Huippu urokset

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja aarne a päivämäärä Ke Loka 04, 2006 7:38 pm

konstalla on käyty tasan 20 koetta ennen kuin on tullut kaksoisvalioksi.et miten se nyt sit on huippu uros?
aarne a
 

Luppakorva

ViestiKirjoittaja Nitro päivämäärä Ke Loka 04, 2006 7:39 pm

Sanoit asiaa ei tälläisellä moittialla ole itsellä hyvää koiraa ollut eikä taida koskaan tullakaan koska hän kerkiää näköjään kulkemaan toisten koiria kuntelemaan .Pitäisi itse reenata että saisi jonkinlaisen noukkian.
Nitro
 

Aarne a

ViestiKirjoittaja Nitro päivämäärä Ke Loka 04, 2006 7:46 pm

Moni ei ole saanut käyttövalioa koko ikänsä aikana saati sitten kaksoisvalioa.Tämä taitaa olla suurin syy kun olet noi katkera !
Nitro
 

ViestiKirjoittaja luppakorva päivämäärä Ke Loka 04, 2006 8:20 pm

No niin vielä tekee mieleni ottaa osaa tähän keskusteluun jonka Konsta sai aikaiseksi.
En halua kehua itseäni mitenkään, mutta olen ollut koirallani kilvassa ja koirani pärjäs ihan hyvin ja puhtain paperein siitä syynistä mitä siellä kahtena päivänä oli. Koirani oli kaksoisvalio.
Nykyinen neljäs koirani on kaks vuotias ja sertit koossa. Kilpailut on tarkoitus aloittaa tämän syksyn aikana, mutta tuo hirvijahti sotkee vähän aloitusta.
En voi ymmärtää tuota kateutta, olen aina sanonut että kun olet itsellesi rehellinen niin on helppo olla kaverin koirallekin ja voi kehua jos se on ajanut kokeessa hyvin ja hyvän tuloksen. Olen tässä miettinyt syytä kateudelle, eihän sitä olla koiralle kateellisia vaan sen isännälle.

Olkaamme siis iloisia ja onnitelkaamme koiran omistajaa kun hänen koiransa onnistuu kokeessa ajamaan hyvän tuloksen.
luppakorva
 

ViestiKirjoittaja tta päivämäärä Ke Loka 04, 2006 8:37 pm

Pelkkä valion arvo ei ole välttämättä näyttö koiran kyvyistä. Pitää olla tasaisuutta ja suoritusvarmuutta eikä suhteettoman paljon epäonnistumisia hyvissä jänisrikkaissa maastoissa. Huippu koira ei tartte 20 koekäyntiä valioksi tuloon... Kannattaisi katsoa hieman kriittisemmin joitakin (varsinkin) kaksoisvalio uroksia ja niiden tuloksia. Näyttää siltä että uroksen omistajan nimi ratkaisee jalostus valinnoissa enemmän kuin todellinen ajotaito. :roll:
tta
 

tta

ViestiKirjoittaja Nitro päivämäärä To Loka 05, 2006 8:29 am

Ei kovin huono koira ole koska viimeisimmät 5-6 koekäyntiä tulokset ykkösiä .Tai sitten kokeissa on tosi huonoja tuomareita.Kyllä kun lukee näitä kirjoituksia tulee mieleen että kateus on kova sana.Toivotan kaikesta sydämmestäni Mulonsalon Kennelille menestystä kennel toiminnasa.Sinulla olisi syytä olla huolissasi jos nämä kateet kirjoittajat olisivat olleet hiljaa,Siinä olisi saanut ajatella että mikä on mennyt pieleen jalostuksessa .Hyvää syksyn jatkoa Kenneliin.
Nitro
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä To Loka 05, 2006 8:50 am

Niin ja lykkyä pyttyyn sille Puolan näyttelymatkalle! Niin se homma etenee, koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Loka 05, 2006 9:35 am

Omistajan nimellä on todella suuri merkitys jalostus valinnoissa. Ulkomuototuomarin uroksella kun astuttaa niin alkaa jälkeläisille serttejä ropista. Millainen lie ollut tuo tapaus Muurivuoren Sahti? Täysin rehellinen koira suljetaan hakulöysyydestä??? Onko se sitten sitä kateutta vai mitä??
Vieras
 

Vieras

ViestiKirjoittaja Nitro päivämäärä To Loka 05, 2006 9:59 am

Olen eri mieltä .Ei ainakaan minun kohdalla ole käynyt niin että olisi tullut serttejä ulkomuototuomarilta ,vaikka oli hänen kasvattamiaan koiransa jälkeläisiä.Päin vastoin hän löysi paljonkin sanomista.Ja mielestäni ne oli aivan asialisia .Tuomio oli tänä päivänä kakkonen .Ja koiran sulkemisesta ei voi mennä sanomaan mitään jos ei itse ole ollut paikalla.Jokainen päivä on erinlainen niin meille ihmisille kuin koirallekin .En menisi tuomitsemaan näitä tuomareita jotka sen ovat tehneet.Hvällekin koiralle VOI TULLA VIRHE.
Nitro
 

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä To Loka 05, 2006 10:10 am

olen kerran saanut olla tuomarina sahdille voin vaan sanoa että PARAS kokeissa arvioima koira.. olimme vielä mielestäni aika huonossa maastossa.... koiralla oli erittäin hyvä yhteys ajettavaan...kohtalaisen hyvä tiheä haukku.. kiva päivä metsässä.. ja kova into...ps. olen arvostellut useita kilvassa käyneitä koiria että vertailu pohjaa pitäis löytyä.
miinustaja...
 

ViestiKirjoittaja Aarne päivämäärä To Loka 05, 2006 12:45 pm

Kuten sanoin, paras koira jota olen tuomaroinut on Muurivuoren Sahti.
Aarne
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Loka 05, 2006 2:29 pm

Olen ollut arvostelemassa Sahdin kahta jälkeläistä ja voi jeesus sentään...
Ei lähteneet koirat toisella erällä mihinkään ilman isäntää. Jos oli Sahdilla kova into, niin ainakaan näihin kahteen koiraan ei intoa ole tullut mistään.
Vieras
 

huippu-urokset

ViestiKirjoittaja leppäilijä päivämäärä To Loka 05, 2006 2:41 pm

Jotenkin tuntuu että ei kai ne tuomarit ihan aiheetta sulje kenenkään koiraa ja olisihan ylituomarilla ollu mahdollisuus muuttaa arvostelua jos olisi katsonut aiheelliseksi, yleensähän aina koiranomistajan mielestä jos koirassa havaitaan jotain puutteita on kysymys pelkästään tuomareiden taitamattomuudesta tai kateudesta ja että he vittuillessaan sulkevat toisten koiria, olisi mukava jos sahtilla tuomarina silloin ollut kertoisi täällä netissä todelliset tapahtumat, jotta ilmanaikaiset puheet lopetetaan.
leppäilijä
 

Susihukkanen

ViestiKirjoittaja Nitro päivämäärä To Loka 05, 2006 5:02 pm

Osuit asian ytimeen. Juuri näin. Kyllä nuo kateelliset p-jauhajat tiedetään, ei milloinkaan saa itselleen minkäänlaista valioa. Jauhavat vain liikuntakyvöttöminä tuomareina ollessaan, että tähän kuuluu joka paikasta. Kiusantekoa kerrassaan. Katsellaan niitä koiria, jotka valioksitulon jälkeen vielä kilpailevat kovissakin kisoissa. Potkua löytyy. On paljon koiria, joilla on jalka tai muu tullut kipeäksi jo 3-vuotiaana.

Ps. Olet todella kehityskelpoinen. Hyvää viikonloppua.
Nitro
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa