Pointterin Dataliikenne

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja kuivis päivämäärä To Syys 24, 2009 1:30 am

Ei sitä dataa liiku kuin ladatessa karttoja ja tietysti katsottaessa LIVEllä koiria.
kuivis
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä To Syys 24, 2009 9:15 am

juu ole huoleti ei data liiku turhia ja ota pois päältä jos vaivaa..
kota8
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä To Syys 24, 2009 8:08 pm

se on internet yhteyden merkki eli gprs:än täytyy olla päällä kun seurataan livenä koiraa tai otetaan yksittäisiä paikkatietoja gprs.än avulla sekä karttojen latauksessa. mutta mitään maksua siitä ei tietenkään mene jos se vain päällä on kun data ei liiku.
kota8
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä Pe Syys 25, 2009 1:02 am

saa pois päältä riippuu puhelin mallista että miten,mutta mulla katkee ku painaa puhelun lopetus/hylkäys nappia vähän aikaa pohjassa niin katkaisee internet yhteyden. voit katsoa asetuksista yhteydet ja sieltä lopettaa päällä olevan yhteyden, paikannus softasta ei kannata muutella mitään, ja kannattas kyllä käyttää tuota gprs paikannusta kun on halvempikin ku tekstareilla pelaaminen.. vai onko sulla vanhan mallin panta jos on niin mars trackerin jälleen myyjälle ja G400 kouraan on kyllä maailman toiseksi paras keksintö :roll:
kota8
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä Pe Syys 25, 2009 7:11 pm

se gprs.llä otettava paikkatieto tulee sieltä live palvelun kautta eli ei muuta eroa toki nopeampaa se tuntuu tulevan. ei ole kallis tuo soneran paketti mikä sulla on..pärjäähän sitä tekstareillakin, mutta mun maastoissa tuo live on koiralle aikamoinen henkivakuutus.
kota8
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Pe Syys 25, 2009 7:15 pm

vähän ohi aiheen,eilen tuli soneralta lasku,mulla on toi pienin data paketti pannassa 20mt/3,99e/kk,joka päivä olen ollut mettässä ja aina live päällä 10-15 sekunnin välein,ni dataa oli kulunut kuukauden aikana 11,2mt..
ramaani
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä Pe Syys 25, 2009 7:19 pm

joo ei sitä näköjään paljon kulu kun aattelee kuinka paljon sinäkin oot käyny, onko yleensä kuinka tiheä paikannusväli? itellä on se rajaton käyttö 9,90 kuussa tarvin sitä muuhunkin ku metästykseen muuten riittäis aivan hyvin tuo ramaanin paketti.
kota8
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Pe Syys 25, 2009 7:51 pm

yleensä 10sekuntia tai 15sekuntia,tänäänkin tuolla kauhavalla oli 5,5h/ 10sekunnin välein,kyllä G400 on vaan loistava tutka!kaverin koiralla oli samaan aikaan toi minun pointterin tekstiviesti panta,jotenkin tuntu ankealta aina alkaa kysymään koiran paikkaa :wink: vaikka yhden näppäimen takana paikkatieto onkin.
ramaani
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja ami07 päivämäärä Pe Syys 25, 2009 8:37 pm

ramaani kirjoitti:vähän ohi aiheen,eilen tuli soneralta lasku,mulla on toi pienin data paketti pannassa 20mt/3,99e/kk,joka päivä olen ollut mettässä ja aina live päällä 10-15 sekunnin välein,ni dataa oli kulunut kuukauden aikana 11,2mt..

Sietää ottaa tolla data paketilla 200 000 paikannusta/kk.
ami07
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä La Syys 26, 2009 9:31 am

ami07 kirjoitti:
ramaani kirjoitti:vähän ohi aiheen,eilen tuli soneralta lasku,mulla on toi pienin data paketti pannassa 20mt/3,99e/kk,joka päivä olen ollut mettässä ja aina live päällä 10-15 sekunnin välein,ni dataa oli kulunut kuukauden aikana 11,2mt..

Sietää ottaa tolla data paketilla 200 000 paikannusta/kk.

Taitaa sitten tehdä 5 sekunnin paikannusvälein reilut 27 kymmenen tuntista päivää.

kota8 kirjoitti:joo ei sitä näköjään paljon kulu kun aattelee kuinka paljon sinäkin oot käyny, onko yleensä kuinka tiheä paikannusväli? itellä on se rajaton käyttö 9,90 kuussa tarvin sitä muuhunkin ku metästykseen muuten riittäis aivan hyvin tuo ramaanin paketti.

Tuossahan oli kyse pannan paketista.
Tarviiko siihen rajatonta käyttöä?
metsässä
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä La Syys 26, 2009 12:21 pm

joo niinpä olikin ei tarvi rajatonta riittää tuo ramaanin paketti loistavasti.
kota8
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja rapanof päivämäärä La Syys 26, 2009 1:13 pm

Taas on rahastuksen makua ilmeisesti live palvelu muuttuu maksulliseks vuoden alusta,
eikä ole enää 13e karttatiilipaketteja. Latasin tossa vaan sen ilmaisohjelman vanhan hunterin
päälle ja näytti live lisenssi olevan voimassa vuoden loppuun ja proxy näytti maksavan sen 39e
vaikka ennen oli ilmanen. Taidan kohta vaihtaa merkkiä jos ei kuppaaminen lopu per**le!
Saatto mennä ohi aiheen
rapanof
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä La Syys 26, 2009 8:08 pm

rapanof kirjoitti:Taas on rahastuksen makua ilmeisesti live palvelu muuttuu maksulliseks vuoden alusta,
eikä ole enää 13e karttatiilipaketteja. Latasin tossa vaan sen ilmaisohjelman vanhan hunterin
päälle ja näytti live lisenssi olevan voimassa vuoden loppuun ja proxy näytti maksavan sen 39e
vaikka ennen oli ilmanen. Taidan kohta vaihtaa merkkiä jos ei kuppaaminen lopu per**le!
Saatto mennä ohi aiheen

Halvemmpaa se on silti vielä,kuin tekstiviestipaketein.
Yht.14 e/2000 tekstiviestiä 7 kuukauden ajan.
metsässä
 

Re: Pointterin Dataliikenne

ViestiKirjoittaja rapanof päivämäärä Ma Syys 28, 2009 4:14 pm

Eihän se maksa soneralla tekstiviestit mitään perheliitymän välillä paitsi kuukausimaksun,ja niin ainakin oon ymmärtäny
että se maksu menee trackerille eikä puhelinyhtiölle. mutta kyllä se tympäsee siirtyä taas vanhempaan teknologiaan, kun on tottunu saamaan realiaikaista tietoa. Niin ja kannattaa muuten muistaa ostaa nokialaisiin uus muistikortti on menny iteltä ja kaverilta alkuperäinen rikki. Vähän se harmitti kun semmonen 2000 karttatiiltä meni siin samalla kertaa
rapanof
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa