Kokeet ja alkoholi

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja AAA päivämäärä To Loka 12, 2006 8:19 pm

Sääli käy tälläisiä miehiä jotka ei tohdi kotona otta viinaa .Minulla on oma nimi ovessa ,ja viinaa tohdin ottaa vaikka torninpäässä.Mutta kivampi se on ottaa kuppi vaimon kanssa. Ja paranella maalimaa.Täällä päin sanotaan viinaa ja tupakkaa käyttää akat ja häjyt kakarat.
AAA
 

ViestiKirjoittaja AAA päivämäärä Pe Loka 13, 2006 6:21 am

Ettei vain tämä kepponen ole niitä holtittomia tohvelisankareita.Koska pitää mennä viinaa ottamaan ajokokeisiin,koska ei kotona tohdi.Mikä olisi hienonpaa kun vaimo tulisi mukaan kokeisiin.Minä sain aikoinaan valita kaikista suomen naisista itselleni vaimon,Enhän minä noin huonoa vaimoa olisi valinut, jonka kuvan saa noiden niin sanottujen viinan lätträjien kirjoituksesta.
AAA
 

ViestiKirjoittaja waldo päivämäärä Pe Loka 13, 2006 8:23 am

Olen samaa mieltä kanssasi AAA,mikä sen hienompaa,kun mies ottaa vaimonsa omaan harastukseensa mukaan. Minä ainakin tykkään metsässä liikkua ja koirien ajoja kuunnella,jopa niin paljon että metsästyskorttikin tuli suoritettua.
Tietenkin on miesten omat reissut johon ei mukaan tupata,tarviihan mies välillä omaa aikaa ja samansukupuolen seuraa,jonka kans jahtimajalla maailmaa parannellaan, siihen tyyliin kuitenkin,et ase kädessä aamulla pysyy metille lähtiessä.
Minä en ainakaan lukeudu noihin emäntiin,että isännän juomisia vahtisin, on se sen verran isopoika,et tietää mitä tekee. :wink: Enkä puutu muidenkaan,eiköhän se ole jokaisen oma asia,mitä kurkustaan alas pistää ja missä.
waldo
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Pe Loka 13, 2006 9:13 am

AAA ja Waldo teillä on mun luontoni! Otan välillä ja olen ottanut paljonkin eleässäni, jopa ikääkuin työksenikin, silloin pitkien lounaiden aikoina.

Kokeissa vuosia sitten tarjosin tuomareille tarvittaessa todella reippaastikin, mutta erään kerran yksi tuomari veti lähes salaa nakit.
Häpesin tosissani ylituomarin puhutteluun menoa, ja silloin päätin, että nyt loppui se runsas tarjoilu, ja loppui kans.

Meikäpojalla on sellainen metalinen taskumatti ja kolme pientä pikaria, tämä "ryypätään" ja that´s it!
Yhden kerran on itselleni valitettu viinan vähyyttä,ja ilmeisesti joku on vähän syrjemmällä narissut koiramiehen nuukuutta. On jopa käynyt niin, että vain Tapio on ottanut muut ovat kieltäytyneet.
Tuomarina ollessani, on se kielen kastaminen riittänyt, ainakin tähän asti - paitsi kerran!

Lähdenpä tässä pikapuoliin valmistelemaan seuran saunailtaa, siellä ei aineet lopu, sen takaan ja tiedän. Itse kyllä jää nytkin ottamatta, koska pitää huolehtia yhtenä niistä käytännön asioista.
Lauantainakan ei auta nauttia, sillä aamulla on viideltä lähtö koiran kanssa, mutta sunnuntai-iltana mamman kanssa kotona takkatulen ääressä muutama konjakki, silloin se maistuu jo todella hyvältä.

Näissä asioissa jokainen taaplaa tyylillään, se ei kuulu muille, mutta häiriöksikään ei pitäisi olla, silloin se kuuluu muille - kokeissakin.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Loka 13, 2006 11:21 am

Kepponen kirjoitti: Kyllä vieläkin oon sitä mieltä ,että mitä hittoa eukonkin pitäisi olla mukana ajokokeissa. Naurettava ajatus. Tohvelisankarina pitäisin sitä joka raahaa muijansa mukanaan kisoihin. :) Ilmeisesti ämmät työntyy näiden sankareitten mukaan vahtimaan, että ukko ei vedä lärviä

Mikäs ''sankari'' se sitten nainen on joka ukon raahaa sinne kokeisiin mukaan. Tai minkäs sille voi jos kumpikin onkin tuomaroimassa samassa kokeessa, tuskin siinä nyt kukaan kyttäämässä toista on ...
Taitaa kepposella olla ''kepposet'' mielessä Kuva
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Pe Loka 13, 2006 12:58 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Loka 13, 2006 1:07 pm

Kepponen kirjoitti: Lähe tuomariksi???? johonkin kokeeseen. :)

Tottahan toki lähen 8) ......
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja waldo päivämäärä Pe Loka 13, 2006 1:55 pm

Mä jo luulinkin,et me ei olla edes tervetulleita tuomaan omaa koiraakaan kokeisiin,onneks ei näin näemmä ole. Kun meitä naispuoleisiakin henkilöitä on,joita kiinnostaa koiran kans touhuaminen muuallakin,kuin lenkkipolulla. :D
waldo
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Loka 13, 2006 3:56 pm

Eikö se olisi oikea järjestely,että jos tuomari haluaa ottaa pienen lämmikkeen niin ottakoon sen omasta matista,on hieman kohtuuton vaatimus että koiran omistajan pitää AINA mennä viinakaupan kautta kokeisiin, pidän tätä myös jonkinlaisena "kivenä kengässä"tässä muuten upeassa harrastuksessa monille eri ihmisryhmille absolutisteille. nuorille. "naisille".vakaumuksen omaaville.ja muuten vain raittiista harrastuksissa pitäville .Meitä samoin ajattelevia on ilokseni näköjään muitakin kuten täältä on saanut lukea,luulen että koe käynnit vain lisääntyisi suomessa jos SAJ järjestönä ei antaisi hiljaista siunausta pakko pulloille. ps.En ole tiukkapipo!
Vieras
 

Kokeet ja alkoholi

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Loka 13, 2006 4:44 pm

Huomenna on ps . karsinnat ja alias "Heppu"tuomarina olis kuuluvuuden tähden hyvä jos reputa löytyisi kolmen tähden jalmari niin kaikki tulisi kortille :wink: . Leikki leikkinä kohtuus kaikessa ja pullo päivässsä . Mutta liika on liikaa jos äijä kantamalla kotiin tuodaan ei koiran etua ainakaan ole ajateltu . Mutta tällaiset kaverit jätämme kotiin . Kyllä jämti on niin!
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Loka 13, 2006 5:39 pm

Laitan korjauksia nimimerkkiin "vieras". Rekisteröin itseni ajuri1. Akuperäinen teksti on minun, mutta joku muukin kirjoittaa kans rekisteröimättömänä, joten ajattelin kirjautua. eipähän tule epäselvyyksiä kuka on kukin. Ihan hyvä olisi se rekisteröitymis pakko.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Loka 13, 2006 6:27 pm

Jos mies tai nainen lupautuu tuomariksi kokeeseen niin kyllä maastossa koiraa arvostellessa täytyy olla vähintään kohtuullisessa kunnossa.
Kun tuomarikortit on luovutettu asia on toinen, silloin voi muita odotellessa ottaa hieman enemmänkin.
Maastossa pitää pystyä toimimaan niin ettei arvosteleva koira kärsi viinan vuoksi ,tämänhän pitää kaikkien tajuta.
Taidanpahan ottaa pienet ryypyt!!!!!!!!!!
Vieras
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Loka 13, 2006 6:50 pm

Kepponen kirjoitti: Tuomarointisi voi olla hyvinkin pian kunhan sopiva koe löytyy. Voi olla ,että yllätyt pahemman kerran :) ps. voi jäädä ensi syksyynkin, mutta hyvä on, että on tuomari tiedossa :)

OK... ilmoittele kun sopiva koe tiedossa ........
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Loka 13, 2006 6:56 pm

No niin nyt on tuomarit varattu .
Enää puuttuu ajava koira!
Vieras
 

Re: Kokeet ja alkoholi

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 18, 2006 3:55 pm

Anonymous kirjoitti:Olen itse täysin absolutisti(en käytä alkoholia), mutta tykkään käydä ajokoeissa(toistaiseksi). Olen nimittäin huomannut, jos ei löydy pulloa tuomareille rupeaa löytymään koirasta vikoja. Ketä palvelee tälläinen asenne, kohta kuolee koko harrastus jos ei suvaitsevaisuus löydä tilaa ajokoirakokeista. Taitaa olla monella pääasia se pullo. Mitä kirkkaampaa nestettä pullosta löytyy sen parempia tuloksia koira ajaa. On miehet välillä siinä kunnossa, että koiranohjaaja saa merkitä kortit. En halua yleistää kaikkia, sillä joukosta löytyy myös erittäin miellyttäviäkin tuomareita vaikka sitä alkoholia ei tarjoillakkaan.
ei kait koiraan vikoja tuu vaikka pulloa ei olekkaan.
Vieras
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 1 vierailijaa