Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja elmeri aho päivämäärä To Joulu 30, 2010 9:30 pm

"Minä äänestin pitkää koetta vastaan vuosikokouksessa, mutta tyydyn enemmistön päätökseen. Jetron sukuiset koirat ei kaipaa pitkiä kokeita, ne pärjää muutenkin".

Tätä mieltä on Herra Rytky, joka pokkasi eräkirja palkinnon tuloksella 99.75 pitkästä kokeesta Jetron sukuisella hyvällä koiralla.
elmeri aho
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja mk päivämäärä To Joulu 30, 2010 9:42 pm

heka kirjoitti:No onko Marko nuo sun jutut otsikon aiheessa pysymistä :?:

ainakin edes vähän jahti-kallen maljaan liittyviä.
mk
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja kai65 päivämäärä To Joulu 30, 2010 10:08 pm

Mitä tulee siihen helmikuuhun niin olin la tuomarina (kuulin ja näin koiraa ekan kerran) ja huomasin että koira joka pystyy onnistuessaan 100 pisteeseen.
Joten en halunnut su lähteä että jos tulee 100 niin siitä tulee puhetta.
Eihän sieltä sitten tullutkaan sunnuntaina sataa vaan 99.00.
Samoiten ekaa kertaa Henkankanssa. ei ihan vielä Joren tasolla.
Viimmevuonna olimme itse Jahti-Kalle maljassa toisena emmekä käyttäneet pitkääkoetta.
Siitä tyhmyydestä saammekin syyttää itseämme.
Näemmä on se vaikeea puhua niistä muista valiokoirista vai mitä MARKO
Nyt ymmärrän sitä HJ kun lopetti tuomarihommat.
Rehellinen tuomari niin sitten vittuillaan.

.En välitä tää on mulle harrastus.
Mutta aina kaikki maksetaan takaisin korkojen kera.
Niinhän se kasvaa pankissakin.


Niin se on, säälin saa ilmaiseksi kateuden täytyy ansaita.
Viimeksi muokannut kai65 päivämäärä To Joulu 30, 2010 10:25 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
kai65
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja vipukinttu päivämäärä To Joulu 30, 2010 10:11 pm

elmeri aho kirjoitti:"Minä äänestin pitkää koetta vastaan vuosikokouksessa, mutta tyydyn enemmistön päätökseen. Jetron sukuiset koirat ei kaipaa pitkiä kokeita, ne pärjää muutenkin".

Tätä mieltä on Herra Rytky, joka pokkasi eräkirja palkinnon tuloksella 99.75 pitkästä kokeesta Jetron sukuisella hyvällä koiralla.


--NO MUTTA eka rivi mainoslause :!:
-toka mainos parhaasta päästä :!:

-ei sen kummempaa
vipukinttu
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja Leidi päivämäärä To Joulu 30, 2010 10:44 pm

kai65 kirjoitti:Viimmevuonna olimme itse Jahti-Kalle maljassa toisena emmekä käyttäneet pitkääkoetta.
Siitä tyhmyydestä saammekin syyttää itseämme..

Ei oo tyhmyyttä. Arvostan paljon enemmän koiraa, joka on J-K Maljassa toinen normikokeen tuloksilla, kuin voittajaa, jolla PK tulos käytettynä.

kai65 kirjoitti:Nyt ymmärrän sitä HJ kun lopetti tuomarihommat.
Rehellinen tuomari niin sitten vittuiltiin..

Me toivotaan, että tuomarit nimenomaan on rehellisiä. Tämäkään ei varsinaisesti asiaan liity, mutta HJ yksi parhaista ja asiallisimmista tuomareista mitä meillä on metsässä mukana ollut. Eli meidän ei ainakaan oo tarvinnu vittuilla.

kai65 kirjoitti:...tää on mulle harrastus.
Mutta aina kaikki maksetaan takaisin korkojen kera.
Niinhän se kasvaa pankissakin.


Mistähän niitä korkoja tulee :?: ...yleensähän harrastus se on mikä maksaa. Eli taitaa olla harrastuksen ja toden raja aika häilyvä. :roll:

kai65 kirjoitti: SE pitää tietää, että sitä saa mitä tilaa. Sen mitä tilaa sen täytyy kestää.

Mä kyllä kestän. Myös, sen mitä en oo tilannukkaan, koirien kans ja elämässä yleensäkkin. Mottona onkin: Sitä tulee mitä on tullakseen ja menöö niinkun on mennäkseen.

kai65 kirjoitti:Ps. mitä siellä mettäs tapahtui kun en enää muista muuta kuin REILUJA ja REHELLISIÄ.

Oliskin parempi YLITUOMARIN oikeudet omaavana ollakkin muistamatta ja varsinkaan huikkimatta jälkeenpäin koepäivän tapahtumista.
VAI MITÄ MIELTÄ ON YLITUOMARIT YLEENSÄ KOKEEN TAPAHTUMIEN LEVITTELYSTÄ JÄLKEENPÄIN??? KANNUSTETAANKO JUORUAMAAN???
Leidi
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja kai65 päivämäärä To Joulu 30, 2010 10:59 pm

kai65 kirjoitti:Nyt ymmärrän sitä HJ kun lopetti tuomarihommat.
Rehellinen tuomari niin sitten vittuiltiin..

Me toivotaan, että tuomarit nimenomaan on rehellisiä. Tämäkään ei varsinaisesti asiaan liity, mutta HJ yksi parhaista ja asiallisimmista tuomareista mitä meillä on metsässä mukana ollut. Eli meidän ei ainakaan oo tarvinnu vittuilla.


Tuolla tuomarille vittuilullahan tämäkin alkoi.

kai65 kirjoitti:...tää on mulle harrastus.
Mutta aina kaikki maksetaan takaisin korkojen kera.
Niinhän se kasvaa pankissakin.


Mistähän niitä korkoja tulee :?: ...yleensähän harrastus se on mikä maksaa. Eli taitaa olla harrastuksen ja toden raja aika häilyvä. :roll:

Tarkoittelin tätä kirjoittelua. pienestä alkaa ja suureen loppuu.
Mutta ei tämä haitta tää on mukavaa kun sen oikein oivaltaa.

kai65 kirjoitti: SE pitää tietää, että sitä saa mitä tilaa. Sen mitä tilaa sen täytyy kestää.

Mä kyllä kestän. Myös, sen mitä en oo tilannukkaan, koirien kans ja elämässä yleensäkkin. Mottona onkin: Sitä tulee mitä on tullakseen ja menöö niinkun on mennäkseen.
Taisi se marko tään kaiken tilata.
Ihan hyvä työnjako teillä.

kai65 kirjoitti:Ps. mitä siellä mettäs tapahtui kun en enää muista muuta kuin REILUJA ja REHELLISIÄ.

Oliskin parempi YLITUOMARIN oikeudet omaavana ollakkin muistamatta ja varsinkaan huikkimatta jälkeenpäin koepäivän tapahtumista.
VAI MITÄ MIELTÄ ON YLITUOMARIT YLEENSÄ KOKEEN TAPAHTUMIEN LEVITTELYSTÄ JÄLKEENPÄIN??? KANNUSTETAANKO JUORUAMAAN???

Totuuden saa aina sanoa, kunhan jättä paskan puhumisen pois.
Jos pystyt sanomaan yhdenkin asian mikä ei ole totta niin mä lupaan olla vuoden puhumatta koirista.
Niin kuin kaikia alkoi ensimmäinen rivi.
Tätä mä en olisi uskonut.

Eli todellakin kannattaa kolmesti miettiä mitä kirjoittaa jos ei halua kirjeenvaihtoa näin julkisesti.[/quote]
kai65
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä To Joulu 30, 2010 11:08 pm

suosikki koiristahan piti puhua eikä ihmisistä, outoa porukkaa kun ruppeavat toisiaan morkkaamaan, vaikka kyllähän sen kestää kun ei voan koiria moiti.
levender
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja Leidi päivämäärä To Joulu 30, 2010 11:15 pm

levender kirjoitti:suosikki koiristahan piti puhua eikä ihmisistä, outoa porukkaa kun ruppeavat toisiaan morkkaamaan, vaikka kyllähän sen kestää kun ei voan koiria moiti.


Niin piti...mutta ainahan se välillä lipsahtaa ohi aiheen. Kauhavalaasten täälä pitää vähä otella, ku ollaha niin häjyjä. :wink:
Leidi
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja kai65 päivämäärä To Joulu 30, 2010 11:19 pm

Eipä tuo haitta on sitä niin paljon jo haukuttu ja moitittu.
Ja koiraa kun kukaan viitsi kun ei ole yhtään niin hyvää.
Mutta silti ollaan REILUJA ja REHELLISIÄ
kai65
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja anusmundi päivämäärä To Joulu 30, 2010 11:35 pm

Taitaa suomen maasta löytyä melkonen määrä kovempia uroksia...
anusmundi
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja Leidi päivämäärä To Joulu 30, 2010 11:38 pm

kai65 kirjoitti:Tuolla tuomarille vittuilullahan tämäkin alkoi...Taisi se marko tään kaiken tilata.
Ihan hyvä työnjako teillä...


Ei tainnu vittuiluksi tarkottaa. Oon asiasta samaa mieltä Markon kans, tuntisin ainakin itteni moraalisesti jääviksi urokseni jälkeläiselle. Eli en menis tuomariksi.
Meillä on aina ollu hyvät työnjaot...ja mä oon varsinki sellaanen joka kirjottaa sitä, mitä ajatteloo...

kai65 kirjoitti:Totuuden saa aina sanoa, kunhan jättä paskan puhumisen pois.
Jos pystyt sanomaan yhdenkin asian mikä ei ole totta niin mä lupaan olla vuoden puhumatta koirista.

Niin totuuden saa sanoa ja pitää sanoa, mutta asiaan kuulumattomien koirien ja ihmisten moittiminen ei kuulu tänne. :evil:
Mutta mitäs sä sitte harrastaasit, jos et koirista puhuusi. Ja niitä kehuusi.

kai65 kirjoitti:Niin kuin kaikia alkoi ensimmäinen rivi.
Tätä mä en olisi uskonut.

Eli todellakin kannattaa kolmesti miettiä mitä kirjoittaa jos ei halua kirjeenvaihtoa näin julkisesti.


En olis uskonu mäkään, mutta kaikki on mahdollista. Ota nyt neuvosta opikses ja mieti ens kerralla ainaki kolome kertaa, mitä kirjotat ja samoin, kun lähäret Jaren jäläkelääselle PITKÄÄN KOKEESEEN tuomariksi, että kannattaako???
Leidi
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja kai65 päivämäärä To Joulu 30, 2010 11:50 pm

Jos nuon hyviä niin kannattaa.
Niin kauvan kun olen itselleni rehellinen se ei mua haitta mitenkään.
Jos ja kun se teitä haittaa se ei ole mun päänsärky.

Niin ja sama teille että miettikää mitä kirjoittelette.
Mua saa haukkua ja mun koiriakin ihan vapaasti se ei mua haitta.
Mä kyllä varmasti annan takaisin.
Mutta se on sitten kestettävä.

Lupashan yt tulla mukaan mutta en tiedä miksi ei tullut.
Olisi saanut tulla.
Olishan sinne saanut tulla kuka vaan.
Mua ei asia vaivaa mitenkään.

Ps koittakaa pärjätä tään asian kanssa että jaksatte niitä koiria reenata.
Viimeksi muokannut kai65 päivämäärä Pe Joulu 31, 2010 5:33 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
kai65
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja suurivalkoinen päivämäärä To Joulu 30, 2010 11:54 pm

mitä ne ruikuttaa ? jos kerran säännöt sallii ottaa sen yhen ykkösen pitkästä , niin tottahan sen ny ottaa joka joka älyää !
henkasa muuten yks vika joka ainaki meikäläistä harmittaa.
suurivalkoinen
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja HKu päivämäärä Pe Joulu 31, 2010 12:00 am

Kyllähän sitä hyvälle koiralle kaikki lähtis tuomariksi vaikka pitkäänkin kokeseen. Sielä se voi valiokoirakin olla vielä kovemman syynin alla ku yhren päivän kyläkokeiden.
HKu
 

Re: Jahti-Kallen maljan suosikit 2009

ViestiKirjoittaja Leidi päivämäärä Pe Joulu 31, 2010 12:07 am

kai65 kirjoitti:Jos nuon hyviä niin kannattaa.
Niin kauvan kun olen itselleni rehellinen se ei mua haitta mitenkääe.
Jos ja kun se teitä haittaa se ei ole mun päänsärky.

Niin ja sama teille että miettikää mitä kirjoittelette.
Mua saa haukkua ja mun koiriakin ihan vapaasti se ei mua haitta.
Mä kyllä varmasti annan takaisin.
Mutta se on sitten kestettävä.

Lupashan yt tulla mukaan mutta en tiedä miksi ei tullut.
Olisi saanut tulla.
Olishan sinne saanut tulla kuka vaan.
Mua ei asia vaivaa mitenkään.

Ps koittakaa pärjätä tään asiankanssa että jaksatte niitä koiria reenata.



Ei olla sua, sun koiria eikä Henkkaakaan haukuttu.
Ja meirän koiria saa haukkua ihan vapaasti. On niitä ennenkin haukuttu. Eikä olla annettu takaasin mitään.
Älä kuule Kaitsu ota liian tosissas, ei pian oo enää harrastuksen puolella...

Mä luulen, että me kyllä tämän asian kans pärjätään. Mutten pärjäis, jos olisin Kaitsu sun kengis....
Kyllä me jaksetaan...pakko yrittää, jos sais löysyydet pois ja intoa lisää, että kehtais enemmän kokeis kulkea. :roll:
Leidi
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa