Tavoitteet kaudelle 2009-2010

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja Kylmäkorpi päivämäärä To Kesä 25, 2009 11:38 pm

Laittakaa koiramiesten-ja naisten tavoitteet kaudelle 09-10, niin nähään kuka tuntee parhaiten omat koirat ja kenen kannattaa lotota.
viime vuoden lista oli minulla.
Kylmäkorpi kirjoitti:Pitää minunkin laittaa jotain: Koirina Nappe, Riki ja Pimu
2x Käyttövalio
1x Tähtivalio
Jahtikallen Malja
Vuoden Kainuulainen Ajokoira
kylmäkorpi kirjoitti:No kausi on ohi ja seuraavat tuli
1x Käyttövalio
1x Tähtivalio
Jahti-Kallen Malja
Vuoden Kainuulainen Ajokoira
Kainuun Ajokoirakerhon mestari


ja tälle kaudelle Koirina Nappe, Riki, Eräjätkän Pimu ja Eräjätkän Könis

Kilpa
1x Käyttövalio
1x Tähtivalio
Vuoden Kainuulainen Ajokoira
pennulle ykkönen
+hirvikoira puoli
Kylmäkorpi
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Pe Kesä 26, 2009 7:45 am

Tavoitteena tuomarina olles olis ettei mettäs tarttis paljon yli 4 tuntii olla kuulemat koirast pihahdustaka ,itte oon
sitämielt et annetaan koiran hakee vaik 6 tuntii jos puhtii riittää ,mut silloin sais ajaa vaa yhden erän .
Ei se oo keltään pois, ja jos on ,niin on syytäkin jollei toinen koira 2 ajol tätä päihitä.
Saahan koirast jotain tietoi paperil ( Esim haukun ,ja joskus siit 30 min ajonpätkäst nauttii enemmän ,
kun jonkun 120 min räpeltäjän ajost .)
Tuomariks kun menee ei viittis päivää pilata seltapaa ettei edes voi arvostella koiran ääntä .
Mieluummin sen päivän käyttää vaik olemal huonol koiral mettäs 7-8 t.
Mä kirjoitin tän vaa et sain sun korjaaman pylvään ylemmäs ,kun tänjälkeen kirjotan sinne.
vilskari
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Pe Kesä 26, 2009 10:29 am

Tota noinnii!

Pari ykköstä pitäis saada tolle parivuotiaalle - etelästä. Pitää kai mennä "vilskarin" maisemiin sitten, jos ja kun lumi on tullut, ja jäätynyt sellaiseksi "vilskari keliksi". Voisi kokeilla löytyykö se toinen jänes samalla päivälle. Kai sitten pystyisi sanomaan, että tuli ykkönen kolmella kierteellä kerien! Vai miten menee.
Seppo K.
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Pe Kesä 26, 2009 12:53 pm

jos sais noi nuoret(3 ja 2.vuotiaat) käyttövalioksi ni olisin tyytyväinen,sitten ois tarhassa neljä käyttövalio koiraa :wink: extrana ois jos päänäyttelyn voittajasta tulis kaksoisvalio,mut noi"yhtä"vaille koirat on etusijalla koerintamalla...
ramaani
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Pe Kesä 26, 2009 2:08 pm

Onk tääl tarkoitus keljuilla ,haukkukaa suoraan niit koirii mitkä kilpaan 2006 selvis karsinnois lyhyil hauil jos meinaatte
et ne paskoi oli .Kattokaa mitä kelit vaikuttaa,Tutkikaa niitten kilvan koirien kaikki tulokset .
Toi Miiarinteen Masi löys nuorena pirun hyvin jänikset.
Löys se hyvin Mööpeleiki ja Norjas eikä se kilvaska huonoin hakija ollu ja oli se jossain paras hakija palkinnonki saanu .
Jos vaan kerran pari tulette tänne näyttämään voi haku onnistuu ,niinku Masilki jänikset löytyi nopammin kun monel
muul.
Olisitte silloin tulleet niil hyvil koiril kilpaan .
Eikä yks kerta eteläs koirast hyvää hakijaa tee .(Sen näkee siit et joskus nääki koirat löytää molemmat pian joskus ei kumpaaka )
Kattokaa niit Muotiuroksiiki kuinpaljon pentui pitää olla yht käyttövalioo kohti.
Sijoituksil koira jos on häntäpääs tulos tulee kelien mukaan ,Huonost sijoittunu on yleensä ain huonost sijoittunu.
Eikä jänikset niit auta paljon jotka ei ajaa osaa ,auttaa tietyst vähän kun voi toist lähtee ajamaan.
___________________________________________________
Niil auttas jäniksen löytyminen mil ajojen keskipituudet on lähel 100 minuuttii.
Niil ei paljo auta vaik jäniksii olis paljonki jos ajojen keskipituudet jää 60 minuuttiin tottakai lyhyt haku ain helpottaa
näittenki pisteittensaantii.
_____________________________________________
Totta helkkaris koira löytää jäniksen vaik 10 km pääst kun huvä lumikeli on ja löytää jäljet .
Kyl jänismääräki auttaa koiraa laitan yhden koiran mil vaikutti ainakin ,
ei oo salaisuus kun tulokset on kirjas,Nella 42523/01------Eikä varmaan oo ainoa mikä ei koealueest ois hyötyny.
En kirjoita enää pätkääkä .Uskokaa jos haluutte et keleis ja jäniskannois on eroo.
Nää mitä olen kirjoittanu ne on mun omii havaintoi .
vilskari
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Pe Kesä 26, 2009 2:24 pm

Kyl maar sää ny vilskari käsitit vallan kauhian väärin, kui sää nokkaas otit. Mää olin tosissani, mää tiän, että Perniössä on , ja pal, paremmat maastot ku meillä. Joskus nartullani siellä ykkösen ajatinkin.

Sitten sä saamarin Susihukkanen, älä hullua yllytä, en kyllä kurvaa teidän kautta, en uskalla. Mä kerran semmosena takarivin taavina Sinua Messarissa ihailin, anna mun pitää mielenrauhani, sä kun olit niin...
Seppo K.
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja heka päivämäärä Pe Kesä 26, 2009 8:37 pm

Meillä tavoitteena yks käyttövalio ja pennulle kasa jäniksiä :) ja oishan se ykkönenkin pennulle ihan kiva juttu.
Koirina: Pikijussin Henkka ja Eräjätkän Hertta
heka
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Pe Kesä 26, 2009 11:29 pm

[quote="Seppo K."]Kyl maar sää ny vilskari käsitit vallan kauhian väärin, kui sää nokkaas otit. Mää olin tosissani, mää tiän, että Perniössä on , ja pal, paremmat maastot ku meillä. Joskus nartullani siellä ykkösen ajatinkin.

Sitten sä saamarin Susihukkanen, älä hullua yllytä, en kyllä kurvaa teidän kautta, en uskalla. Mä kerran semmosena takarivin taavina Sinua Messarissa ihailin, anna mun pitää mielenrauhani, sä kun olit niin...[/quote]

Anteeks kauheest kun luulin et sä kilpailet niil alueil mis ei tuomarit edes voi paljon liikahtaa, kun jänis jo lähtee ja
keljuilisit mul et koira löytää mist vaa pian jäniksen oli kelil kun kelil .
Ajopuolel koira voi ajaa kelil kun kelil 120 min .Hakupuolel ne erot juur tulee.
Ja sanoisin Susihukkasel et riittäis kun kummalki eräl toisit yhden jäniksen ja se päästetään irti ennen koiraa,
sit koira jälijl ,tietyst vikkeläkinttunen vahva jänis et jaksaa juosta sen 120 min .
Nyt kysyn sult jo etukäteen ,mikä auttais niit koirii mitkä nopeast kaks jänist löytää eikä silti pysty ykköst ajamaan :?:
Tää olis tärkeet tietoo ja olis heti kaikkien tietoon saatava,ettei tieto myöhästy niinku 2006 kilvast tää aikasempi idea.
Kyl näist mun tyhmist kirjoituksist jotain apuu on ,olis vaa jo ennen 2006 kilpaa pitäny olla toi Susihukkasen hyvä
ehdotus olla käytös silloin kun niintärkeäs kilpailus parhaat koirat oli .Niitten piti ainakin olla oli täälpäin ainakin
kahdet karsinnat ,toiset viel kakspäiväset ,yks päivä kun on siin tuurikin voi auttaa ,usea peräkkäinen koe vähentää
tuurin osuut.
Voihan hakupuolen helppout testata vaik perhoskoiral ,jos se pian löytää ,alueelt on ajokoiranki helppo löytää.
vilskari
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä La Kesä 27, 2009 8:36 am

Jos ton nuoren koiran sais alta 2v käyttövalioks olsin tosi tyytyväinen... Ja tietysti tulokas ajamaan kettua :)
Stefa
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja Titaani päivämäärä Ke Heinä 01, 2009 4:53 am

Jos sais noin 140:ntä metsä päivää käytyä ja "muutamat kokeet". Sekä kuulis kaverien koirilta
hyviä ajoaja niin siinäpä sitä tavoitetta yhdelle syksyä. :D
Titaani
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja Ajukki päivämäärä Ke Heinä 01, 2009 12:04 pm

Pennun kanssa touhutessa taitaa mennä syksy. Maailmantalous (lue lomautukset) taitaa tuoda pari ylimääräistä reeniviikkoa syksylle :D
Jos sais viimeistään elo-syyskuulla pennulta ekat ajot ja loppukaudesta jo muutaman lupaavankin pätkän, niin riittää mulle.
Tuomarina ja muutenkin vois kuunnella toisten koiria. Päätavoitteena kumminkin mukavat jahtiretket.
Ajukki
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja PetSaa päivämäärä Ke Heinä 01, 2009 8:13 pm

Tavoitteena on olla tavoittelematta mitään ja ottaa tyynenä vastaan se mikä eteen tulee.
PetSaa
 

Re: Tavoitteet kaudelle 2009-2010

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ke Heinä 01, 2009 8:37 pm

Vanhukselle ykkönen sulalta ja anomukset liittoon, sitten muutama jänis nurin omistukseen tuleville uros- ja narttupennulle, niin siinäpä sitä. :D Pyssytoimet oon ulkoistanut parille kaverille, itsellä aikeena heilua enimmäkseen videokameran kanssa.
Antti
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa