Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja t.r päivämäärä La Tammi 01, 2011 8:21 pm

Pekkako tän "ruikutuksen" muka alotti :shock:
t.r
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja heka päivämäärä La Tammi 01, 2011 8:27 pm

Leidi kirjoitti:
heka kirjoitti:Kyllä kannattaa miettiä tarkasti haluaako lähteä tähän mukaan, katkeraa ja epäsopuista on osa väestä.Suurin osa kumminkin mukavaa ja kannustavaa väkeä. Itse olen suht.nuori ja vasta Henkan kans tähän koe hommaan mukaan lähteny ja kyllä nyt on saanut huomata mitä tämä voi olla :? Näinkö niitä uusia ja nuoria harrastajia saadaan mukaan? Eikö myös tämä ole ollut tämän vuoden teemana? Kaikki ollaan tehty sääntöjen mukaan, mutta ei silti riitä, vittuilua tulee vaikka minkä asian vuoksi. Toivottavasti nyt moni nuori käy lukemassa nämä keskustelut. Ja niillä joilla on mulle vielä jotain sanottavaa niin vuosikokouksessa saa tulla sanomaan päin naamaa, katsotaan moniko sen tekee! Muille oikein hyvää uutta vuotta!


Kovasti on nykyajan nuorista miehistä tullu "herkkänahkaasia". :roll: Itte oon ainakin riittävän nuori ja jonkun vuoden kokeissa pyörinyt. Ja kuten varmaan tiedät,vielä nainen. Mutta sen oon älynny heti alusta asti, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kaikki se, mikä ei omasta mielestä oo harrastuksen kannalta tärkiää. On koiriakin haukuttu päin naamaa, joskus ollu aihetta, joskus ei. Tämä on vielä pientä siihen verrattuna, minkälaasta kohtelua meitäkin kohtaan on ollut. En kuitenkaan oo ruvennu nettisivuilla harrastuksen kurjuuksista ruikuttamaan. :evil: Kun tämä ELÄMÄ EI OO YHTÄ JUHLAA. Joka harrastukses on nurjatkin puolet ja harrastaakseen ne täytyy kestää. Ja niin kauan, kuin se pysyy harrastuksena, ne kyllä kestää. Mutta jos ruvetaan liian totisesti ottamaan, niin kyllä varmasti saa suu mutrus kulukia. Iästä riippumatta.


Niin kuin sanoin tulkaa siellä vuosikokouksessa vaikka sen miehes kanssa yhdessä kertomaan mikä tässä asiassa niin paljon ahdistaa. Nyt on varmaan aika lopettaa jo tuo julkinen pään aukominen, pitää osata myös lopettaa. Se että teitä ja teidän koiria on haukuttu,ei oikeuta tekemään sitä muille, joten lopeta se ruikuttaminen. Ja tämän kaiken aloititta te, nimittäin tämän ruikuttamisen :evil:
heka
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja Leidi päivämäärä La Tammi 01, 2011 8:37 pm

Leidi kirjoitti:
heka kirjoitti:Kyllä kannattaa miettiä tarkasti haluaako lähteä tähän mukaan, katkeraa ja epäsopuista on osa väestä.Suurin osa kumminkin mukavaa ja kannustavaa väkeä. Itse olen suht.nuori ja vasta Henkan kans tähän koe hommaan mukaan lähteny ja kyllä nyt on saanut huomata mitä tämä voi olla :? Näinkö niitä uusia ja nuoria harrastajia saadaan mukaan? Eikö myös tämä ole ollut tämän vuoden teemana? Kaikki ollaan tehty sääntöjen mukaan, mutta ei silti riitä, vittuilua tulee vaikka minkä asian vuoksi.Toivottavasti nyt moni nuori käy lukemassa nämä keskustelut. Ja niillä joilla on mulle vielä jotain sanottavaa niin vuosikokouksessa saa tulla sanomaan päin naamaa, katsotaan moniko sen tekee! Muille oikein hyvää uutta vuotta!


Kovasti on nykyajan nuorista miehistä tullu "herkkänahkaasia". :roll: Itte oon ainakin riittävän nuori ja jonkun vuoden kokeissa pyörinyt. Ja kuten varmaan tiedät,vielä nainen. Mutta sen oon älynny heti alusta asti, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kaikki se, mikä ei omasta mielestä oo harrastuksen kannalta tärkiää. On koiriakin haukuttu päin naamaa, joskus ollu aihetta, joskus ei. Tämä on vielä pientä siihen verrattuna, minkälaasta kohtelua meitäkin kohtaan on ollut. En kuitenkaan oo ruvennu nettisivuilla harrastuksen kurjuuksista ruikuttamaan. :evil: Kun tämä ELÄMÄ EI OO YHTÄ JUHLAA. Joka harrastukses on nurjatkin puolet ja harrastaakseen ne täytyy kestää. Ja niin kauan, kuin se pysyy harrastuksena, ne kyllä kestää. Mutta jos ruvetaan liian totisesti ottamaan, niin kyllä varmasti saa suu mutrus kulukia. Iästä riippumatta.


t.r kirjoitti:Pekkako tän "ruikutuksen" muka alotti :shock:


Tuashan se on ruikutus luettavis. "ON NIIN KAUHIA HARRASTUS....että toivottavasti NUORET LUKEE, kun on niin kauhiaa..." :mrgreen: :mrgreen:

Niin HEKA: :idea: Eikä meirän tartte vuosikokoukseen orottaa....et ilmeiseti ollu pitkän kokeen alootuspalaveris :idea: , kun et tiärä ketä loppupalaveriin tuloo....vai ekkö oo tulos sinnekkään.
Ja oltais kommentootu ihan samoin, vaikka kysees olis ollu mikä tahansa muu koira. Eli älä ota liian henk.kohtaasesti.
Leidi
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja heka päivämäärä La Tammi 01, 2011 8:54 pm

Leidi kirjoitti:
Leidi kirjoitti:
heka kirjoitti:Kyllä kannattaa miettiä tarkasti haluaako lähteä tähän mukaan, katkeraa ja epäsopuista on osa väestä.Suurin osa kumminkin mukavaa ja kannustavaa väkeä. Itse olen suht.nuori ja vasta Henkan kans tähän koe hommaan mukaan lähteny ja kyllä nyt on saanut huomata mitä tämä voi olla :? Näinkö niitä uusia ja nuoria harrastajia saadaan mukaan? Eikö myös tämä ole ollut tämän vuoden teemana? Kaikki ollaan tehty sääntöjen mukaan, mutta ei silti riitä, vittuilua tulee vaikka minkä asian vuoksi.Toivottavasti nyt moni nuori käy lukemassa nämä keskustelut. Ja niillä joilla on mulle vielä jotain sanottavaa niin vuosikokouksessa saa tulla sanomaan päin naamaa, katsotaan moniko sen tekee! Muille oikein hyvää uutta vuotta!


Kovasti on nykyajan nuorista miehistä tullu "herkkänahkaasia". :roll: Itte oon ainakin riittävän nuori ja jonkun vuoden kokeissa pyörinyt. Ja kuten varmaan tiedät,vielä nainen. Mutta sen oon älynny heti alusta asti, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kaikki se, mikä ei omasta mielestä oo harrastuksen kannalta tärkiää. On koiriakin haukuttu päin naamaa, joskus ollu aihetta, joskus ei. Tämä on vielä pientä siihen verrattuna, minkälaasta kohtelua meitäkin kohtaan on ollut. En kuitenkaan oo ruvennu nettisivuilla harrastuksen kurjuuksista ruikuttamaan. :evil: Kun tämä ELÄMÄ EI OO YHTÄ JUHLAA. Joka harrastukses on nurjatkin puolet ja harrastaakseen ne täytyy kestää. Ja niin kauan, kuin se pysyy harrastuksena, ne kyllä kestää. Mutta jos ruvetaan liian totisesti ottamaan, niin kyllä varmasti saa suu mutrus kulukia. Iästä riippumatta.


t.r kirjoitti:Pekkako tän "ruikutuksen" muka alotti :shock:


Tuashan se on ruikutus luettavis. "ON NIIN KAUHIA HARRASTUS....että toivottavasti NUORET LUKEE, kun on niin kauhiaa..." :mrgreen: :mrgreen:

Niin HEKA: :idea: Eikä meirän tartte vuosikokoukseen orottaa....et ilmeiseti ollu pitkän kokeen alootuspalaveris :idea: , kun et tiärä ketä loppupalaveriin tuloo....vai ekkö oo tulos sinnekkään.
Ja oltais kommentootu ihan samoin, vaikka kysees olis ollu mikä tahansa muu koira. Eli älä ota liian henk.kohtaasesti.

No niin ja sitten aletaan vääristeleen ja liiotteleen mun kirjoituksia? Mun puolesta asia saa jäädä tähän.
heka
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja hukkatiellä päivämäärä La Tammi 01, 2011 8:56 pm

Antti kirjoitti:
hukkatiellä kirjoitti:NAURETTAVAA osallistua valiokoirilla pitkään kokeeseen ainoastaan kiertopalkintojen kiilto silmissä.


Melko pikkumaista lähteä omilla mielipiteillä moralisoimaan toisten harrastajien tekemisiä...Tietysti säännöissä on aina parannettavaa, mutta Jahti-Kallea kalastaville ne ovat yhteiset ja samat kaikille.


Ai Anttiko täällä määrä, että kuka saa mielipiteensä julki tuoda???

En moralisoi ketään sen enempää, vaan yleisesti ottaen kahden viikon kokeen alkuperäinen tarkoitus ei varmastikkaan ole ollut valiokoirien osallistuminen siihen. Vaan saada uusia kokeissa kävijöitä. Onhan normaalikokeissakin täytynyt jo käydä, että on koiran käyttövalioksi saanut. Niin miksi ihmeessä pitää palata alkutekijöilleen, eli kahden viikon kokeeseen???
- Muuta selitystä en sille löydä, kuin mainitsemani PYTTYJEN KALASTELU. Joka vie harrastuksen liian totiseen suuntaan.
hukkatiellä
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja Leidi päivämäärä La Tammi 01, 2011 9:08 pm

heka kirjoitti:Se että teitä ja teidän koiria on haukuttu,ei oikeuta tekemään sitä muille.


Missäköhän kohtaa ollaan Henkkaa moitittu????

- Keskustelua on käyty moraalisesta jääviydestä.
Ja ymmärtääkseni Henkka ei oo ollu Henkalla tuomarina. :roll: Korjaa, jos oon vääräs.
Leidi
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja Annie päivämäärä La Tammi 01, 2011 9:17 pm

Aku kirjoitti:Annielta hieno "pyhäkoulukirjoitus". Kun tässä on reilut 30 vuotta kokeissa kulkenut on kuullut ja kokenut kaikenlaista.
Pitkäkös Annien koeura muuten on.? Koetoimintahan on kilpailua tavalla tai toisella, aina kilpailuissa olipa se miltä alalta tahansa on esiintynyt ja tulee esiintymään vilunkia , valitettavasti. Aika paljon kokeneitakin ajokoiramiehiä on kieltänyt menemästä pitkäänkokeeseen koska heillä riittää kantti tuoda koiransa arvottujen tuomarien arvostelemiksi. nykyäänhän kokeissa liikkuu harrastajia ympäri Suomen ,joten on mahdollisuus saada vieraita tuomareita koiralleen ja hyvä niin.
Paljonko pitkäkoe toi uusia koeharrastajia? Paljonko tulisi jos koeryhmässä olisi vain yksi tuomari? Monet vanhatkin koemiehet haikailevat yhden tuomarin taktiikasta, koska ovat polttaneet siltoja takanaan ja monikaan ei heille enää tuomariksi lähde. Pyhyys ja viattomuus on hyvä idea mutta se vain ei käytännössö toteudu.


Annien "koeura" on hyvin lyhyt ja vaatimaton. Koiratkin tavallisia kuolevaisia ja pääasiallisesti väärää rotua. Niillä on saanut vain jäniksiä ja muuta pienriistaa, pyttyjä vähemmän. Sellaisena varmaan pysyvätkin. Pyhäkoulua en muista käyneeni.
Oliko tällä tiedustelulla jotain asiayhteyttä varsinaisen asian kanssa?
Annie
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä La Tammi 01, 2011 9:17 pm

Olisikohan Hukkatiestä koiranpitäjäksi ? jos kerättäis kolehti ja hommattas Hänellekkin ajava koira. Jotta Hän pääsis koittaan jahtikallen maljaan tuloksia pitkistä kokeista. Voishan sitä ajatella komiaa pystiä Hukkatien hyllyä koristaan ja siihen säännöt jotta kaikki tulokset kelpaisi pitkistä kokeista. Ei tarttis surra toisten koirien tuloksia.
kalkkis
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja hukkatiellä päivämäärä La Tammi 01, 2011 9:31 pm

kalkkis kirjoitti:Olisikohan Hukkatiestä koiranpitäjäksi ? jos kerättäis kolehti ja hommattas Hänellekkin ajava koira. Jotta Hän pääsis koittaan jahtikallen maljaan tuloksia pitkistä kokeista. Voishan sitä ajatella komiaa pystiä Hukkatien hyllyä koristaan ja siihen säännöt jotta kaikki tulokset kelpaisi pitkistä kokeista. Ei tarttis surra toisten koirien tuloksia.


Valitettavasti Kalkkis jäisi pytty meikäläiseltä saamatta. En nimittäin ole valiokoirillani ajatellut mennä yhteenkään pitkään kokeeseen. Joten pysti menisi näille, jotka näitä kahden viikon kokeita harrastavat. Eli säästäkää rahanne. :wink:
hukkatiellä
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja pappa päivämäärä La Tammi 01, 2011 9:36 pm

hukkatiellä kirjoitti:[quote

En moralisoi ketään sen enempää, vaan yleisesti ottaen kahden viikon kokeen alkuperäinen tarkoitus ei varmastikkaan ole ollut valiokoirien osallistuminen siihen. Vaan saada uusia kokeissa kävijöitä. Onhan normaalikokeissakin täytynyt jo käydä, että on koiran käyttövalioksi saanut. Niin miksi ihmeessä pitää palata alkutekijöilleen, eli kahden viikon kokeeseen???
- Muuta selitystä en sille löydä, kuin mainitsemani PYTTYJEN KALASTELU. Joka vie harrastuksen liian totiseen suuntaan.


Täytyy tunnustaa minäkin olen :mrgreen: kateellinen Henkalle, mutta onneksi positiivisesti.
pappa
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä La Tammi 01, 2011 9:36 pm

hukkatiellä kirjoitti:Ai Anttiko täällä määrä, että kuka saa mielipiteensä julki tuoda???


En todellakaan. Lue mitä kirjoitin:

Antti kirjoitti:Mielipiteitä saa olla ja niitä saa myös tuoda esille, mutta siinä vaiheessa, kun perusteluita ei näy ja viestit ovat täynnä syyttelyä ja oman paremmuuden korostamista, niin pitäisi miettiä onko kirjoittelu kauaskantoista ja harrastusta edistävää, vai pelkkää pahan mielen aiheuttamista toiselle ja loppuviimein omaan pesään paskomista.



hukkatiellä kirjoitti:En moralisoi ketään sen enempää, vaan yleisesti ottaen kahden viikon kokeen alkuperäinen tarkoitus ei varmastikkaan ole ollut valiokoirien osallistuminen siihen. Vaan saada uusia kokeissa kävijöitä. Onhan normaalikokeissakin täytynyt jo käydä, että on koiran käyttövalioksi saanut. Niin miksi ihmeessä pitää palata alkutekijöilleen, eli kahden viikon kokeeseen???
- Muuta selitystä en sille löydä, kuin mainitsemani PYTTYJEN KALASTELU. Joka vie harrastuksen liian totiseen suuntaan.


Taisi sinun asenne viedä tämän keskustelun tähän kusipäiseen suuntaan ja asuun.
Antti
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä La Tammi 01, 2011 9:45 pm

en ole jaksanut lukea kaikkee mutta ajava koira ei tarvii kelinkyttäilyjä eikä kotimaastoja/koulutettuja jäniksiä.. se ajaa sen kovan ykkösen jos on ajaakseen niin koepäivänä vallitsevassa kelissä ja arvotussa maastossa.Ja siks toisekseen kahdenviikon koe on erittäin aikaa sitovaa ja kallista touhua,monneen kertaan kuskata tuomareita,milloin mehtään ja milloin puhutteluun x2.Ihan perseestä koko 2viikonkoe.
miinustaja...
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä La Tammi 01, 2011 10:00 pm

Kaveri puhui, että voisi käyä eka startin suokilla ns. pitkäsä kokeesa. Sanoin, että selevä, minä oon ryhmätuomari ja hommaan vielä toisen tuomarin sisäpiiriä tuntemattomalle aloittelijalle. Pelekään vain, että taitaa jäädä ihan vain reppariks koko äijä, kun käy täällä lukemasa koeoppineiden "viisauksia" eikä varmasti piä lukemastaan. No siltä jätkältä ei oo silti olennaisin unohtunut, ampuu jäneksiä ja koira pelaa kivasti. Toisin on täällä, tuntuu monella olevan todellisuudentaju ja suhteellisuuden määrittely asioihin vähän hämärtynyt.

HAISTAKAA PASKA! :)
Antti
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja joopasejoo päivämäärä La Tammi 01, 2011 10:00 pm

ihan pilipali miehiä nää vanhat jäärät verrattuna näihin nuorempiin..älkää hermoiko turhaan hyviä koiria on kummallaki..
joopasejoo
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja hukkatiellä päivämäärä La Tammi 01, 2011 11:07 pm

Antti kirjoitti:Kaveri puhui, että voisi käyä eka startin suokilla ns. pitkäsä kokeesa. Sanoin, että selevä, minä oon ryhmätuomari ja hommaan vielä toisen tuomarin sisäpiiriä tuntemattomalle aloittelijalle.


Tätä vartenhan pitkäkoe on juuri tarkoitettu ja tähän suuntaan käytännönkin pitäisi mennä. :idea:

Antti kirjoitti:
hukkatiellä kirjoitti:Ai Anttiko täällä määrä, että kuka saa mielipiteensä julki tuoda???

Antti kirjoitti:En todellakaan. Lue mitä kirjoitin:
Mielipiteitä saa olla ja niitä saa myös tuoda esille, mutta siinä vaiheessa, kun perusteluita ei näy...

Perusteluita kirjoittamistani viesteistä kyllä löytyy. Kunhan Antti sinäkin vain haluat oikeasti ymmärtää, mitä luet. :idea:
Tässä perusteluni alleviivattuna:
hukkatiellä kirjoitti:...kahden viikon kokeen alkuperäinen tarkoitus ei varmastikkaan ole ollut valiokoirien osallistuminen siihen. Vaan saada uusia kokeissa kävijöitä.

Antti kirjoitti:Taisi sinun asenne viedä tämän keskustelun tähän kusipäiseen suuntaan ja asuun.

Kusipäisyydestä en tiedä. Mutta ainahan sitä täytyy joku syyllinen löytää, kun ei kaikki mene ihan oman maun mukaan. :roll:
hukkatiellä
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa