Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja masa päivämäärä To Syys 30, 2010 8:49 pm

no ainakin tunsit ja hyvin omankylän koiran mutta yt:ksi höpötit käyneen dreeveripuolella, joka ei pidä paikkaansa, joten asia loppuuntaputeltu.
Kuva
masa
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Pe Loka 01, 2010 7:40 am

Kuva on otettu SM - kisassa 82, Olin maastossa ryhmätuomarina, jossa Rami kilpaili sunnuntaina. YT- kurssin käyminen ei minulle niin tärkeä ole, mutta kun olet noin varma asiasta, että voit ihan valehteliaksi vihjailla niin pannaan parintonnin veikka meillähän on sopivasti lukioita todistajana.
kalkkis
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja vipukinttu päivämäärä Pe Loka 01, 2010 10:13 am

Vinkiksi masalle, että höpönassun taidat nähdä parhaitten kun kurkkaat peiliin.(Kalkkiksen ajatuksia)

-Masasta en tiedä mutta joskus tuntuu että osa kirjoittajista seisoo useinkin peilin edessä nähdäkseen kaikkitietävän ja muita paljon paremman ihmisen :D
vipukinttu
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja vipukinttu päivämäärä Pe Loka 01, 2010 6:01 pm

kalkkis kirjoitti:petellä, harvinaisen ankeat kokemukset Suomenajokoirasta. Olen ollut dreevereiden ajokokeissa palkintotuomarina jopa SM- kokeissa koskaan en ole niiden ajossa jänistä nähnyt, Suomenajokoiralta olen ampunut 5-6 jänistä päivässä, että se siitä.

-onpas sattunut :shock:


-asiasta toiseen,oletteko kuulleet että rodulla,"väärillä suvuilla",tai muuten vain väärällä olisi ollut vaikutusta tuomareiden näkö,kuulo tai muuten ajon ymmärtämiseen?
-meilläpäin ei ainakaan kovin yleistä
vipukinttu
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä La Loka 02, 2010 5:10 pm

kyllä tuossa ainakin yhellä kaverilla on hyvä dreeveri kyllä siltä helposti ampuu muutaman junnun päivässä eikä ole vielä iälläkään pilattu ja on tosi hyvä ajamaan tiellä.
levender
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja risteytys päivämäärä La Loka 02, 2010 7:55 pm

yhtä paljon sontaa löytyy joka rodusta että ainoastaantäydellisiä koiran omistajia löytyy.
risteytys
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja Takamehtienmies päivämäärä La Loka 02, 2010 8:13 pm

Ja tämän keskustelun otsikko oli... :roll:
Takamehtienmies
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja Tukivarsi päivämäärä La Loka 02, 2010 9:15 pm

Takamehtienmies kirjoitti:Ja tämän keskustelun otsikko oli... :roll:


Ihan sama mikä on otsikko, suomenajokoiramies haukkuu aina muut ja muiden koirat rotuun katsomatta.
Tukivarsi
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä To Loka 21, 2010 10:33 pm

Nyt ei mene minun kaaliin....

Kaverini oli tarjoutunut tekemään tuomari harjoittelua pohjois-savon pm-kokeeseen.Niin vastaus oli ollut jotensakin,"että ei siellä ole aikaa neuvoa".....
Hölömöjä työ ootta.Ei tule varmaan toista kertaa soittelemaan.Tällälailla varmasti innostus eikun kasvaa...
miinustaja...
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä Pe Loka 22, 2010 5:56 am

miinustaja... kirjoitti:Nyt ei mene minun kaaliin....

Kaverini oli tarjoutunut tekemään tuomari harjoittelua pohjois-savon pm-kokeeseen.Niin vastaus oli ollut jotensakin,"että ei siellä ole aikaa neuvoa".....
Hölömöjä työ ootta.Ei tule varmaan toista kertaa soittelemaan.Tällälailla varmasti innostus eikun kasvaa...


Kuka p....le tuomosia suustaan päästää koiria ei ollut ainaskaan pohjoislohkossa kuin 12koiraa en ole katsonut idän ja kuopion lohkojen määrää kyllähän sielä olis harjoittelija mennyt mukana täyttä häkää ei se niin kiire ole edes karsinnoissa . En voi muuta sanoa kuin yritä uudeleen ja tule mukaan harrastukseen ilmotaudu seuraaviin kokeisiin vaikka meidän kylälle aina on harjoittelijat tervetuleita ,ainakin itse toivon aina että olisi uusia kasvoja mukana meissä vanhetesamme alkaa löytyä näköjään jo jos minkälaista löysyyttä kun tuomosia sustaan päästetään :oops:
Heppu
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Loka 22, 2010 8:01 am

Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

Eiköhän tuo ole selvää, kun tätäkin viestiketjua lukee, miksi ei nuoret innostu, saati vähän vanhemmatkaan :roll:
Ei ainakaan tällä tyylillä uusia harrastajia tule.
Itse en edes laske nuorta ajokoira harrastajaa lukemaan tänne palstalle, parempi kun saa omat kokemukset ihan paikan päällä (ajokokeissa). Onneksi on ollut sieltä positiivisia kokemuksia, eikä ole tunnelma latisstunut sillä että olisi täällä käynyt lukemassa juttui...
7 v. aloitti ja nyt 11 v. vielä on innokkaana menossa kokeisiin koiraa ohjaamaan...

Antti kirjoitti:Nyt on föörymilta nähtävästi hävinnyt PeeJiin ja Susihukkasen viestit, kuinka ihanaa. Lähti varmaan taas likemmäs parituhatta viestiä huitsinhelevettiin, ja sekös taas keskusteluja selkeyttääkin.

Sama juttu! kyllä vanhemmatkin tympiintyy, eikä vain nuoret...
-Tara-
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja kuivis päivämäärä Pe Loka 22, 2010 10:03 am

Minä sen sanoin kyseiselle soittajalle.
Hyvin tuntui ymmärtävän asian ainakin puhelimessa. On ollut tapana ettei täällä oteta PM-kokeeseen harjoittelijoita. Yksi syy on minkä jo miinustaja esille toi. Tarkoitus on vain vaan saada koirille tasapuolinen kilpailu. Tarkoitus ei ole hankaloittaa kenenkään harrastuksen alkua.
Kokeita kyllä löytyy, ei kai se voi tästä yhdestä kokeesta olla kiinni.
kuivis
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Pe Loka 22, 2010 12:24 pm

kuivis kirjoitti:Minä sen sanoin kyseiselle soittajalle.
Hyvin tuntui ymmärtävän asian ainakin puhelimessa. On ollut tapana ettei täällä oteta PM-kokeeseen harjoittelijoita. Yksi syy on minkä jo miinustaja esille toi. Tarkoitus on vain vaan saada koirille tasapuolinen kilpailu. Tarkoitus ei ole hankaloittaa kenenkään harrastuksen alkua.
Kokeita kyllä löytyy, ei kai se voi tästä yhdestä kokeesta olla kiinni.

Ihmettelen suuresti minkävuoksi ei voi pm-kokeissa olla harjoitteliaa. Onko tämä taasen kuiviksen omia sääntötulkintoja ? PM- kokeissakin pätee aivan samat säännöt, kun muissakin kokeissa.
Viimeksi muokannut kalkkis päivämäärä Pe Loka 22, 2010 11:11 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa
kalkkis
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja kuivis päivämäärä Pe Loka 22, 2010 3:21 pm

Vai on minulla omia sääntötulkintoja! Voitko kertoo missä asiassa?
Eikä päätös ole minun kyseisessä asiassa. Minä ne paskat saan niskaani kun suuni aukaisen näissä asioissa.
kuivis
 

Re: Miksi nuoret eivät innostu ajokoiratoiminnasta?

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Pe Loka 22, 2010 6:12 pm

kuivis kirjoitti:Vai on minulla omia sääntötulkintoja! Voitko kertoo missä asiassa?
Eikä päätös ole minun kyseisessä asiassa. Minä ne paskat saan niskaani kun suuni aukaisen näissä asioissa.



Kokeen ylituomarina näyttää olevan Eino Holopainen,Hänellä on vasttu ja päätösvalta asiasta. Hän myös sijoittaa harjoittelijat maastoihin koiranomistajan suostumuksella.
kalkkis
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa