hintataso?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

hintataso?

ViestiKirjoittaja sauer päivämäärä To Touko 14, 2009 9:25 pm

Hei ajokoiramiehet ja -naiset!!! olen ajatellu uuden ajokoiranpennun hankintaa. missähän hinnoissa tänä keväänä on pennut pyörineet? ei tarvis huippu suvuista olla... ihan perus kva vanhemmista.
sauer
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja tosimies päivämäärä To Touko 14, 2009 9:35 pm

Todennäköisesti pentuja löytyy 400-600 haarukkaan niin paljon että saa valita mieluisen.
tosimies
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Pe Touko 15, 2009 5:50 am

moon täs ny n.15 paikkaa soittanu kettukoiria ja oon hinnan kysyny vaihtelut oli 400-800 ja mukana oli näitä tulevia huippupentueita tai eikö ne kaikki ole tulevia huippu pentueita kunnes toisin näyttävät :wink:
Stefa
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja veera päivämäärä Pe Touko 15, 2009 8:58 am

Hinta varmaan rippuu kasvattajasta ja siitä miten pennut on ruokittu ja hoidettu ja mitä lähtee pennun mukaan uuteen kotiin. Minulla pelkän pennun mukaan lähtevän paketin arvo on melkein 100€, siihen tulee rensselit ja vehkeet ja 15kg ruokaa. Ja toinen mikä varmasti myös hintaan vaikuttaa on tarkastuttaako kasvattaja pennut eläinlääkärillä jne... Tunnistusmerkintäpakkohan nyt on kaikilla rekisteröitävillä pennuilla.
Ja tosiaan meillä pennut syö monipuolista ruokaa, eikä vain sertiä ja leivänkannikoita... :wink:
veera
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Touko 15, 2009 10:15 am

Astutusmaksu/pentu muutaman kympin, eläinlääkärin maksu/pentu/muutaman kympin, sirutus/pentu muutaman kympin, penturuokaa muutama pussi jne. nousee helpolla toiselle sadalle eurolle/pentu, vaikka mitään ihmeellistä ei oo tarvinnut tehdäkkään. Viikon "hoitovapaa" töistä...
SItten vielä madotukset, ruokapussi ja rekkarit mukaan. Siitäpä se pennun hinta alkaa muodostua.
Meidän koirien "leivänkannikat". Lihat ja luut päälle, tältä ne sit näyttää :lol: lisäyksenä; useamman merkkinen ruoka mahdollistaa pentujen jatkoruokinnan ongelmitta (vatsan tasapaino pysyy samana, ruokamerkistä riippumatta)

Kuva Kuva Kuva
Ruippa
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja villepa päivämäärä La Touko 16, 2009 10:27 pm

veera kirjoitti:Hinta varmaan rippuu kasvattajasta ja siitä miten pennut on ruokittu ja hoidettu ja mitä lähtee pennun mukaan uuteen kotiin. Minulla pelkän pennun mukaan lähtevän paketin arvo on melkein 100€, siihen tulee rensselit ja vehkeet ja 15kg ruokaa. Ja toinen mikä varmasti myös hintaan vaikuttaa on tarkastuttaako kasvattaja pennut eläinlääkärillä jne... Tunnistusmerkintäpakkohan nyt on kaikilla rekisteröitävillä pennuilla.
Ja tosiaan meillä pennut syö monipuolista ruokaa, eikä vain sertiä ja leivänkannikoita... :wink:


Saako pennun halavemmalla jos ei ota nuita kaupantekijäisiä?
Jos sattuu niinku pelekän koiran tarviimaan??
villepa
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja Ajuri2 päivämäärä Su Touko 17, 2009 11:08 am

Halvemmalla saa vain rekisteröimättömiä pentuja, silleenhän saa tietysti kulut puolitettua :roll: Ei taida tulla muuta mukaan kuin itse pentu. Ostajahan se päättää minkähintaisen pennun ostaa ja kasvattaja mitä pennulle laittaa mukaan. Kaikille pennuille kyllä pitäisi olla sitä käytettyä penturuokaa mukaan, vaikka edes senverran että saa uuteen ruokaan totutettua :shock:
Ajuri2
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja T.T.T päivämäärä To Loka 22, 2009 6:51 pm

Hintatasohan on tällä hetkellä ilmeisesti siinä 300-800e mutta osa pyytää huimiakin hintoja jopa 1300e oleen kuullut.Itse ostin viimeisen pennun joka maksoi 500e ja suvutkin ihan hyvät(kaikkea ei paljasteta mutta suvuissa muurivuoren sahti,hela ajon rex,marikarin sulo...)Mutta mielestäni koiran hintaa ei kannata paljoa katsoa ta jos katsoo niin kannattaa myös katsoa se että pennunhinta on vasta alkua sile rahamäärälle jne mitä koiraan menee.
T.T.T
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä To Loka 22, 2009 6:54 pm

Nimenomaan.. Luonnollisesti eihän täs hommas menoja lasketakkaan tulot vain :mrgreen:
Stefa
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja T.T.T päivämäärä To Loka 22, 2009 7:05 pm

Ja tähän vielä lisätäkseni sen minkä kaikki kyllä tietääkin niin naapurin vahinkoastumisella syntyneestä sekarotuisista koiristakin voi saada hyvän ajurin mutta sukuja kannattaa katsoa myös aikaisempien polvien takaa tarkasti varsinkin jos on ensinmäistä koiraa hankkimassa koska on kuitenkin paljon varmempaa saada toimiva koira (riippuu sitten paljon omistajasta)jos koiran vanhemmilla,esivanhemmilla on näyttöjä ja varsinkin jos yhdidtelmä on uusittu voi jo pitkälle päätellä että tule pelaava koira(edelleen paljon isännästä kiinni).Itse maksan mielummin pennusta josta sukujen perusteella odotan jotain miellummin 500e kun arvoituksellisesta 100e.Koiraharrastus tuppaa käymään pelaamattomalla koiralla pian vastoinmieliseksi.Ainostaan harmittaa kun koiriin menee rahaa mutta pussi ei ole kunnossa eli välillä on sähkölaskunmaksua lykättävä varsinkin talvisaikaan kun koppien patterit pyörii. :mrgreen:
T.T.T
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja Opla päivämäärä To Loka 22, 2009 7:16 pm

Oottakos Veera / Ruippa ihan varma noista komeen värisistä pussukoista että tosiaan sisällä on sitä monipuoleista
koiran ruokaa luin tässä hiljan että vastaaviin ruokiin,(en sano että sun merkin) oli kuollu aika moinen liuta koiria kun oli tullu
vähän niiku liian voimakkaita näistä nappuloista, ja ruokaa kyllä kannattaa antaa vähän mukaan mutta se
ei kyllä tee koiraa yhtikäs onnellisemmaksi jatkossa sillä ne loppuu aikanaan kuitenkin ja uus omistaja vaihtaa
kuitenkin ruuan johonkin muuhun merkkiin mitä toden näköisemmin,myös raaka liha on ainakin ajokille suotavaa.
Pussin komee väritys ja komee hinta ei takaa mitä on sen sisällä ja liika pennun ruokkiminen voi pilata sen kasvukäyrän loppu iäksi
esim liiallinen vitamiinien syöttö on vaarallistakin kasvavalle koiralle.
Opla
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Loka 22, 2009 7:32 pm

Lähes kaikki koiranruoat tehdään nykyisin Hollannissa, mitkä tulee pohjoismaihin. Myyjä saa valita niin korean pussin ku haluaa. En oo kyseenalaistanut pussien sisältöä, Kilohinta noissa minun kuvan pusseissa (ei penturuoka) on 1,45-1,75 euroa kilo. Hyvin ovat tyytyväisiä, enkä oo huomannut minkäänlaista apaattisuutta liiallisten vitamiinimäärien takia, vaikka syötänkin kahta merkkiä sekaisin.
Ruippa
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja veera päivämäärä To Loka 22, 2009 9:45 pm

Meillä pennut söivät nappulana Boosterin Puppy ruokaa ja pussia valitessa en katso sitä pussin väriä tai ulkoasua vaan mitä se pussi pitää sisällään... :lol:
Pennut aloittivat kiinteän ruuan maistelun kermaviilin ja jauhelihan kanssa ja väillä jauhelihan tilalla oli lohta jne...
Ja hyvin ovat pennut kasvaneet mitä olen nähnyt, mutta terveyspuolihan selviää sitten lonkkakuvauksissa... :shock:
Ja jos nappula on tarpeeksi laadukasta niin siinä ei tarvitse enää mitään vitamiineja lisänä syöttää, tai minä en ainakaan ole syöttänyt... :oops: :roll:
veera
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja vipukinttu päivämäärä To Loka 22, 2009 11:19 pm

x
Viimeksi muokannut vipukinttu päivämäärä To Maalis 18, 2010 9:53 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
vipukinttu
 

Re: hintataso?

ViestiKirjoittaja veera päivämäärä Pe Loka 23, 2009 10:03 am

^No siinähän löytyi nyt syy miks toi vanhempi koiruli saa niin usein sen jäniksen kiinni! :shock: :lol:
Ja syövät nuo meidän koirat muuten niitä jäniksen paskojakin... rodusta riippumatta... :roll:
veera
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa