KEAJ kokeiden tuomarit

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä Pe Joulu 10, 2010 5:19 pm

Marko Lindille sanoit että kustannukset on järjestäjien vastuulla kyllä me on aina kaikki kulut jouduttu polttoaineitten puolesta maksamaan itse kun on jälkiä etsitty kuten Opla myös tästä mainitsi . Otimme järjestättäväksi kahdet kettukokeet kun tuntui olevan tarvis mutta vähissä on ne henkilöt sitten kun tarvittaisiin talkoisiin . Ja tarkoitan sitten niitä nimittäin KETTUMIEHIÄ taisi olla kumpikin jänö puolelta :? Taisi olla meidän osalta myös viimeiset ellei tule muutosta asiaan :twisted:
Heppu
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja erkallen päivämäärä Pe Joulu 10, 2010 6:08 pm

Onkohan vika maastoissa, koirissa, koiranomistajissa, oppaissa, ketuissa, jäniksissä, tuomareissa vaiko asenteissa? Kalkkiksella huono tuuri jos 25v saldo noin surkea.
Olen käynyt 21 kettukoetta v2004 jälkeen joista tuomarina, 15x ja omilla 6x tuloksina, 8x1, 3x2, 3x3 ja 7x ei palkintosijaa. Jäänyt yleensä jalkamieheksi seuraamaan ja kuuntelemaan, päässyt toteamaan louheenmenon n.16x kokeiden aikana. Huonoimmat tulokset omilta koiriltani. Ei koiria viety jäljelle, paitsi jos paljon jäniksen jälkiä. Osa koirista turhan herkkiä, hakupuolella 70% hyviä, sorkka tuntuu olevan monelle kiusa. Tarvittaessa uskaltaisin lähteä yksinkin tuomariksi, vaikka vähän remppaa onkin. Taitaisi Vinkkimieskin yksin selvitä.
erkallen
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja MarkoLind/Voittaja-kennel päivämäärä Pe Joulu 10, 2010 9:38 pm

Minä kirjoitin, että kustannukset tulisi olla järjestäjien vastuulla, jos ne ylipäätänsä jonkun vastuulla pitäisi olla :idea:
MarkoLind/Voittaja-kennel
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja juhlinki päivämäärä Pe Joulu 10, 2010 11:26 pm

Kyllä jokainen kustannus on koiran omistajan pussista pois :mrgreen: Luuleeko marko että koetoimikunta maksaa koiran omistajan pensalaskun,kun opas ajaa omalla autolla :?: .Voit olla varma,ei metriäkään.Jos koiran omistaja ei maksa pensa rahoja.niin parenpi kun pysyy kotona :twisted: .Ajaisko marko omalla autolla ilmaseksi opppaana,toisen koiralle????????????????.
juhlinki
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja risteytys päivämäärä Pe Joulu 10, 2010 11:41 pm

Kalkkiksella ihan asiaa.Ihme homma kun kylällä melkein valioita ja valioita,paljaalla maalla eivät saa mitään aikaan.Mut aikansa kokeita käy niin jo paperilla on kovia tuloksia.Johan siinä tuntematon penikan ostaja luulee saavansa kettukoiran alun,mut huomaakin että töitä tehtävä pirusti että ei pilaa hyvää alkua.Kokeita vähentää,pitää piiri -alue sm ja paljaan maan aikaa.
risteytys
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja Karahka päivämäärä La Joulu 11, 2010 12:02 am

Kovin moni tuntuu vetäneen herneen nenään kettukoe hommissa.
Ja monella kertojalla taustalla pitkäkorvasempi saaliseläin?
En paljon tiejä,mutta sen verran että koejärjestäjä tasolla ei ainakaan enempää rahaa kannata sotkea toimintaan,kärsijä on selvä.

Aikuiset miehet varmaan osaa vihjata milloin toinen on "velassa".
Jos asiaa harrastaa velatkin tuntuu saatavilta niinkun siinä toisessa asiassa...

Harrastajia pitäsi saaha,jos jokaisella on hiekkaa pimp**sä se on vaikiaa.
Karahka
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja Janezky76 päivämäärä La Joulu 11, 2010 12:10 am

Rokka sanois teille, et "Mitä työ purnaatta!" eihän sinne kenenkään ole pakko mennä...!!!
Janezky76
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja hääty päivämäärä La Joulu 11, 2010 12:24 am

kalkkis kirjoitti:
kepardi kane kirjoitti:KALKIS onko kaikki kettukoirat löysiä ja huono nokkasia :?: ei kettumiehet mollaa koko ajan jäniskoiriakaan :!: syksyn olen kulkenut jäniskokeisa tuomarina eikä nekään koirat ole olleet täydellisiä

Valitettavasti sellainen kuva on jäänyt kahdenkymmenenviiden vuoden kokemuksesta kettunajokokeissa. Ainoastaan kaksi koiraa on ajanut ykkösen tuona aikana kun olen ollut arvostelemassa koiria. Syy siihen on yksinkertanen, olen katsonut mitä koirat tekevät enkä tyytynyt vain autoilemaan, mikä on ketunajokokeissa yleistä. Jäniksenajokokeissa ykkösiä on tullut pilvin pimein ja olen kuullut loistavia ajoja. Hyvää ajoa en ole kuullut koskaan ns. kettukoiralta tuon kahdenkymmenenviiden vuoden aikana.



Taitaa olla haapavedellä kova pakkanen! :wink:

Pitäiskö sun kalkkis rueta treenaan tuota moraa pikkuhiljaa kettupuolelle niin saatas sun mieluisia koiria jalostukseen? Ja oishan se hienoa vielä kolmoisvalion arvo, eikö? :D

Eipä sitä ketunperässä mahda pysyä jos pelkän jalkapatikan varaan jää!

Etkös muuten ollu pm-kokeessa tuomarina koiralla joka ajoi 88.50 pistettä? Eikö tuohon tulokseen pitäis jo koiran ajaa erittäinki hyvin?? :shock:

Oisko sulla hyviä ehdotuksia mitä näissä nokattomissa, ajotaidottomisssa kettukoirissa pitäis muuttaa?
hääty
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä La Joulu 11, 2010 11:42 am

Janezky76 kirjoitti:Rokka sanois teille, et "Mitä työ purnaatta!" eihän sinne kenenkään ole pakko mennä...!!!

Enkä menekään
Heppu
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä La Joulu 11, 2010 1:17 pm

hääty kirjoitti:
kalkkis kirjoitti:
kepardi kane kirjoitti:KALKIS onko kaikki kettukoirat löysiä ja huono nokkasia :?: ei kettumiehet mollaa koko ajan jäniskoiriakaan :!: syksyn olen kulkenut jäniskokeisa tuomarina eikä nekään koirat ole olleet täydellisiä

Valitettavasti sellainen kuva on jäänyt kahdenkymmenenviiden vuoden kokemuksesta kettunajokokeissa. Ainoastaan kaksi koiraa on ajanut ykkösen tuona aikana kun olen ollut arvostelemassa koiria. Syy siihen on yksinkertanen, olen katsonut mitä koirat tekevät enkä tyytynyt vain autoilemaan, mikä on ketunajokokeissa yleistä. Jäniksenajokokeissa ykkösiä on tullut pilvin pimein ja olen kuullut loistavia ajoja. Hyvää ajoa en ole kuullut koskaan ns. kettukoiralta tuon kahdenkymmenenviiden vuoden aikana.



Taitaa olla haapavedellä kova pakkanen! :wink:

Pitäiskö sun kalkkis rueta treenaan tuota moraa pikkuhiljaa kettupuolelle niin saatas sun mieluisia koiria jalostukseen? Ja oishan se hienoa vielä kolmoisvalion arvo, eikö? :D

Eipä sitä ketunperässä mahda pysyä jos pelkän jalkapatikan varaan jää!

Etkös muuten ollu pm-kokeessa tuomarina koiralla joka ajoi 88.50 pistettä? Eikö tuohon tulokseen pitäis jo koiran ajaa erittäinki hyvin?? :shock:

Oisko sulla hyviä ehdotuksia mitä näissä nokattomissa, ajotaidottomisssa kettukoirissa pitäis muuttaa?


Koirast jäi hyvä kuva, varsinkin hakutyöskentelystä, ajo ei erikoista. Paras kettukoira jolle olen sattunut tuomariksi. Onnea ja menestystä koiralle Kettukilpaan. Yksinkertainen jalostusta ohjaileva parannusehdotus on, että koirat arvosteltaisiin ketunajokokeissa sääntöjen mukaan eikä mutu tuntumalla. Esim. hakulöysyydestä vois aloittaa.
kalkkis
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja joopasejoo päivämäärä La Joulu 11, 2010 3:20 pm

aika rajallinen on se määrä joista voi saada kettukoiran.tietyssä suvuissa on ns kettuveri.tuskin siinä paljo sääntömuutokset auttaa.näissäki harvoissa suvuissa on viel paljo luonnevikasta koiraa valitettavasti.ja se tulee sieltä aika kaukaa takaa.eihän niille jalostus valinnoille enää mitään maha
joopasejoo
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja JTR päivämäärä La Joulu 11, 2010 6:52 pm

MarkoLind/Voittaja-kennel kirjoitti:Ps. Itse lähden huomenna jäniksenajokokeisiin K-KVA Voittaja-Paronittaren kanssa - minulle riittää oikein hyvin, että edes suurinpiirtein tiedetään missä jäniksiä on (koira ottaa ne kyllä ylös, koska kysymyksessä jänis).


Mites ne kokeet menivät?
JTR
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja hääty päivämäärä La Joulu 11, 2010 8:09 pm

Samaa mieltä Kalkkiksen kans! Kyllä tossa oransissa kirjassa ne säännöt on on aika selkeät, pitäis vaan uskaltaa toimia niitten mukaan.

Ei se auta toisaalta näitä sääntöjäkään muuttaa jos niistä ei pidetä kiinni!!

On aika vaikea saada ihanteellisesti herättelevää kettukoiraa! Pitäis tietenkin muistaa näitä sääntöjä rukatessa et ne metsästykselliset ominaisuudet tulis esiin. Esim. kuin moni lumikelillä laskee koiran hakeen jälelle vai luottaa ihan sattumanvaraisesti tuuriin, et onhan tässä joskus kettu mennyt periaatteella (ei varmaaan kovin moni?)! Veikkaanpa et meidän alueilla jos meinaa ketun saada ajoon on helpompaa katella se jälki autolla valmiiksi kun luottaa hullun tuuriin!! Saa joskus ajaa autollakin satoja kilometrejä eikä löydä yksiäkään jälkiä!! Niin tuskin se koirakaan niitä löytää!!
hääty
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja Hapa-80 päivämäärä Su Joulu 12, 2010 12:01 am

kilvasa oli tosi "huonot maastot" ku ei tullu ku 19 ykköstä 2pvä:n aikana ja suomen parhaimmisto oli koirista päässy matkaan..misä kilvassa paremmin? :P
Viimeksi muokannut Hapa-80 päivämäärä Ma Joulu 13, 2010 6:30 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
Hapa-80
 

Re: KEAJ kokeiden tuomarit

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä Su Joulu 12, 2010 8:22 pm

19 ykköstä kahden päivän aikana kettukilvassa. :D
metsässä
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa