Kovat 1-prosentit

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Kovat 1-prosentit

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Pe Marras 12, 2010 10:54 am

Silloin vast huomaa et jossain on eroo samas kokeeski kun voittajan edel ei ole huonompii koirii.
Laitetaan vaik Teuvan tulokset -------Amigo voitti senkilpailun ,samas kilpailus silkertaa huonommat hävisi
jollei alueil mitään eroo kerran ole.
Näin se on silloin kun koirat kilpalee samas kokees.
Mä lasken et voittaja on paras niinkun urheilukilpailuski.
Joskus voi olla ettei ain voitakkaan se suosikki jos samaan kokeeseen tulee joku parempi koira.
( Taitaa sittenkin koealueil ja keleil olla vaikutust kovempien tulosten saamiseen .)
Voihan kaik miettii kuin tosissani olen ,mut kaik kilpailut on erilaisii. :D
vilskari
 

Re: Kovat 1-prosentit

ViestiKirjoittaja mika24 päivämäärä Pe Marras 12, 2010 6:41 pm

Ruippa kirjoitti:
Vilskari kirjoitti:...Ei sul varmaan niin harvinaisen suvun koiraa ole etteikö Valkealas niitten huonommin pärjänneitten joukos olis sun koirankans mikään samaa sukuu...

En mielestäni tuonut omia koiria mitenkään esille :shock: Totesin vain toisin sanoi saman mitä mika24.
mika24 kirjoitti:...Yksi asia myös että täällä koe/metsästysharrastus kulkee aikalailla käsikädessä.Sellaisella koiralla millä ei tee mettässä mittään niin ei yöskään kokeissa...

Näyttää olevan häntäpään koirissa samoja, jopa minun koirani sisko :D Minun tarhassa täysin rukkasnahkoja kaikki, mutta mulle riittää :-)
Mutta ne saavat metsää tarpeeksi yli 130 päivää jahtikaudessa :D ja HKn sinistä kuluu samassa suhteessa :wink:
Siitä huolimatta eivät pysty ajamaan ku "pikkuykkösiä" :-)


No mutta kun metsässä tulee tulosta eli saalista se lienee pääasia.Itselleni se metsästyksellisyys on tärkeintä.Tänään oltiin Jöröllä ja nähtiin 7kertaa pupu liikkeellä.
Ei vain kaatoa kun odotettiin että eräs jahtivieraista olisi saanut ensi kaatonsa mutta vielä jäi pupu metsään.
Kai ne kumminkin jotain osviittaa antaa ne metsässäkin annetut näytöt kuin myös kokeissa tehdyt??!
Ruippa varmaan kokemuksella osaa jo seurata metällä miten se jänis liikkuu koiran edessä.
mika24
 

Re: Kovat 1-prosentit

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä Pe Marras 12, 2010 6:49 pm

vilskari kirjoitti:Eikait enää tammi helmikuus lumenpaksuudes niinpaljon eroo ole kun sitä eteläs silloin vast tulee ,(jos tulee)
Kylkat ne lumenpaksuuserot silloin on suurimmillaan kunnei eteläs lunta ole.
Jos päiväl on pakkast 1-2 astet ja yöl enemmän lumenpintaan ei tule jääkerrost.
Mut jos päiväl on lämpimänpuol ja aamul -1 tai -2 maanpinta on jääs.
Uroksii kun niinpaljon mainostetaan niin minkä urosten jälkeläisii ovat ne jotka ei ykköst saaneet . :?:
Ja niitten emien isät,jätetään pois ne emät ettei niit voi syyttää jollei urosten jälkeläiset pelaa.
Silloin jollei koealueet eikä kelit vaikuta täytyy kattoa mitkä on huonompii tai huonompi tuurisii ,
yks minkä voi huonoks tuuriks laittaa on se ettei toist jänist löydy ,pelastakoon sen pitkä ajo.


Tule tänne Tammi Helmikuussa niin kokeilaan uskosin että huomaat miten on lunta korvella vesakossa ei ajot etene kuin etelässä kyllä minä mieluumin ajattaisin sulata niin ja pakkasta voii olla 20-40 astatta
Heppu
 

Re: Kovat 1-prosentit

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Pe Marras 12, 2010 7:18 pm

Ei mun kirjoituksii tartte kirjaimellisest ottaa ,varmaan lumikelei on siel aikasemminki ettei vaan tammi helmikuus.
Parhaat koirat koirat ovat jo ne ykköset tammi - helmikuuhun mennes ajaneet ,ei mul ole omaa koiraa ja jos oliskin
en pitäis niin huonoo ettei hyvil lumikeleil ennen tammikuut parii ykköst ajais :D
Tottakai sä tahtoisit et täält tuotais koira tammi - helmikuus ykköset sinne ajamaan ja verrattais sen tuloksii
niihin jotka siel loka - marraskuun lumil ne ykköset ajoivat. :lol:
Ja mää kun sanoin et maanpinta jäätyy kun päiväl on suoja tai sataa vettä jayöl on 0 - 2 pakkast.
Samalla lailla se jäätyy ainakin päiväsen vesisateen jälkeen sielki mis pakkast on 20 - 40 astet. :D
Senverran varmaan sielkin yli 60 cm pulverilumi hidastaa et jäljettömäs maas haut pitenee ainakin jos
jänis ei oo yöl liikkunu. :D
Olisin utelias tietämään mitenpitkä 120 min ajo on matkas mitattuna yli 60 cm pulverilumes. :?: Gps tutkal näkee.
Älkää lukeko tätäkään tosimieles :D
vilskari
 

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron