TUTKAT

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ti Syys 08, 2009 1:13 pm

mulla on toi sonyericson c 702,hunteri pelaa helvetin helvetin hyvin,ainut oli toi sunnutain pikku"takku",pointterin softa on nokian 6110 navigaattorissa,paljon hitaampi käyttää kaikilla osaalueilla.kyllähän toi sonyericson kans syö vitusti akkua jos sisäinen gepsi päällä,mut helposti riittää kokopäivän kun välillä sammuttaa sisäisen gepsin,turhaahan se on kokoajan päällä.
ramaani
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja KomiA päivämäärä Ti Syys 08, 2009 8:08 pm

Kaveri ostaa GPS-pannan. Ajatteli ottaa 6220 puhelimeksi, maksaa vain 120€ Soneran kytkynä !
KomiA
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ti Syys 08, 2009 8:35 pm

En suosittele ostaa tota 6220, koska akkujen kesto ei oo parasta mahollista... kannattaa ostaa sellanen puhelin minkä akku kapasiteetti on 1000-1500mah... ite suosittelisin sellasta puhelinta..
Stefa
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja saku päivämäärä Ti Syys 08, 2009 11:02 pm

Onko kellään vielä käytössä Nokian uutta E52:ta ? Teknistentietojen mukaan kapasiteetia riittää,puheaikaa 8 tuntia ja valmiuksia jopa 23 vrk. Saatas olla tutka hommiin oiva laite.
saku
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja piereerauhassa päivämäärä Pe Syys 11, 2009 11:47 pm

Stefa kirjoitti:En suosittele ostaa tota 6220, koska akkujen kesto ei oo parasta mahollista... kannattaa ostaa sellanen puhelin minkä akku kapasiteetti on 1000-1500mah... ite suosittelisin sellasta puhelinta..


Olen vähä samoilla linjoilla virta loppuu äkisti, vähä köppäänen akku. Puhelin muuten jees ja kohtuu edullinen. Pitää miettiä sopisko agrigaatti repun sivu taskuun...
ei vaan täytyy hommata joku apu virta härpäke nokialla olis DC-8 (käy 1,2v akku patterit) http://www.nokia.fi/tuotteet/lisalaitte ... rtalahteet onko kokemuksia tästä tai vastaavasta.
No sen verran UP.sta että hyvin pelittää ei ongelmia ja tuntus että puhelimen asetuksissa kun määritelty pelkkä GSM ei siis kaksitoiminen niin pelaa hyvin ehkä aavistuksen huonommissakin kentissä joka tapauksessa ei ainakaan jumi paikka.Joten tyytyväinen olen.
..Raakelia en osaa verrata...Lähen kaverin kassa metälle lähi aikoina ja sillä se vanhempi malli 300 jotain.Sitte saa vähä käsitystä siitäkin. :roll:
piereerauhassa
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Pe Syys 11, 2009 11:50 pm

ite käväsin tänää ostaa e55 tuntus olevan iha soppeli puhelin... akkuki 1500mah
Stefa
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja Opla päivämäärä La Syys 12, 2009 12:55 am

Mulla on Nokia6110 ja nyt kun taulurikkontu siitä laitoin 6220:n niin akku lopuu tosiaan aivan yks kaks
mut nyt tuli takuu juttuna toi 6110 takas täytyy ohjelmoida se uudelleen siinä ei ollu tätä ongelmaa pelas viime
syksyn tosi hienosti tosin ostin vara akun mutta harvoin tartti edes vaihtaa sitä kesken päivän.
Opla
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä La Syys 12, 2009 5:18 am

Opla kirjoitti:Mulla on Nokia6110 ja nyt kun taulurikkontu siitä laitoin 6220:n niin akku lopuu tosiaan aivan yks kaks
mut nyt tuli takuu juttuna toi 6110 takas täytyy ohjelmoida se uudelleen siinä ei ollu tätä ongelmaa pelas viime
syksyn tosi hienosti tosin ostin vara akun mutta harvoin tartti edes vaihtaa sitä kesken päivän.

Onko kellään hyvää metsälaturia puhelimeen.
Vielä en oo itse tarvinnut. :)
Puhelin N73+Ulkoinen GPS palikka+Tekstiviestipävitteinen Poinnter,ja oma paikka päivittynyt koko ajan.
metsässä
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja KomiA päivämäärä Ti Syys 29, 2009 9:36 pm

Viikonloppuna tyhjeni akut puhelimesta ja pannasta hirvijahdissa. Aamulla n. klo 8 pantiin "Topille" UP:n 2-akkunen 60s päivityksellä. Parin tunnin päästä ammuttiin vasa ja siirryttiin hieman. Uusi haukku ja vasa useiden karkkojen jälkeen passiin. Puhelin alkoi kitistä jo silloin (n.7h:n jälkeen) tyhjää akkua. Puhelin on vanha E61 1500 mah:n suhteellisen tuoreella akulla. Vaihdoin paidan taskusta vara-akun. Koira meni emän perässä, eikä korviaan lotkauttanut viheltelyille. Oli kaikenlaista häslinkiä enkä muistanut panna pantaa säästöliekille ennenkuin se herjasi 25%:a (n. klo 20). Koira jäi yöksi metsään ja haukkui aamulla lähes samalla paikalla. Panta oli antanut viimeisen tiedon klo 03.07 ja oli aamulla mykkä. Emälle oli yön aikana ilmestynyt toinen vasa, joka saatiin saaliiksi heti aamutuimaan. Koira louskutteli emää vielä muutaman tunnin ennen kuin luovutti.
Illan, yön ja aamupäivän tapahtumat oli niin rauhallisella alueella, ettei mitään paniikkia ollut. Kuitenkin tänään lähetin UP:n huoltoon (kun oli Ultracomin lainapanta sopivasti käytettävissä); vaihdetaan 4-akkuisen kotelo pantaan. Puhelinta voi hätätilassa latailla autossakin, mutta panta kun hiljenee niin se ei korjaannu ennen koiran kytkemistä.
KomiA
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja piereerauhassa päivämäärä Ti Syys 29, 2009 11:32 pm

KomiA kirjoitti:Kuitenkin tänään lähetin UP:n huoltoon (kun oli Ultracomin lainapanta sopivasti käytettävissä); vaihdetaan 4-akkuisen kotelo pantaan. Puhelinta voi hätätilassa latailla autossakin, mutta panta kun hiljenee niin se ei korjaannu ennen koiran kytkemistä.


Yksi puoli tuttu vähä miettinyt samaa..minulla jäänyt kuva jostain että tuo vaihto ois jotain 60€ liekkö näin.
Itellä neljällä akulla ja hyvin virta riittänyt itse asiassa parhaillaan akku testi käynnissä.

Aamulla 29.9 kello 06.15 akut pantaan ja metälle jonkun verran oli 15s paikkaa pääasiassa kuitenkin 1min paikannus.
Metältä tultua en ottanut akkuja pois vaan jätin jyskyttämään paikkaa illalla kello21.00 laitoin 6minuutin paikannuksen yöksi.
Nyt 30.09 kellon ollessa 00.20 akun tila +++-- elikkä vielä pitäs heittämällä päästä yön yli...
Pitää laittaa aamulla lisä infoo... :)

Aamupåivällä kello10.00 virran tila ++--- samalla muutin takas minuutin paikkaan.
Viimeksi muokannut piereerauhassa päivämäärä Ke Syys 30, 2009 9:34 am, muokattu yhteensä 1 kerran
piereerauhassa
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ke Syys 30, 2009 6:21 am

ihte ostin kans 4-patterin mallin, mutta jäin vähä katumatuulelle ku otin pitkä pantasen :( pitänee se täs lähettää uupeelle ku nartut tulee kiltaha niin siinä on aikaa vaihtaa yks uupee 4-patterin malliin ja toinen uupee lyhkäsemmällä pannalla..

tos alku syksystä ku soittelin niin sanoivat tollasen operaation hinnaksi 140€
Stefa
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja piereerauhassa päivämäärä Ke Syys 30, 2009 9:53 am

Stefa kirjoitti:ihte ostin kans 4-patterin mallin, mutta jäin vähä katumatuulelle ku otin pitkä pantasen


Eikö pannan säädöt riitä että, pitäs lyhyempi olla. Vai oisko muuten silmälle helpompi lyhyt panta. :)
Kyllähän mullakin ois pannassa vara lyhentää ,vaan ajattelin itse katkasta ylimääräiset pois kunhan saan määriteltyä sopivan pituuden.
Eikös itse panta nauha ole kuitenkin yhtä levee pitkässä/lyhyessä. :)
piereerauhassa
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja zador päivämäärä Ke Syys 30, 2009 10:12 am

Ei siinä UP:ssa riitä säätövara penikka koiralle. Varmaan lyhempiäkin pantoja saa, mutta miten ne sitten yltää isoille koirille?
Onneksi on G400 jossa vara riittää vaikka ranteen ympärille. Pitää laittaa se penikalle ja UP aikuiselle. :D On se oikeasti hyvä kampe tuo G400 panta.
zador
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ke Syys 30, 2009 12:02 pm

piereerauhassa kirjoitti:
Stefa kirjoitti:ihte ostin kans 4-patterin mallin, mutta jäin vähä katumatuulelle ku otin pitkä pantasen


Eikö pannan säädöt riitä että, pitäs lyhyempi olla. Vai oisko muuten silmälle helpompi lyhyt panta. :)
Kyllähän mullakin ois pannassa vara lyhentää ,vaan ajattelin itse katkasta ylimääräiset pois kunhan saan määriteltyä sopivan pituuden.
Eikös itse panta nauha ole kuitenkin yhtä levee pitkässä/lyhyessä. :)


ite oon jo lyhentäny pantaa minimiin ja jotenki tuntuu et noille nartuille sais viel 2pykälää olla pienee ja siihe se lyhyee malli ois ollu omialtaane ja ehkäpä seki ku ekan uupeen laitoon niin se oli juuriki lyhyt pantane et kaisse on sitte silmällekki vähä niin ja näin mut ku sen vaihtaa niin ei silmääkää häiritte ;)
Stefa
 

Re: TUTKAT

ViestiKirjoittaja piereerauhassa päivämäärä Ke Syys 30, 2009 8:43 pm

Stefa kirjoitti:ite oon jo lyhentäny pantaa minimiin ja jotenki tuntuu et noille nartuille sais viel 2pykälää olla pienee ja siihe se lyhyee malli ois ollu omialtaane


Niin nuo nartut vielä pentuja ja "kasvavia" kai ne säädöt muuten riittäs... :)
piereerauhassa
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa