koivukulman mietteitä

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja rusakko päivämäärä Ti Helmi 01, 2011 3:32 pm

Kerrohan, missä pitkässä kokeessa oot ollu epärehellinen
rusakko
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja kummitus päivämäärä Ti Helmi 01, 2011 10:59 pm

kaekki koerathan kahessa viikossa 99,75 pinnaa aijaa :lol:
kummitus
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja Jäppilä päivämäärä Ke Helmi 09, 2011 9:54 pm

Koivukulman kirjoitus oli hyvä, kunhan kaikki toimisi niin kuin kirjoitetaan. Sitä olen ihmetellyt, että mistä se epäilyksen siemen on itänyt tähän kahden viikon kokeen mollaamiseen? Jotain on täytynyt tapahtua kun sitä näin kovasti arvostellaan? Onko joku jäänyt kiinni, vai onko nämä kirjoitukset vaan epäilyjä? Se, että koko ajan epäillään jotain niin onhan se raskasta harrastamista. Toivon, että peli on rehellistä ja sääntöjen puitteissa tapahtuvaa muuten ajokoiran jalostamiselta on pohja pois.
Jäppilä
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja mika24 päivämäärä To Helmi 10, 2011 12:30 am

Jäppilä kirjoitti:Koivukulman kirjoitus oli hyvä, kunhan kaikki toimisi niin kuin kirjoitetaan. Sitä olen ihmetellyt, että mistä se epäilyksen siemen on itänyt tähän kahden viikon kokeen mollaamiseen? Jotain on täytynyt tapahtua kun sitä näin kovasti arvostellaan? Onko joku jäänyt kiinni, vai onko nämä kirjoitukset vaan epäilyjä? Se, että koko ajan epäillään jotain niin onhan se raskasta harrastamista. Toivon, että peli on rehellistä ja sääntöjen puitteissa tapahtuvaa muuten ajokoiran jalostamiselta on pohja pois.


Eiköhän se kuuluu ihan normaali käytökseen varsinkin näiden pelkästään netissä kirjoittelevien osalta ainakin tuo epäleileminen.Voisivat kokeilla käydä ihan oikeasti metällä tai kokeissa niin selviäisi pelin henki eikä tarttis aina anonyyminä kirjoitella tänne palstalle puuta heinää.
mika24
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja Hannu Hämäläinen päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 1:22 am

kummitus kirjoitti:humppuukikokkeita nuo pitkikset


No mutta :shock: :shock: :shock: Jäneshän sielä keulilla juoksee, oli koe pitkä-tai pätkä :D :D :D

Äläkäähän ny jauhako sontaa :mrgreen:
Hannu Hämäläinen
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja hippuli päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 12:03 pm

Muuten hyvä tuo pitkäkoe, mutta ei sais ottaa huomioon kilpailussa. Monesti koiran omistaja on niin kilpailuhenkinen, että
siinä unohtuu kokeen tarkoitus. KUnhan vaan oma koira voittaa.
hippuli
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja Ajaja päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 1:55 pm

kaikki jotka pitkiäkokeita epäilee se on tullut jo äidin maidosta???????
ne ihmiset epäilee kaikkia muutakin tässä maailmassa!!!! : JA OVAT ITSE MUKA REHELLISYYDEN PERIKUVA :D
Ajaja
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 2:13 pm

Kylkait sen näkee kattomal koiran kaikkii koetuloksii minkätakija pitkii kokeit tarvitaan.
Ei siin pitäis olla sen kummempaa. :D
Rehellisii kun ollaan. :D
Yritän siirtyy lyhyempiin vastauksiin et kaik jaksaa lukea ne. :D
vilskari
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 4:26 pm

hippuli kirjoitti:Muuten hyvä tuo pitkäkoe, mutta ei sais ottaa huomioon kilpailussa. Monesti koiran omistaja on niin kilpailuhenkinen, että
siinä unohtuu kokeen tarkoitus. KUnhan vaan oma koira voittaa.

Onko pitkällä kokeella ja kilpailun voitolla vastaavuutta :roll: Eihän voittajaa tiedä kukaan ennenkuin koe on käyty ja tulokset julkistettu. ja PK:ssa ei kilpailla, juuri siksi, että koirat koetellaan eri päivinä.
Tuomarien moraalistahan on sitten kiinni, mitä sinne maastokohtaiseen korttiin piirrellään, niinhän se on muissakin kokeissa, ei pk sen kummempi koe ole. :lol: Ja aina ne jossain "Teboilin paarissa" käyvään läpi nämä pitkät kokeetkin, että sillee vaan piirtelemään :wink:
Ruippa
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja PetSaa päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 4:42 pm

PK-kokeen arvostelu johtuu pitkälti seuraavasta seikasta:

1. Koetta varsin voimakkaasti arvostelleet harrastajat käyttivät PK-koetta hirmutulosten tekemiseen.
2. Jo valionarvon saavuttaneet koirat osallistuivat koemuotoon ja tämä osaltaan herätti närää ja tätä kautta koemuoto sai
ikävän maineen.
Koemuoto sinällään hyvä kun sitä "käytetään" oikein eli ennen valioksi tuloa.

Ps. Tämä on mielipiteeni ja tämä minulle suokaa.
PetSaa
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja kummitus päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 7:37 pm

vilskari kirjoitti:Kylkait sen näkee kattomal koiran kaikkii koetuloksii minkätakija pitkii kokeit tarvitaan.
Ei siin pitäis olla sen kummempaa. :D
Rehellisii kun ollaan. :D
Yritän siirtyy lyhyempiin vastauksiin et kaik jaksaa lukea ne. :D

pitkitetty uuven vuojen luppaus, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan :lol:
kummitus
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 10:03 pm

Löysitkö mun kirjoituksest mitään muut kun uudenvuoden lupauksen ,vai onko sun koiras tarvinnu pitkääkoet juur mun
kirjoituksen vastaavist syist.Voi tähän rehellisen vastauksen laittaa :D
vilskari
 

Re: koivukulman mietteitä

ViestiKirjoittaja kummitus päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 10:52 pm

vilskari kirjoitti:Löysitkö mun kirjoituksest mitään muut kun uudenvuoden lupauksen ,vai onko sun koiras tarvinnu pitkääkoet juur mun
kirjoituksen vastaavist syist.Voi tähän rehellisen vastauksen laittaa :D

Minä olin kaheksan vuotta pois ajokoirien puolelta (pelekästään hirvikoirakuvioissa). Tuona aikana käyttöön oli otettu 2-viikkonen, pyöriskelin niin ulukona tästä puolesta, että en ollut perillä kokeeseen liittyvästä kielteisestä hengestä, joten käytin oman koirani 2-viikkosessa, mutta sehän tuntu kuin varkaissa ois ollut. Päätin ja sen myös pidän, että omia koiriani en koskaan käytä 2-viikkosissa, mutta tuomariksi lähen mm. tulevaan Haapaveen 2-viikkoseen, ja koira tulee saamaan prikulleen sinikantisen mukaiset arvostelut piste.
kummitus
 

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa