Ajokoiran karvapeite?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ma Tammi 09, 2012 12:34 pm

häkä kirjoitti:Ajamattomien koirien käpälät ovat aina ehjät ja hyväkarvaiset on niitä komijaa esitellä. :lol:


Voi vain ihmetellä minkälainen vttupää tuommoisia viittauksia vihtii laukoa täällä toisten koirista. :lol:
Antti
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Ajukki päivämäärä Ma Tammi 09, 2012 2:57 pm

häkä kirjoitti: Ajamattomien koirien käpälät ovat aina ehjät ja hyväkarvaiset on niitä komijaa esitellä. :lol:

päteekö myös kääntäen? Tässähän taidetaan olla jalostuksen ydinkysymysten äärellä. 8)
Ajukki
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Kasperi päivämäärä Ma Tammi 09, 2012 4:58 pm

kalkkis kirjoitti:Koiran oikea-asentoinen raajojen rakenne sekä joustavat ja suorat liikkeet ovat ratkaisevia käpälien kestävyydessä. Ulkokierteiset raajat, joihin liittyy vellovat liikkeet, ovat varma tae rikkonaisista käpälistä -olkoon karvapeite minkälainen hyvänsä. Suomenajokoirien yleisimpiä rakennevirheitä ovatkin ulkokierteiset ja löysä raajarakenne. Tätä esiintyy jopa -ja valitettavasti näyttelyissä erin saaneissa koirissa.



Tuo on täysin totta!!!! Meikäläisellä on nämä tietyn suvun koirat ja niiden tennarit osoittavat koko ajan menosuuntaan eikä ole veri räikänyt hangelle. Kauheaa on muuten katsoa (olen joskus nähnyt) kun silkkipallinen koira ajaa talvella hangessa jussia. Varmaan on illalla takajalat levällään. :shock: mahanaluskarva on erittäin tärkeä olla koko mahanalusen peittävä ja myös pallerot on oltava suojassa. :wink:
Kasperi
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja outo päivämäärä Ma Tammi 09, 2012 8:27 pm

Antti kirjoitti:
häkä kirjoitti:Ajamattomien koirien käpälät ovat aina ehjät ja hyväkarvaiset on niitä komijaa esitellä. :lol:


Voi vain ihmetellä minkälainen vttupää tuommoisia viittauksia vihtii laukoa täällä toisten koirista. :lol:


"vttupää"-sanasta ei voi tulla kuin yhteen käsitykseen. Antti mielletään kirjeenvaihtajana jäsenistön keskuudessa jonkinasteisen Ajokoirajärjestön virallisen linjan edustajaksi. Menikö Antin kirjoitus jälleen "överiksi". Tuskinpa rotujärjestön linja on "vttupää"-linjanimittelyn takana. Halpa-arvoista nimittelyä, ei kuulu yleisen keskustelun piiriin.
outo
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ma Tammi 09, 2012 8:37 pm

häkä kirjoitti:
Ajamattomien koirien käpälät ovat aina ehjät ja hyväkarvaiset on niitä komijaa esitellä.

Minusta kanssa on komijaa esitellä toisten koirien käpäliä, kuin omia :D
Tiedän että tuo koira saa metsää enempi kuin monet muut koirat ja se on otettu nimenomaan jahtikaveriksi, ei koe-/näyttelykoiraksi, vaikka siihenkin siitä olisi :mrgreen: Tiijä millaisia jalosukuisia koiria "häkä" on omistanut/omistaa, varmaan sukutaulu on pullollaan kaksoisvalioita tai muita kuuluisia suomenajokoiria, kun on vara olla noinkin tietävä koira-asiantuntija :lol: :mrgreen: Pistä näytille omat turrisi, niin miekin voin tutustua oikeisiin ajaviin suomenajokoiriin.
Ruippa
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja häkä päivämäärä Ma Tammi 09, 2012 9:40 pm

Sellaisella karvanlaadulla ja nahalla varustettua koiraa ei ole vielä syntynyt jonka käpälissä ei näy kulumisen merkkejä, jos sitä leikkaavalla kelillä tarpeeksi laukotetaan ja koira kulkee. On vain isännän järjestä kiinni ajattaako koiranssa hajalle.
häkä
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ma Tammi 09, 2012 9:51 pm

Höpö, höpö, mullakin ollut useampi sellainen, jopa kaksoisvalio, joka sai mettää 70 pvää jahtikautena, eikä jäänyt pisaroita hangelle :shock: Oon aina mettässä kelillä ku kelillä, kun mahdollisuus.
Ruippa
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja häkä päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 9:54 am

Ruippa kirjoitti:Höpö, höpö, mullakin ollut useampi sellainen, jopa kaksoisvalio, joka sai mettää 70 pvää jahtikautena, eikä jäänyt pisaroita hangelle :shock: Oon aina mettässä kelillä ku kelillä, kun mahdollisuus.

Metässä käytössä kuluu rautaiset reen jalaksetkin mutta ei Ruipan koiran jalaat, on ne sitten luijaa tekoa. :lol:
häkä
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 10:05 am

Näin soon :wink: reenjalakset ei uusiudu, koirankäpälien anturat ja karvapeite uusiutuu :lol:
On mulla ollut yksi uros, jonka lopetin juuri käpälien heikon kestävyyden takia, sertin ulkonäöllä ja sujuvalla ajotaodolla, mut kun ei voinu käydä kun kerran kahessaviikossa metällä, oli xxx Rossin pojanpoika :(
Ruippa
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Reporetku päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 10:58 am

Eiköhän ne reen jalakset kulu kiviin hangatessaan. Tuskin lumi ja jää niihin kummoisestikaan pystyy.

On se muuten kumma, kun vähätellään ajokoiran tärkeimmän ulkomuoto-ominaisuuden merkitystä. Jos tassut ei kestä käyttöä, niin koira on viraton. Jos siltä sitä vastoin sattuu puuttumaan piirto, tai ruskea väri puskee selästä läpi, ei koiralle luppopäiviä kerry, ainakaan näistä syistä. Kuitenkin näistä jälkimmäisistä syistä ne suurimmat polemiikit kuulee, niin näyttelykehin ympäristöissä, kuin pentuelaatikonkin äärellä.
Reporetku
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 2:43 pm

outo kirjoitti:"vttupää"-sanasta ei voi tulla kuin yhteen käsitykseen. Antti mielletään kirjeenvaihtajana jäsenistön keskuudessa jonkinasteisen Ajokoirajärjestön virallisen linjan edustajaksi. Menikö Antin kirjoitus jälleen "överiksi". Tuskinpa rotujärjestön linja on "vttupää"-linjanimittelyn takana. Halpa-arvoista nimittelyä, ei kuulu yleisen keskustelun piiriin.


Älä leiki liian virallista, minä kirjoittelen täällä yksityisenä henkilönä. Pikkumaisuudestasi kertoo, että jaksat puuttua yksittäisiin sanavalintoihin, muttet mihinkään sen takana olevaan. Ajokoiratoiminnan mielekkyyttä nävertää jatkuva negatiivisuuden lietsonta toisten ihmisten koirista, mihin epäkohtaan henkilökohtaisesti tympääntyneenä puutun kyllä kärkevälläkin ilmaisulla. Jos joku on niin kova jätkä, että pystyy lähes jokaisessa viestissään laittamaan perustelematta koiria "halvalla", niin luulisi hänen kestävän ottaa jotain itsekin vastaan. Seuraavan kerran kun leikit poliittisesti korrektia palstapoliisia, mieti, missä se vika todellisuudessa piilee.
Antti
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja outo päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 6:12 pm

Antti kirjoitti:
outo kirjoitti:"vttupää"-sanasta ei voi tulla kuin yhteen käsitykseen. Antti mielletään kirjeenvaihtajana jäsenistön keskuudessa jonkinasteisen Ajokoirajärjestön virallisen linjan edustajaksi. Menikö Antin kirjoitus jälleen "överiksi". Tuskinpa rotujärjestön linja on "vttupää"-linjanimittelyn takana. Halpa-arvoista nimittelyä, ei kuulu yleisen keskustelun piiriin.


Älä leiki liian virallista, minä kirjoittelen täällä yksityisenä henkilönä. Pikkumaisuudestasi kertoo, että jaksat puuttua yksittäisiin sanavalintoihin, muttet mihinkään sen takana olevaan. Ajokoiratoiminnan mielekkyyttä nävertää jatkuva negatiivisuuden lietsonta toisten ihmisten koirista, mihin epäkohtaan henkilökohtaisesti tympääntyneenä puutun kyllä kärkevälläkin ilmaisulla. Jos joku on niin kova jätkä, että pystyy lähes jokaisessa viestissään laittamaan perustelematta koiria "halvalla", niin luulisi hänen kestävän ottaa jotain itsekin vastaan. Seuraavan kerran kun leikit poliittisesti korrektia palstapoliisia, mieti, missä se vika todellisuudessa piilee.


Otappas Antti ja lue keskustelupalstan säännöt, jospa asia valkenisi ?
outo
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 6:33 pm

Sinä et outo näe tällä hetkellä muuta kuin kirjainyhdistelmän "vttupää". Oleellisempaa on kuitenkin se, miksi sen kirjoitin. Minä en mielestäni ollut se, joka lähti loukkaavalle linjalle, vaan minun kirjoitukseni oli "rahvaanomainen" jatkumo jo aloitetulle loukkaustarkoitukselliselle viestille.

Kun sinä nyt olet omaksunut palstapoliisin roolin, niin voinet jatkossa puuttua jokaiseen mielestäsi loukkaavaan viestiin, etkä vain minun viesteihini, jotka kummasti tuntuvat sinua kiinnostavan.

Forumille jätetty viestihän voi olla loukkaava, vaikkei siinä olisikaan niin näkyvää kärjistymistä kuin esim. "vttupää". Näin ollen palstapoliisina sinulta toivotaan tästä lähtien myös sisälukutaitoa pelkkien kärjistymien bongaamisen sijasta.
Antti
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja p12270 päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 6:38 pm

Antti kirjoitti:Sinä et outo näe tällä hetkellä muuta kuin kirjainyhdistelmän "vttupää". Oleellisempaa on kuitenkin se, miksi sen kirjoitin. Minä en mielestäni ollut se, joka lähti loukkaavalle linjalle, vaan minun kirjoitukseni oli "rahvaanomainen" jatkumo jo aloitetulle loukkaustarkoitukselliselle viestille.

Kun sinä nyt olet omaksunut palstapoliisin roolin, niin voinet jatkossa puuttua jokaiseen mielestäsi loukkaavaan viestiin, etkä vain minun viesteihini, jotka kummasti tuntuvat sinua kiinnostavan.

Forumille jätetty viestihän voi olla loukkaava, vaikkei siinä olisikaan niin näkyvää kärjistymistä kuin esim. "vttupää". Näin ollen palstapoliisina sinulta toivotaan tästä lähtien myös sisälukutaitoa pelkkien kärjistymien bongaamisen sijasta.


Antti on AINA oikeassa!
p12270
 

Re: Ajokoiran karvapeite?

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 7:36 pm

p12270 kirjoitti:Antti on AINA oikeassa!


Tuskinpa vain, vaan ennemminkin viestisi kertoo, että mielipiteeni poikkeavat omistasi etkä pysty käsittelemään tai hyväksymään tätä kitkerää asiaa. :wink:

Sinulla on yhtälaiset oikeudet kirjoittaa, päteä ja perustella mielipiteitä täällä foorumilla kuin minulla, mutta ilmeisestikin rahkeiden ollessa riittämättömät, tyydyt vain yrittämään horjuttaa minun ja pönkittää sitä myöten omaa itsetuntoasi "puskista huutelulla".

:lol:
Antti
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa