Yhteisjoaika 240 min

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Su Huhti 03, 2011 3:03 pm

[quote="täystuho"]Kyllä nyt Vilskari pitää sulkea kertaamisesta!Ainakin tuhat viestiä joissa on maininta Paraisten kilvasta :mrgreen:[/quote]

Mä olen kirjoittanu vaan kaikkee sellast minkä voi tarkistaa . :D Onk niis yli tuhannes viestis jotain mikä
ei pidä paikkaansa. :?:
Mones alle 5 min kappalees jo voidaan samoi lausei toistaa ja voidaan soittaa radios joka päivä. :D
Olkoon tää mun kappaleen nimi vaik( painajaisii Paraisilt) :D
No oletko itte huomattu et koealueil olis jotain eroi koiris voi ollakki sijoituksest sen näkee samas kokees.
Sen huomaa kun osallistuu kokeis mis on kovii tuloksii ajavii koirii ,karsinnat on niit mis pudotaan jatkost.
Eikai tartte mitään paikkakuntaaka mainita sijoituksest näkee mihinasti pisteet eikä sijoitus riitä.
Mä puolustan vaan niit mitä toiset sortaa ottamat huomioon mis kilpailevat.
Viimeksi muokannut vilskari päivämäärä Su Huhti 03, 2011 3:23 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
vilskari
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja täystuho päivämäärä Su Huhti 03, 2011 3:20 pm

Muistaakseni Rusakko oli tuomarina Paraisten kilvassa,Kirjoittikin täällä notta hyvät maastot,jäniksiä oli riittävästi.Et se siitä sitten.
täystuho
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Su Huhti 03, 2011 3:42 pm

Mä kirjoitan vaan siks Paraisten kilvast kun sinne piti hyvii koirii päästä kun karsinnat olivat läpäisseet.
Ei juur muis kokeis käy Pohjosen koirii ja Pohjoises on ne parhaat mitkä pärjää mis vaan. :D
Sen kilvanmaastot vois munki mielest olla hyvii jos olisin niis käyny ,mut mä en päättele mitään ennenkun niis kaikis
käyn.
Kuvittelin koirii hyviks kun karsinnois muut pudottivat ja maastoi huonoiks kun koirat eivät pärjänneet.
Oli niit koealueit 13 kappalet ,voihan yks Rusakko olla Tornion ja keminmaan kokees kahdel päiväl mut 11 koealuet
jää näkemät.
Kyl Tornios ja Keminmaalki joskus koira tyhjän hakee ja Rusakonki arvostelemal koiral oli karsintaputki ollu hyvälki
koiral putki katkee joskus .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitkä koirat oli niis Rusakon maastois mis ykkönen piti tulla vai ajettiik siel juur paras tulos :?:
Ei sen pitäis olla häpee ilmoittaa jää Tornios ja keminmaalki joskus haku tyhjäks tai minuuttei jää 120 alle. :D
................................................................................................................
Seuratkaa koirien tulosputkee Tornio eikä Keminmaal se ei ain yhtenäist suoraa ole ,jollain katki jo ennen kilpaa.
Eli kaik parhaa koirat pidetään pois kilvat.
vilskari
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja rusakko päivämäärä Su Huhti 03, 2011 10:27 pm

Ei ajettu parasta tulosta ei. Lauantaina oli Etelän lohkon voittaja Miiarinteen Masi ja sunnuntaina puolustava kuningas Toivolan Ritu.
rusakko
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 5:46 am

Eik vaikuta oudolt Miiarinteen Masin se tulos .
Karsinnas oli lauantaina 1/14 koirast p 84,75 jänis nähtiin 8 kertaa.
Sunnuntaina seuraaval päiväl 1/14 koirast p 93,25 jänis nähtiin 3 kertaa.
Mööpeleis oli kahden peräkkäisen päivän yhteistulokses 9/69 koirast jäi tähtivaliopisteist ihan hiukan se
on hyvä jos tähtivaliotuloksest jää yhdel yrittämiskerral vaan niin pienest kiinni ,moni voi olla käyttövalio
vaan pisteen yli 75.
Norjas kävi kerran voitti siin kokees kaik.
Ruotsis kävi kerran ,tuli toiseks Ruotsalainen narttu voitti.
Kilvan jälkeen Masil oli maanantaina kova kuume,ehkä se oli sairas kilvas koirat kun ei osaa puhuu.
Munmielestäni Masil on riittäväst onnistumisiiki ,niit tulee joskus muilki koiril niit epäonnistumisii.
Ottaen huomioon Sen vanhemmat Isäl alle 20 pentuu nää tulokset on hyvii.
Uros mil on 200 jälkeläist pitäi olla 10 kertaa enemmän tällasii jälkeläisii.
Toivolan Ritu oli lauantaina maastos mis Masi karsinnois sai sen 84,75 p.
Sunnuntain koira ei löytäny sielt vaik löysi jäljet n 6 min.
Kerran taas satoi vähän vettä yks koira haki tyhjän ,jos oltais paikoillaan oltu niin 4 tunnis koira olis voinu
kusel käydä jäniksenpääl siks olen ain sanonu ettei koirienkans tarttis haunaikana juosta.
Kerran taas koira oli kauan siel hakenu löytämät vaik jäniksii oli ,omistaja oli ennen siel käyny ja ehdotti
et mennän sinne mist koira oli vuos takaperin löytäny,en mä vastaan pistäny meinasin et mennään sinne
mihin omistaja tahtoo ,tyhjä haku siit tuli .
Kaisa oli ja karsinnois täs samas maastos 2010 sunnuntaina 56,71 ja oli sijoitukses siel 3 /14 .
Viimeksi muokannut vilskari päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 8:14 am, muokattu yhteensä 1 kerran
vilskari
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja erkallen päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 8:12 am

Seikkailukertomus Miianrinteen Masi /Vilskari, (puurtaa, puurtaa, puurtaa ) Esson baarikin kohta tyhjenee. Käy välillä ulkona siellon kevät. Ei millään pahalla ?
erkallen
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 8:19 am

[quote="erkallen"]Seikkailukertomus Miianrinteen Masi /Vilskari, (puurtaa, puurtaa, puurtaa ) Esson baarikin kohta tyhjenee. Käy välillä ulkona siellon kevät. Ei millään pahalla ?[/quote]

Mikä sun koiras nimi on :?: Mä olen Vilajoki Jouni olen niinmonil koiril tuomarina ollu et voi olla et olen sun koirallaski
tuomarina ollu ,(katotaan on niit kertoi ja millanen seikkailukertomus niist saadaan :D )
Kaik mitä olen kirjoittanu pystyy tuloksist tarkistamaan .
Laitoin erkallen kirjoituksen takija selvän kysymyksen ,se ei ole enää puurtamist siihen voi vastata koiran tai koirien
nimen laittamal yksinkertast eikö :?:
Jotkut sanooki et Baarikeskusteluis haukutaan ihmisten koirii ja kehutaan omii. :D
Viimeksi muokannut vilskari päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 8:52 am, muokattu yhteensä 1 kerran
vilskari
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja rusakko päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 8:52 am

Molemmat edellä mainitut koirat varmasti huippuja, mutta kuten monesti todettu, koirat eivät ole koneita eivätkä puhu vaivoistansa.
Vilskarin olis hyvä ymmärtää, että käyttövaliot ei aina löydä paremmin ja eikä aja pidempään kuin valiottomat. Sijoituksissakaan valion arvo ei aina takaa mitään.
rusakko
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 8:59 am

Hyvä et asiallisii vastauksiiki saa ,ei koirat ole mitään koneit ,ja jos olisivatki niitten kunto vanhempana huononis,
ilman huoltoi.
Masi haki Hartolas karsinnois 27 .10 ja 28 .10 .2007 molemmil päivil tyhjät 240 + 240 min ,eikä haukahtanu edes haus ,
vaikutti ettei se olis haistanu mitään ,ei koirist ain tiedä mikä niil on . :D
Toi oli rusakolt kiitettävä suoritus kun pystyi vastaamaan ihan asiallisest.
Olen itte ollu tuomarina monii kertoi milloin koira on ollu paljon parempi mitä tulos näyttaa ,esim tietäpitkin kun
jänis lähtee litomaan siin voi hyväki koiral tulla pitkii hukkii ,ja syksyl jäniksenpojat voivat olla syit lyhyis ajois.
vilskari
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja erkallen päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 1:16 pm

En lähde luetteloa koiristani tekemään, jos olet lukenut ajokoiramies lehdet v.70 näihin päiviin, voit sieltä löytää joitakin omistamiani. Myöskin keskustelu palstalla kirjoituksissani, olen joitakin maininnut nimeltä. Vilskarilta tuoreita jutunaiheita toivoen, erkki allen Kymen rannalta Vuolenkoskelta.
Ps. Kennelnimi Allun
erkallen
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 5:26 pm

Yritän ottaa opiks mut olen kirjoittanu jo niinpajon etten taida keksii enää mitään uutta ,sanat loppui jo ensmäsel
vuodel nyt täytyis osata niit vaa sellases järjestykses laittaa ettei tulis paljon toistettuu. :D
vilskari
 

Re: Yhteisjoaika 240 min

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ma Huhti 04, 2011 5:41 pm

[quote="MakeW"]Ehottomast kokonaisajoaika 240 minuuttii, niiku hakuaikakii ja kaikipuoli mehästyksellisyyt ajokokkeesee eli kokonaiskoeaika myös! P.s. Nää oli varmaa ajatuksen jo 1996 alotetus ajokoesääntöuuvistukses, joka ei kuiteskaa toteutunt, valitettavast![/quote]


Tää on ainoa mis puolletaan mun otsikonmukast ehdotust 240 min yhteisajoajast.
Tottakai siel on mukava olla tuomarina koiril kun jäniksii saa melkein koira kun koira pian liikkeel.
Mut tuomarina olo on keljuu jos koirankans mennään kokeis harjottelemaan ajoo.
Yht ajoharjoitteluu kattois putkeen vaik 240 min jos koe loppuis siihen.
Miten nyt mahtavat koirat kerkiikkä vuoden lyhimpinä päivinä valoisaan aikaan ne tulokset ajaa,pimeäs jänis on
rauhallisempi ,irtilasku kun on pimeäs jänis on liikkeel viel ja viimeisen tunnin voi koira pimeäs ajaa.
Toisel eräl ei kannattais mennäkkä koiral joka ei ensmäses ajos ykköspohjan minuuttei aja ,se säästäis tuomarii
ja koiranomistajaa ja muit koepaikal odottavii ,kunnei tartte joskus lähel neljää tuntii odottaa toist ajoo,joskus
yht lyhyt ajoo kun ensmänen .
Toisil koirat taitaa ne ajonpituudet määrätä ja innonmittausajat.
(Kaikil koeaikaa innonmittauksen takija 6 t)Ei tästäkään pitäis tinkii ,jollei ajoaikaan pystytä joustoo saamaan .
Koht Ruosis olevat Suomen ajokoirat pärjäävät kokeis paremmin kun koiran alkuperämaas jalostetut koirat.
Tuomarien vetämät ajoriiput pitäis olla netis näkyvis et kaik näkis miten koiran ajominuutit on tullu .
Ei niitten riipujen pitäis salaisii olla .
(Kuva kertoo ajost monta kertaa enemmän kun tuhat sanaa.) :D .Ei niitten papereitten tartte niin siistei olla mut
jos niist koepaikalki jotain näkee saa niist sellasen kuvan otettuu et ajon kulun näkee. :D
En mä ainakaan häpee omaa riipun täyttämist ,Ja voihan sen riipun puhtaaks kirjoittaa ,olkoon alkuperäset
käsikirjoituksii.
Mitä tarkemman nähdään ajoriipun koostumus sitä paremmin koiraa arvostelematon pystyy ajonkulust päättelemään
miten koira ajaa.
Reppumiehet vois tähän vastata mitämieltä he ovat :?:
Näkevät kannattaak kokeis mennä :?:
Tuleek ajominuuttei joskus liian helpol :?:
Ainakin pelätään mun ehdotust et koira pitäis ensmäst jänist liikkeel 180 min :D
Jos kokees yli puolet koirist on edellisis kokeis hakenu tyhjän tai keli on niin huono et aamul jo löytymist epäillään
vois ensmäsen erän ottaa vaik 180 min toisen 60 min.
Niil koiril mil suuremmal % ajoist on ollu yli 110 min pystyisivät varmaan sen 60 min lisää ajamaan .
Voihan niil alueil mis jäniksii löytyy hyvin, tehdä sellaset säännöt et annetaan niil 3 kpl 80 min ajoerii .
Siel olis hyvä kattoo 3 haust se hakunumero ,vaik ensmäsen löytäis tuuril ja toisenki menis se kolmas haku
myöhäisemmäks ,näin kaik koirat kilpailis samas kokees keskenään toisiaan vastaan .
vilskari
 

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa