehnyt eläman jännittäksi ilman tuota aluksi mainittua ajokoiran työskentelytapaa ...

Ultrapointin takuukäsittely välittömästi saatavina olevina varaosineen ja sijaislaitteineen on ollut kyllä esimerkillistä!
otsonius
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä To Huhti 23, 2009 8:52 pm

nythän tämä garmin astro tulee kuulemma suomessa lailliseksi,kelpo peli.
ramaani
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Ryövärin tytär päivämäärä To Huhti 23, 2009 8:57 pm

ramaani kirjoitti:nythän tämä garmin astro tulee kuulemma suomessa lailliseksi,kelpo peli.


Mistäs kuulit? Millon ois tulollaan?
Ryövärin tytär
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä To Huhti 23, 2009 10:32 pm

en tiedä millon,luotettavalta lähteeltä kuulin..
ramaani
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Pe Huhti 24, 2009 5:38 am

ramaani kirjoitti:nythän tämä garmin astro tulee kuulemma suomessa lailliseksi,kelpo peli.


Ihmettelin yks päivä tuota garminin astroa ja totesin et syksyksi tilaan ton oli laillinen tai ei....pelaa kuulemma niinku unelma ja hemmetin helppokäyttöinen vehje....eikä ole tuo garminin astro hinnallakkaa pilattu 499€ viimesten tietojen mukaan
Stefa
 

Re: Olen hankkimassa koira-gps...

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä Pe Huhti 24, 2009 4:01 pm

Taispa tulla hankintaan tääläkin päin . Parilla kaverilla on hyvin pelas kun kokeissa seurasin kaverin gps : in toimintaa
Heppu
 

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa