Kokeet ja alkoholi

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Kokeet ja alkoholi

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Loka 11, 2006 8:25 pm

Olen itse täysin absolutisti(en käytä alkoholia), mutta tykkään käydä ajokoeissa(toistaiseksi). Olen nimittäin huomannut, jos ei löydy pulloa tuomareille rupeaa löytymään koirasta vikoja. Ketä palvelee tälläinen asenne, kohta kuolee koko harrastus jos ei suvaitsevaisuus löydä tilaa ajokoirakokeista. Taitaa olla monella pääasia se pullo. Mitä kirkkaampaa nestettä pullosta löytyy sen parempia tuloksia koira ajaa. On miehet välillä siinä kunnossa, että koiranohjaaja saa merkitä kortit. En halua yleistää kaikkia, sillä joukosta löytyy myös erittäin miellyttäviäkin tuomareita vaikka sitä alkoholia ei tarjoillakkaan.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Lilo päivämäärä To Loka 12, 2006 6:34 am

Tämä kokeissa juominen on yksi asia, jota en ymmärrä. Toki vähän lämmikettä voi ottaa, mutta kännejä ei mielestäni tulisi vetää. Koiraa siellä ollaan arvostelemassa, eikä viinan tasokkuutta. Kännissä tulee harvoin tehtyä mitään fiksua ja kuunteleppa siinä sitten ajoa ja arvostele sitä....
Lilo
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Loka 12, 2006 11:05 am

Jos minulle seuraavan kerran vihjaillaan ettei tahdo haukku kuulua kun ei ole saatu ryyppyä (minulla ei ole kokeissa viinaa), keskeytän kokeen ja vien asian ylituomarille ja vaadin asian käsittelyä. Sittenpähän on ennakkotapaus. SAJ saisi kiireesti puuttua tähän ryypiskelyyn
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Loka 12, 2006 1:28 pm

Kumpi on normaalimpaa: olla kännissä vai raittiina koiraurheilussa?
Tietenkin vitsailet nyt että normaalimpaa on olla ajokokeissa kännissä mutta minusta on melkein sietämätöntä olla päivä junttikännärin kanssa "seurustelemassa". Hyi olkoon, tiukkapipoisuudesta ei ole kyse vaan hyvistä tavoista. Miten niin että viinan takia pitäisi luopua hyvästä harrastuksesta? Erikoisen laatuista painostusta!
Vieras
 

ViestiKirjoittaja AAA päivämäärä To Loka 12, 2006 5:36 pm

Kyllä olen samaamieltä ,ei viina sovi kilpailutapahtumiin . Koska on sellaisia ihmisiä joilta pettää kontrolli, milloin ottanut liikaa.Takavuosina vein erään vanhemman koiramihen kotiin jos niin voi sanoa, siellä odotti lasten lapset pappaa kotiin koirakokeesta.Olise varmaan sokki niille lapsille kun kannoin heidän rakkaan papan keittiön lattialle ulosteet housuissa.Pienet lapsi parat olivat hädissään mikä heidän papalle oli tullut.Johon heidän mummunsa hermostuksisaan sanoi ,tuo renttu on juonut taas itsensä tuohon kuntoon minun puolesta saa olla p....t housuissa aamuun asti .Eikö se olisi ollut lapsille hienoa jos pappa olisi ollut selvinpäin.Ja seurustellut heidän kanssaan .Viina on viisasten juoma ..Jätetään viinat kotia ja otetaan sitä vain pieni tujaus maata mennessä. Itse katson tälläisiä viinan kanssa läträäjiä holtittomina ,jos he ovat viellä perheenlisiä.Yksinäisillä ei ole vastuuta muuta kuin itsestään.
AAA
 

on ottaa

ViestiKirjoittaja no pakkohan päivämäärä To Loka 12, 2006 5:49 pm

Pitäähän sitä jossain saada viinaa ottaa.mikä sen parempi paikka ku ajokokeet.ei akat räkytä ja tuleepahan selväksi kaikille millaista koiraa on arvosteltu kun uskaltaa sanoa suunsa puhtaaksi.Se pitäs jo koulutuksessa olla ryyppäämis osio,näkis onko tuomariainesta.pentujen ja akkojen on turha tulla miesten sekaan jos eivät sitä kestä.Koiran ohjaajan pitää myös varustautua kunnolla metsään,vettä ei kannata kantaa vaan kunnon juomaa.Leivät voi jättää pois repusta niin pulloille on enempi tilaa.Kun pimeässä mentiin ja humalassa tultiin niin menipä päivä kivasti
no pakkohan
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä To Loka 12, 2006 6:01 pm

Pari kertaa on sattunut, että oon päässyt naistuomarin kanssa maastoon (kaverit tosin syyttivät, että Manu ite järkkäsi :) ) Eikä tuosta tullut katastrofia vaikka vähän ryypättiin lämmikkeeksi. Vähän on ylilyönnin makua näissä Saj:llä uhkailuilla. Kenellähän nämä neidot uhkaa kotona ukkojaan kun ukot vetää perjantaina perseet olalle? SAJ tuskin tulee apuun :)
Mauno
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Loka 12, 2006 6:44 pm

Elämä meni silloin sekaasin, kun ämmille annettiin äänioikeus. Toinen paha virhe oli kun niille on annettu ajokortti ja nyt ne vielä meinaa ruveta vahtimaan ajokoiramiesten juomista ainaasella marajamisella viinasta. On se vain ryyppy silloin tällöin hyvää, jopa lääkäritkin suosittelee konjakkiryyppyjä iltaisin otettavaksi. Voihan ne ottaa jo päivemmällä ajokokeessa.
Ei ylituomari ole mikään alkoholivalvoja. Jos tekee mieli kesken kaiken keskeyttää koe, niin se on koiranomistajalla luopuminen, eikä mikään keskeyttäminen.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä To Loka 12, 2006 6:46 pm

Jahas, nytpä tulikin tämän keskustelun myötä selväksi, miksi ennenvanahaan koirat oli parempia kokeissa.. Nyt kun on viina kokeissa vähennyt niin on koiratkin huonompia.

Itse en kannata tätä "perinnettä" kokeissa, mutta enpä kyllä jaksa puuttua jos joku nyt hieman ottaa kesken kokeiden sillä omapa on asiansa, mutta jos viinankäyttö alkaa vaikuttamaan koiran arvosteluun silloin kyllä tulee sanomista.
Antti
 

ViestiKirjoittaja Wille päivämäärä To Loka 12, 2006 7:11 pm

Eihän koirat nykyään ole huonontunut , tuloksethan kokeissa ovat korkeita ympäri maata.
Viinan ottoa olisi ehdottomasti lisättävä,joissain kokeissa on liikaa pyhäkoulutouhun meininkiä. Pieni pöhnähän sopii suomalaiselle miehelle erinomaisesti,kyllä nirppanokatkin voivat hieman maistella,ei sitä heti juopoksi kutsuta jos pienet napanterit ottaa.
Wille
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä To Loka 12, 2006 7:12 pm

Susihukkanen. Manu haluaisi nähdä sen päivän, että neidit vetää ajokokeissa perseet olalle!! Kyllä siinä voisi parta väpättää kun raahaisi neitoa autoon ja majalle loppupalaveriin!! Olisi siinä selittäminen ,että kuka juotti ketäkin!! :) Epäilen ,että Manu ei näe tuota piristävää päivää....
Mauno
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Loka 12, 2006 7:22 pm

Ja senkin tehtaan piti virkaintoisten hajottaa. Mäski valui pitkin mäkiä alas ja koko kylä haisi. Eikä sen jälkeen ole koira ajanut, kuin pitkässä kokeessa.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä To Loka 12, 2006 7:23 pm

Niin kyllä suunta on huono!! Kunnon pontikka avaisi tiehyet ja juttukin luistaisi reteemmin. Nyt vain kyräillään ja ilmoista puhutaan. Taitaapa tuo muutenkin mennä päin persettä, kun ei saisi neitojen mielestä mitään ottaa!! Luoja varjele tuollaisten typyköiden ukkoja!
Mauno
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa