Yli 95p:n koirat

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja kai65 päivämäärä Su Touko 02, 2010 9:11 pm

Opla kirjoitti:Mistähän johtuu kun ne 95 pinnan koirat eksyy tänne Savon maalle niin sijotus on yleensä
kymmenen huonommalla puolen ja miinus reppu niin iso jotta ei taho kottiin jaksoo kantoo.
Ostin tässä jokuaika sitten nuilta kulmilta tykin joka oli kyllä 95 ajuri mutta kun ei tosiaan voinu
mennä lähepää tsiikaamaan tuli niin paljo kaiken moista,möin mehtämiehelle,mööpeleissä sanovat
jotta olisit myyny meille täällä eijolla niin nuukaa kuhan on meteliä metässä ja anto numeron jos vaikka
sattusin saamaan vastakin ajavan pelin joka ei Savolaiseen menttaliteettiin oikein istu :mrgreen:
Mulle kun riittää vähempikin mutta paskan puhujaa en hyväksy kumpaankaan päähän remmiä :evil:


Joo justiin näin!!!!
Mäkin olen kerran eksynyt sinne Savoon kokeisiin-
Koirani ajoi yli 95pistettä.
Palkintotuomareinakin oli teikäläisiä ylituomareita.
Eipä täällä eteläpohjanmaalla ole mahdollisuuksia sellaisiin tuloksiin.
Täällä ne jäi 90 pisteen molemmin puolin.
Että tyypillistä savolaisten puhetta vastuu on kuulijan!!!!!!! :mrgreen:
kai65
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja Ajukki päivämäärä Ma Touko 03, 2010 9:03 am

ramaani kirjoitti:eihän viime talvena ollut lunta liikaa kuin pienille nartuille,urokset meni aivan normaalisti :wink:


Meneehän hangessakin kaksi erää ei siinä mitään, mutta jos ajettavaa matkaa kattoo niin aika paljon pienemmällä lenkillä saa erän täyteen 60cm pehmeessä lumessa kun sulan maan. En oo niin suurta urosta nähnykään, että laukalla tai edes ravilla olis mennyt... :D

Ja tollanen tiivis narttu se vasta meneekin. Loikkaa paikaltaan toistametriä ilmaan verrytellessä, kun isäntä roplaa tarhan ovea auki. :lol:
Ajukki
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ma Touko 03, 2010 10:02 am

ompa ajukilla nyt aukko "sivistyksessä",suuret kollit todellakin laukkaa :wink: oli yks nartun omistaja kuuntelemassa ränää,oli samaa mieltä kuin sinä,sanoin et mennään tonne mettään kattomaan,silmät suurella kahteli kun kolli tuli pitkillä loikilla :wink: samaten kerran oli 3-4 äijää minun kaa nuotiolla,olivat kans sitä mieltä ettei koirat pääsee mihkään,no pian tuli jänis tielle ja päästiin "aitio"paikalta kattoon kun koira löysi tieltä jäniksen sivuhypyn,ja taas "raati"ihmetellä et kyl se prkele vaan etenee laukalla :wink:
ramaani
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja Ajukki päivämäärä Ma Touko 03, 2010 11:47 am

ramaani kirjoitti:ompa ajukilla nyt aukko "sivistyksessä",suuret kollit todellakin laukkaa :wink: oli yks nartun omistaja kuuntelemassa ränää,oli samaa mieltä kuin sinä,sanoin et mennään tonne mettään kattomaan,silmät suurella kahteli kun kolli tuli pitkillä loikilla :wink: samaten kerran oli 3-4 äijää minun kaa nuotiolla,olivat kans sitä mieltä ettei koirat pääsee mihkään,no pian tuli jänis tielle ja päästiin "aitio"paikalta kattoon kun koira löysi tieltä jäniksen sivuhypyn,ja taas "raati"ihmetellä et kyl se prkele vaan etenee laukalla :wink:


Laukassa ja laukassakin on ero vai kuinka? Meinaan, ettei koiran vauhti on hankilaukallakaan lähellekään sitä sulanmaan vauhtia. Mut vois tulla katteleen tuota turboa ens syksynä jos sielläpäin ajatetaan.
Ajukki
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä Ma Touko 03, 2010 11:51 am

jos se laukannu sen matkan kun ollut ukkojen näkyvissä, mulla ol kerran pikku narttu sellanen51-52 cm korkea joka toella ajo jänistä ei sitä piätelly yhen talaven lumet yhtään mutta monelle kookkaalle uroskoiralle tuotti vaikeuksia ku ol paljon lunta.
levender
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ma Touko 03, 2010 5:49 pm

voihan olla et sattu vain sillon laukkaaman kun nähtiin,mut sit on helvetin nopea "uimaan"hangessa, kun enimmäkseen yli 10km/h oli ajovauhti paksussa lumessa,ajukille tiedoks ettei muuten aja sulalla paljon kovempaa :wink: tietysti kovien näkölähtöjen jälkeen on hetken aikaa 25-35 km/h,sit tasaantuu.mulla oli kyllä' viime talvena päin vastaisia kokemuksia kuin levenderillä,minun pienin narttu,(53cm,sopivan voimakas ja tiivis)ei kyllä päässyt paksussa lumessa mihinkään,ajovauhti oli enimmäkseen 1-2km/h.
ramaani
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Touko 03, 2010 6:15 pm

Se on niin pieni aika kun koira ajos näkyvis on ja jos ajoo seurataan tielt koira voi mennä 60 cm pohjaan urottavas
lumes vaik yli 20 km tunnis jos mettäs on hyvii vahvapohjasii jäniksen tai peuranpolkui tai jopa moottorikelkkaurii.
Tarkoitan vaa et siel mis jänikset on parikin kuukaut juosseet siel ei koirakaan niil jäniksenpoluil pohjaan asti upota
Ja jos niin raskastekoinen koira on et pohjaan asti jäniksenpolul upottaa ei kyl 120 min + 120 min taida laukata.
Eli tääkin teoria voi osaks tukee sitä miks koira jaksaa viel 5 -8 tunninpääs laukata.
vilskari
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ma Touko 03, 2010 8:41 pm

katos vilskari se on semmonen juttu et teoria ja käytäntö on kaksi eri asiaa,sää ajattelet teoriassa ja minä käyn ajattamassa jokapäivä :wink:
ramaani
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja leksa päivämäärä Ma Touko 03, 2010 8:57 pm

Miten niin, ajattelee ?
leksa
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Touko 03, 2010 9:13 pm

Mää alan epäilemään jo sun rehellisyyttäs jos sun koiras laukkaa 60 cm pohjaanasti upottavas lumes jokapäivä eikä
väsy tää oli vaan mun ajattelun tulos ,joskus tuntuu ettei kaik ajattele kun koiratas kehuvat.
vilskari
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja häkä päivämäärä Ma Touko 03, 2010 9:16 pm

Joo Vlskari,olen kerrankin sinun kanssa samaa mieltä.
häkä
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja leksa päivämäärä Ma Touko 03, 2010 9:17 pm

10 p oivallus vilskarilta !
leksa
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja häkä päivämäärä Ma Touko 03, 2010 9:30 pm

Ompas koillismaan mies kerankin samaa mieltä :lol:
häkä
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ma Touko 03, 2010 10:07 pm

no lähes joka päivä vaihdoin koiraa :wink: mitä tuosta valehtelee,toiset vain on paljon parempia jaksamaan kuin toiset :wink: ja voin kertoa et melko hyvin kulkee paksussa lumessa tuon "velipoikakin",joka ajoi 97 pojoa :wink:
ramaani
 

Re: Yli 95p:n koirat

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ti Touko 04, 2010 6:24 am

[quote="ramaani"]katos vilskari se on semmonen juttu et teoria ja käytäntö on kaksi eri asiaa,sää ajattelet teoriassa ja minä käyn ajattamassa jokapäivä :wink:[/quote]

Nyt kun mää taas teorias ajattelen niin kattoin et sun kannattas etelään tulla niit paljaanmaan ykkösii hakemaan
jos ne niin haettavis on tääl huonommil alueil ,kun eteläs ei jokatalvi lunta tahdo edes tulla.
Kun näyttää et hyvilki alueil koirien tuloksis on 2 viikon kokees pajon suurempi onnistumisprosentti ykkösensaannis
kun normaalikokeis.
Jotkut hyvil alueil kilpailevat koiranomistajat kehtaa väittää ettei koepaikkakunnil oo eroo miten jäniksii löytyy.
Jos näin ei olis hyvät tuomarit valikoimalko ne 2 viikon kokeen tulokset monel koiral parempii on kun normaalikokeis.
Jos tuol aikasemmin sun kehuma koira oli toi Viistopolun Ränä ainakin se täsmää et sen veli on 97 p ajanu 2 viikon
kokeis helmikuus 2009 ,olikko itte sil tuomarina :?:Sen siskoki oli pitkäs kokees ykkösen ajanu.
Kaikil näil on tullu pitkäs kokees ykkönen , kannattas ne loput ykköset hakee et ne käyttövalioks pääsis.
Ei nää oo ainovii koirii mikkä pistää mun taas ajattelemaan miksei kokeiskäyntii jatketa kun niinhyvii tuloksii ajavat.
Koko kausi on pitkä aika koiran sairastaa ja pitkä on se aika hyvii keleikin odottaa .
Eikä nää oo ainovii koirii mil koealue tai tuomarit vaikuttaa et 2 viikon kokeet onnistuu paremmin kun normaalikoe.
Kyl määki olen koirii ajattanu en pelkästään teorias ajatellu,eli tää epäily mun käytännön mettäskäynnist sai minutkin kattomaan mitä kehut .
Viimeksi muokannut vilskari päivämäärä Ti Touko 04, 2010 6:34 pm, muokattu yhteensä 4 kertaa
vilskari
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa