Mallikuvia

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Mallikuvia

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Pe Touko 13, 2011 7:56 am

Kattoin et toi Soolost laitettu kuva oli munmielestäni hyvä.
Kattoin myös et Viistopolun Hilan tuloksis kaik tuomarit oli yksimielisii ollu ,siit olis hyvä kuva tänne saada et kaik
näkee minkänäköinen koiran täytyy olla et se kaikkien tuomaretten mielest on huippuhyvän näköinen.
Koiral taitaa niin näyttelyis kun kokeissakin niit valioon oikeuttavii tuloksii tulla putkeen kun on valmiiks kehittyny.
Kokeis on siit helpompaa saada koira käyttövalioks kun näyttelys sertit kun koiral saa valkost värii olla vähän enemmän
ajaes kun näyttelys.
Munmielestäni enemmäst valkoisest värist on hyötyy enemmän kun haittaa ainakin jos suositaan haukkumattomii
koirii enemmän kun haukkuvii ,silloinkun koiras on valkost on pakko harkita kun valkosen jäniksen ampuu kumpi
siel kaatuu jänis vai koira,ei tuu paljaalmaal ammuttuu kaikkee valkost mikä liikkuu. :D
Mä olen valikoinu 2 kertaa pennuist ensmäsenä kaikkein valkoisemman ,ensmäsel kertaa reppumiehen nartust,
siit tuli käyttövalio pentui oli 7 ,muist ei käyttövalioit tullu ,toisel kertaa otin siit uroksest taas kaikkein
valkosemman niit pentui oli 5 ,siit tuli ja Suomen ,Norjan ja Ruotsin käyttövalio .
Eli jos näist laskee kaikkein valkosemmist käyttövalioit tuli suhtees 2/12 ,muistakin olis voinu tulla kun olis
kokeis käyty jollain enemmän jollain vähemmän .
Täst ensmäsest mun valikoimast uroksest oleva narttu mitä olen tääl pitäny vaikkei ole mun on saanu vast
1 ykkösen 1 kakkosen ja 2 kolmost ,ei tänkään emä ole kokeis käyny ,voihan kokeiskäyvästki koirast kattoo
kuinusein se saa niit huonoi tuloksii silloinkun toiset samas kokees ajaa hyvii tuloksii.
Koiral täytyy metäski käydä jos sen odotetaan ajavan tyhjemmis mettis täytyy useammin viel käydä et koira
löytää edes jonkun minkäkans opettelee ajamaan.
Kattoin ettei emän eikä isänkään tartte ensmäsel kertaa sertii saada ja ne voi silti nättei pentui saada.
Silloinjos emä periyttää paljon nätimpii pentui mitä se itte on se on voinu olla näyttelys vaan yhden kerran ja
senkin liian nuorena.
vilskari
 

Re: Mallikuvia

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ke Kesä 08, 2011 8:22 pm

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
tuossa vilskarille linkki ni näät miltä oikein viimesenpääle komianarttu näytää :wink:
ramaani
 

Re: Mallikuvia

ViestiKirjoittaja forester55 päivämäärä Ke Kesä 08, 2011 9:07 pm

ramaani kirjoitti:http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150206288173718&set=o.119739551440542&type=1&theater
tuossa vilskarille linkki ni näät miltä oikein viimesenpääle komianarttu näytää :wink:


Erittäin kaunis väritys ja yleiskuva erinomainen, eturaajoissa kyynärpäiden väljyys, suora ranneosa ja "rusakkomaiset" varpaat häiritsee aika paljon. Voihan ne "luonnossa" olla paremmat kuin kuvassa.
forester55
 

Re: Mallikuvia

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ke Kesä 08, 2011 9:32 pm

no miten se ottaa :wink: , kyseisen nartun huonoin sijotus PN2..
ramaani
 

Re: Mallikuvia

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä Ke Kesä 08, 2011 9:58 pm

Linjakas pää,ja ilme :)
metsässä
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa