Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Pe Maalis 04, 2011 6:58 am

Ei se varmaan Ruotsiskaan kaikil koiril niin helppoo ole et yks yritys riittäis ,täytyy siel löytyy ja ajaakki ja olla
mettäs 6 tuntii ainakin innon takija :D
Hakuvalio tulis varmaan lapin ajokoirayhdistyksen alueel aika helpol .
Suurin osa koirist kun löytää siel alle 30 min .
Siin on varmaan tekemist et löytää sielt yhtäkään koiraa mikä olis yhtähuono löytämään kun lounais Suomen alueel
hakeva,kun ottaa laskuun kaikki haut.
Huonoudestki voidaan kilpailla. :D
vilskari
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja seppä päivämäärä Pe Maalis 04, 2011 10:49 am

Näin se menee lyhesti , näyttelystä vähintään H. Ajokokokeet: Kaksi ykköstä avoimesta luokasta, yksi päivisiä, ja yksi voittajaluokan ykkönen , eli kaksipäiväinen koe. Kaikkiaan neljä koetta.Ja yksi ykkönen suomesta niin on. S KVA ja FI KVA
seppä
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja tytti päivämäärä Pe Maalis 04, 2011 5:20 pm

Ruippa kirjoitti:Tytti se ossois sanua tuosta yhistelmästä, kannattaisko teettää :lol:
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSuku ... kupolvet=6
Pistä vähä perusteluja puoleen tai toeseen.

Jos sulla on niin hyvä emä, et peittää tuon kuturan puolen niin miksei.
tytti
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja forester55 päivämäärä Pe Maalis 04, 2011 7:35 pm

tytti kirjoitti:
Ruippa kirjoitti:Tytti se ossois sanua tuosta yhistelmästä, kannattaisko teettää :lol:
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSuku ... kupolvet=6
Pistä vähä perusteluja puoleen tai toeseen.

Jos sulla on niin hyvä emä, et peittää tuon kuturan puolen niin miksei.


Ja kun minun mielestä tuossa yhdistelmässä se vahvin lenkki on "kuturalaisuus" eli Jallun emän taustat molemmin puolin :roll: Ajattelen nyt lähinnä ajotaitoa :roll:
forester55
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja vetelä päivämäärä Pe Maalis 04, 2011 8:31 pm

forester55 kirjoitti:
tytti kirjoitti:
Ruippa kirjoitti:Tytti se ossois sanua tuosta yhistelmästä, kannattaisko teettää :lol:
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSuku ... kupolvet=6
Pistä vähä perusteluja puoleen tai toeseen.

Jos sulla on niin hyvä emä, et peittää tuon kuturan puolen niin miksei.


Ja kun minun mielestä tuossa yhdistelmässä se vahvin lenkki on "kuturalaisuus" eli Jallun emän taustat molemmin puolin :roll: Ajattelen nyt lähinnä ajotaitoa :roll:

Yllättävän paljon näissä on ollut innon.ajon.ja syttymis-ongelmia.Joku sen suvussa tekee.
vetelä
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Maalis 04, 2011 8:48 pm

Ajattelen nyt lähinnä ajotaitoa :roll:
Ohhoh :shock: :shock:
Ruippa
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Maalis 04, 2011 9:35 pm

Ruippa kirjoitti:
Ajattelen nyt lähinnä ajotaitoa :roll:
Ohhoh :shock: :shock:

Elä sie eppäile....
Ajotaitoa taitaa olla tossa yhistelmässä vaikka muillekkin jakaa, vai mitä :wink: :D
-Tara-
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Maalis 04, 2011 9:43 pm

Mitäpäs mie eppäilemmään, oon kuunnellut tai ollut tuomarina yli 10 koiralle, luulisin kyllä tuntevani yhistelmän meleko hyvin :D :mrgreen: Ihmettelin vaan forester55 painotusta :wink:
Ruippa
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja resina päivämäärä La Maalis 05, 2011 10:27 am

tytti kirjoitti:
Ruippa kirjoitti:Tytti se ossois sanua tuosta yhistelmästä, kannattaisko teettää :lol:
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSuku ... kupolvet=6
Pistä vähä perusteluja puoleen tai toeseen.

Jos sulla on niin hyvä emä, et peittää tuon kuturan puolen niin miksei.

-MIELENKIINTOISTA- ensinäkin kuka lie tämä nimim "tytti" "vetelä" No sillä väliä epäilen että Suomen huippu kasvattajia KVA koiran omistajia ainakin viitteet siihen kuulostaa siltä. mitä tulee kuturan puoleen On ensiarvoisen tärkeää jalostuksen kannalta tutustua vaikkapa UROSTEN PERIYTTÄTILASTOON akm. 1/2011
ja koirakohtaisen yhteen vedon voi tehdä blubindeksien kautta eri ominaisuuksista Eikohän silläkeinoin aleta liikkua niillä osa alueilla jota voi kutsua Faktaa :D
resina
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja Ajukki päivämäärä La Maalis 05, 2011 4:56 pm

resina kirjoitti: On ensiarvoisen tärkeää jalostuksen kannalta tutustua vaikkapa UROSTEN PERIYTTÄTILASTOON akm. 1/2011
ja koirakohtaisen yhteen vedon voi tehdä blubindeksien kautta eri ominaisuuksista Eikohän silläkeinoin aleta liikkua niillä osa alueilla jota voi kutsua Faktaa :D

mä kyllä aattelen, että fakta on sitä kun ollaan koirien kanssa metsässä. Kuturalaisiin en ota kantaa, kun en montaa koiraa tunne. Mutta yleisesti näitä indeksejä ei pitäs kyllä ihan liikaa tuijottaa. Indeksit on ihan hyviä, kun niissä koitetaan vielä tasapainottaa olosuhteiden vaikutusta eli sikäli jopa parempaa tietoa kun koetulokset sellaisinaan mutta kyllä parhaan kuvan saa kun kattelee koiria metässä.
Ajukki
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Ma Maalis 07, 2011 12:24 am

Ajukki kirjoitti:
resina kirjoitti: On ensiarvoisen tärkeää jalostuksen kannalta tutustua vaikkapa UROSTEN PERIYTTÄTILASTOON akm. 1/2011
ja koirakohtaisen yhteen vedon voi tehdä blubindeksien kautta eri ominaisuuksista Eikohän silläkeinoin aleta liikkua niillä osa alueilla jota voi kutsua Faktaa :D

mä kyllä aattelen, että fakta on sitä kun ollaan koirien kanssa metsässä. Kuturalaisiin en ota kantaa, kun en montaa koiraa tunne. Mutta yleisesti näitä indeksejä ei pitäs kyllä ihan liikaa tuijottaa. Indeksit on ihan hyviä, kun niissä koitetaan vielä tasapainottaa olosuhteiden vaikutusta eli sikäli jopa parempaa tietoa kun koetulokset sellaisinaan mutta kyllä parhaan kuvan saa kun kattelee koiria metässä.


Meinaako "resiina" jotta urokset, joilla ei ole koeikäisiä jälkeläisiä voi unohtaa täysin ? Mitkään kertoimet eivät tasaa kaikkia muuttuvia tekjöitä koetapahtumassa, joten blup indeksit voi unohtaa täysin kun meinaa ajavan koiran saada. Valitettavan usein huomaa, kun hyvissä olosuhteissa huippu tuloksia ajanut koira tulee kokeisiin, jossa on vaativat olosuhteet, tulee koirasta tavallinen koira.
kalkkis
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Maalis 07, 2011 6:36 am

Senjälkeen mul meni koko touhuun mielenkiinto kun pudotettiin ajon yleisvaikutus numero kymmenest viiteen. :D
Hakupuolelt ne 5 pistet olis voinu ottaa kun hyvil alueil jäniset löytyy alle 30 min n 80 % koirist.
Innostakin kun palkitaan sitä tarttis mitata vähintään 6 tuntii ,aikasemmin putoo vast kaikkein laiskimmat hyvilt
alueilt voi jäädä nekin putoomat.
Seikkapuun Saku on käyny kokeis ympäri Suomee ,sen tuloksist näkee millai indeksien korjausprosentti pitäis laskee.
Tornios pisteet 92,04 ja 82,00 ykkösten saanti 100 %.
Huittisis (48,29 ), (49,50 ),(82,08 ),( 47,75 ),(58,92 ),(50,46) ja 85,75.
Mä annan sel suuren plussan kun on vapaaehtosest käyny huonommilki alueil ,kilpaan pääsevä koira voi joutuu
huonommil alueil.Indeksin laskus mä laskisin koiran sijoittumisel painoarvoo ja ottaisin alueen yhden
keskiarvotuloksen enkä ,ja jos kahdenviikon kokeitten tuloski viel mukaan kelpaa niistäkin vaan hyväksyisin
yhden keskiarvotuloksen,silloin jäis pelivaraa vähemmän .
Olis hyvä jos näit paljon eri alueil käyvist koirist näkis mitä aluerot vaikuttaa koetuloksiin. :D
vilskari
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja Ajukki päivämäärä Ma Maalis 07, 2011 6:59 am

vilskari kirjoitti: Seikkapuun Saku on käyny kokeis ympäri Suomee ,sen tuloksist näkee millai indeksien korjausprosentti pitäis laskee.
Tornios pisteet 92,04 ja 82,00 ykkösten saanti 100 %.
Huittisis (48,29 ), (49,50 ),(82,08 ),( 47,75 ),(58,92 ),(50,46) ja 85,75.
Mä annan sel suuren plussan kun on vapaaehtosest käyny huonommilki alueil ,kilpaan pääsevä koira voi joutuu
huonommil alueil.Indeksin laskus mä laskisin koiran sijoittumisel painoarvoo ja ottaisin alueen yhden
keskiarvotuloksen enkä ,ja jos kahdenviikon kokeitten tuloski viel mukaan kelpaa niistäkin vaan hyväksyisin
yhden keskiarvotuloksen,silloin jäis pelivaraa vähemmän .
Olis hyvä jos näit paljon eri alueil käyvist koirist näkis mitä aluerot vaikuttaa koetuloksiin. :D


samaa mieltä. tosin mä luulen, että jotenkin tätä on jo huomioitu. Sakullahan on hyvät indeksit!Ja nää taitaa olla pitkän iän koiria, se vanhuskin (vm97) lähti vielä ihan oikeilla opeilla mettään. En ollu paikalla, mut kaveri kerto. Tosin mä epäilen, että api opettanut sen että jos on vieraita niin pitää lähtiessä oikein lumi pöllytä kun päästää irti.
Ajukki
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ma Maalis 07, 2011 9:53 am

kalkkis kirjoitti:Mitkään kertoimet eivät tasaa kaikkia muuttuvia tekjöitä koetapahtumassa, joten blup indeksit voi unohtaa täysin kun meinaa ajavan koiran saada. Valitettavan usein huomaa, kun hyvissä olosuhteissa huippu tuloksia ajanut koira tulee kokeisiin, jossa on vaativat olosuhteet, tulee koirasta tavallinen koira.


Olen pitkälti samaa mieltä.
Antti
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisit pennun 2011 ja miksi

ViestiKirjoittaja jepulis päivämäärä Ma Maalis 07, 2011 10:43 am

Ajukki kirjoitti:
resina kirjoitti: On ensiarvoisen tärkeää jalostuksen kannalta tutustua vaikkapa UROSTEN PERIYTTÄTILASTOON akm. 1/2011
ja koirakohtaisen yhteen vedon voi tehdä blubindeksien kautta eri ominaisuuksista Eikohän silläkeinoin aleta liikkua niillä osa alueilla jota voi kutsua Faktaa :D

mä kyllä aattelen, että fakta on sitä kun ollaan koirien kanssa metsässä. Kuturalaisiin en ota kantaa, kun en montaa koiraa tunne. Mutta yleisesti näitä indeksejä ei pitäs kyllä ihan liikaa tuijottaa. Indeksit on ihan hyviä, kun niissä koitetaan vielä tasapainottaa olosuhteiden vaikutusta eli sikäli jopa parempaa tietoa kun koetulokset sellaisinaan mutta kyllä parhaan kuvan saa kun kattelee koiria metässä.


Onks järjetönt et viel pitää erikseen testail koirii. Eik kokeet enää riit?? Mit virkaa on koko koepuolel jos tuloksii ei uskota?
jepulis
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa