UROSTEN PERIYTTÄMINEN

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja kyröö päivämäärä Ke Maalis 16, 2011 8:49 pm

Tässäpä faktaa muutaman keskenään erisukusen uroksen peiyttämisestä
POKON MIKA 70 KOEJÄLKELÄISTÄ,AJOK.1 AJANEITA 38KPL 1% 54
RIITASOINNUN JARE 35 KOEJÄLKELÄISTÄ AJOK.1 AJANEITA 23KPL 1% 65
MUURIVUOREN JOIKU 27 KOEJÄLKELÄISTÄ AJOK.1 AJANEITA 22KPL 1% 81
PUSKAJUSSIN KENO 13 KOEJÄLKELÄISTÄ AJOK.1 AJANEITA 9KPL 1% 61
kyröö
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja voittos päivämäärä Ke Maalis 16, 2011 9:14 pm

... vai emä-narttujen?
KVA-emiä
Pokon Mika 30 /66 = 45%
Riitasoinnun Jare 14 /30 = 47%
Muurivuoren Joiku 8 /10 = 80%
Puskajussin Keno 5 /15 = 33%

:shock:
voittos
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ke Maalis 16, 2011 10:01 pm

Minkä koiran jälkeläiset on eniten lapin kennelpiiris on niit ykkösii ajanu ,siel kun 20 koiraa yhdes kokees ykkösen
joskus ajaa ,jossain joutuu 10 koet pitämään et niinpaljon ykkösii saadaan ,näitten kaikkien jälkeläisist voi joku
sellasilki alueil käydä yrittämäs ,siin voi joutuu useamman kerran käymään ennenkun ykköst saa jollei löydy edes
molempii ajettavii.
Eli nää jos ovat parhait periyttäii näitten jälkeläisist näkee mis ykköset saa helpoimmin mis niitten saanti on
vaikeampaa,ei sitä muuten tiedä jollei parhaat käy kokeilemas. :D
Viimeksi muokannut vilskari päivämäärä Ke Maalis 16, 2011 10:09 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
vilskari
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja kyröö päivämäärä Ke Maalis 16, 2011 10:08 pm

Sovitaanko Vilskari silleen ettet ala taas vaahtoamaan tälläkin osiolla kuinka vaikea on löytää kaksi jänistä..
kyröö
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ke Maalis 16, 2011 10:10 pm

Ei kun sanoin et noitten jälkeläiset voi sen näyttää.
vilskari
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja sävyttäjä päivämäärä To Maalis 17, 2011 1:52 pm

vilskari kirjoitti:Minkä koiran jälkeläiset on eniten lapin kennelpiiris on niit ykkösii ajanu ,siel kun 20 koiraa yhdes kokees ykkösen
joskus ajaa ,jossain joutuu 10 koet pitämään et niinpaljon ykkösii saadaan ,näitten kaikkien jälkeläisist voi joku
sellasilki alueil käydä yrittämäs ,siin voi joutuu useamman kerran käymään ennenkun ykköst saa jollei löydy edes
molempii ajettavii.
Eli nää jos ovat parhait periyttäii näitten jälkeläisist näkee mis ykköset saa helpoimmin mis niitten saanti on
vaikeampaa,ei sitä muuten tiedä jollei parhaat käy kokeilemas. :D



Vilskarin pitää hommata jo koira ja muuttaa tänne kemi-tornion alueelle ku tuntuu että täällä ei tarvi ku päästää virkku irti ni on ykkönen kokeissa. Tässä alkaa jo maku menemään näistä sun "lapin helpoista ykkösistä."
sävyttäjä
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä To Maalis 17, 2011 2:20 pm

Tarmolan Jyri oli mun ensmänen koira ,ajoi vauhdikkaast oikas ain paluuperät. Haus se häipyi kun pieru saharaan,
sitä ei näkyny ennenkun ajo alkoi ei ain silloinkaan kun mul ei ollu tutkaa ,se vois ajaa niin etten tiennykkään
ennenkun hirvimiehilt kuulin et oli ajanu kauan .
Ota sä Tornioon yks Jyrin jälkeläisten jälkeläinen sit kun niit tulee ja kato millai se siel pärjää ,mä luotan niihin
ja seuraisin miten ne siel pärjää .
Mä olen enemmän hakupuolen eroist puhunu,tottakai sielläkin huonoimmat ylössaajat erottuu ,mut huonoil alueil
ei tahdo erottuu edes parhaat.
Voitte itte kattoo vaik jonkun suvun koirist mitä pidätte ylivertaisina.
Mul oli ennenkun myin toi Miiarineen Masi se löysi Norjas ,Ruotsis ja Jurvas siin mis muutki koirat ,enkä epäile
etteikö se Torniostki olis löytäny .
Voi sitä huonona koirana pitää kun kattoo vaan kaik huonoimmin menneet kokeet .
Eikai 100 % varmaa koiraa olekka.
On Masin pikkusiskokin kokeis löytäny 8 jänist alle 160 min yhteishaul ,se ei oo mun mut mä olen senkans mettäs
käyny .
Jyrin kaik pennut mitä on mul ollu ovat ykkösen ajaneet,niin miksen olis niihin luottanu .
Sen äiti ei ollu edes kokeis käyny siks olen sanonu et tulevaisuut päin kannattaa kattoo eikä menneisyyteen .
Eik silloin koirat periytä jos jälkeläisist tulee parempii kun se itte.
Silloin ei periytä jos huonompii jälkeläisii tulee mitä vanhemmat on.
En yhtään epäile etteikö tost nartust tuu käyttövalioo jos sel kokeis käyvät,on niit paremmil tuloksil lähtevil
lopetettu kokeiskäynti ja huonommilki tuloksil lähtevil jatkettu kokeiskäyntii.
Ei tääl ole mitään järkee kokeis edes käydä jos yrittää Suomen parhaimmistol pärjää.
vilskari
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja Herkules päivämäärä To Maalis 17, 2011 4:31 pm

tämä periyttäjä taitaa pestä koko porukan k-kva jiri sillä on 14 koe jälkeläistä joista 13 on ajanu 1, jakautuu tasaisesti kettu ja jänis puolelle joka minusta on hyvä asia.näistä 13 on 3 xxx ja 2 xx ja 2 x lonka indeksi reilusti 110 jotka on kuvattu,, jiri elää vielä :wink:
Herkules
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja Herkules päivämäärä To Maalis 17, 2011 4:55 pm

Herkules kirjoitti:tämä periyttäjä taitaa pestä koko porukan k-kva jiri sillä on 14 koe jälkeläistä joista 13 on ajanu 1, jakautuu tasaisesti kettu ja jänis puolelle joka minusta on hyvä asia.näistä 13 on 3 xxx ja 2 xx ja 2 x lonka indeksi reilusti 110 jotka on kuvattu,, jiri elää vielä :wink:
prosentti taitaa mennä yli 90..
Herkules
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja kepardi kane päivämäärä To Maalis 17, 2011 6:29 pm

taitaa herkuleksella olla jiriläisiä käyttövaliota häkki täynnä :oops:
kepardi kane
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja häkä päivämäärä To Maalis 17, 2011 6:44 pm

Kattoin läpi noi Jirin jälkeläiset ja tulipahan mieleen, ettei palijo tarvita kun periyttäjän kirjoihin pääsöö.
häkä
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja Herkules päivämäärä To Maalis 17, 2011 8:31 pm

häkä kirjoitti:Kattoin läpi noi Jirin jälkeläiset ja tulipahan mieleen, ettei palijo tarvita kun periyttäjän kirjoihin pääsöö.
mitä tarkoitat?
Herkules
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja Herkules päivämäärä To Maalis 17, 2011 8:33 pm

kepardi kane kirjoitti:taitaa herkuleksella olla jiriläisiä käyttövaliota häkki täynnä :oops:
vain 2 muotovaliota, jos ne joskus ois xxx :roll:
Herkules
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja Herkules päivämäärä To Maalis 17, 2011 8:49 pm

tiedän monta jirin jälkeläistä,joita ei ole kokeissa käytetty ,ovat tosi hyviä ajureita molempiin pyyntiin,mutta ne ovat reppumiehillä, laittakaapa jolla on parempi prosentti ku jirillä,,kiinostas ihan oikeasti :wink:
Herkules
 

Re: UROSTEN PERIYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä To Maalis 17, 2011 9:54 pm

Mä uskon et Herkules tietää mist koiras on ottanu ,ei niit hänel muuten kaht olis ,eikä reppumiehil niit muit.
Usein koekoirat joutuu ajamaan monta 120 min ajoo eikä jäniksest näe vilahdustakaan ,ei kaikki reppumiehet
kauaa sellasii koirii ruoki.
vilskari
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron