Vilkkupanta

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja tnmaso päivämäärä Pe Marras 18, 2011 7:38 am

Hei

Kertokaahan kokemuksianne vilkkupannoista. Niitä kun vaikuttais olevan monenlaisia ja hintahaitarikin melko laaja. Ittellä oli aikoinaan joku euroshopper/pirkka -tyylinen euron panta joka toimi aikansa tosihyvin. Olin aikeissa ostaa niitä selkärepullinen varalle vaan olivat kaikki menneet eikä enää tilata. Eli suositelkaa jotain pimeneviin iltoihin.
tnmaso
 

Re: Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja tippavaara päivämäärä Pe Marras 18, 2011 8:24 am

Mulla on pantaan laitettavat trackerin vilkkuvalot,Patteria kääntämällä saa joko palamaan yhtäjaksoisesti tai vilkkuen.Toista kautta mennään samoilla pattereilla ja ovat olleet kovassa käytössä.Suosittelen
tippavaara
 

Re: Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja tnmaso päivämäärä Ti Joulu 06, 2011 1:03 am

Aikani kun odottelin eikä muita suosituksia tullu, niin ostin sellasen träkkerin. Heti voin todeta että laite on hyvin suunniteltu ja tosi toimiva. Hinta on kova mutta maksaahan se uus pentukin ja sen koulutus, kun "Tessu" jää auton alle vilkun puuttuessa...
tnmaso
 

Re: Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja Aarne päivämäärä Ti Joulu 06, 2011 3:25 pm

Tuollaista samanlaista vilkkua kun tracker myy niin saa musti & mirri kaupasta, maksoikohan 25,90e.
Aarne
 

Re: Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Ti Joulu 06, 2011 10:30 pm

-Tara-
 

Re: Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja Opla päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 11:02 am

tnmaso kirjoitti:Aikani kun odottelin eikä muita suosituksia tullu, niin ostin sellasen träkkerin. Heti voin todeta että laite on hyvin suunniteltu ja tosi toimiva. Hinta on kova mutta maksaahan se uus pentukin ja sen koulutus, kun "Tessu" jää auton alle vilkun puuttuessa...


Kyllä kun on koiran laittanu vilkkupannan kanssa metsään niin ei enää oikein uskalla ilman sitä lähettää töihin ollenkaan.
Mulla on Trakkerin valo joka pujotetaan samaan pantaan ja kun patterin kääntää niin saa palamaan jatkuvasti, on tosi
hyvästi näkyvä, olen käyttäny myös hivikoiralla eikä hirvikään näytä sitä pelkäävän, mutta hyvin näkyy yöllä kun menet
koiraa hakemaan ajosta tai haukulta pois hieno vekotin suosittelen.
Myös tiellä olen huomannu että autoiliat jopa jarruttaa kun näkee valon tuikkivan tiellä tai ojan penkalla, jota monikaan
autoilia ei ilman tätä valoa ole kyllä tehny, tiiä vaikka olis jo säästäny koiran hengen, voi olla että myös Ilves ja susi
voi hiukan karttaa tuikku valoa ainakin pimeässä että senkin vuoksi oon pitäny päällä aina kun koira on töissään suosittelen :wink:
Opla
 

Re: Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja Herkules päivämäärä Ti Tammi 10, 2012 6:31 pm

mustissa ja mirrissä on jotka vilkuttaa sinistä toiset punasta ,laittaa pantaa ni ne välkyttää kuin hälytys ajoneuvo jospa autotki hiljentäis :wink: 8)
Herkules
 

Re: Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja vikkenilo päivämäärä Ke Tammi 18, 2012 6:28 pm

Kuusamon Kitkajokeen hukkui hirvikoira joulukuussa,koiralla vilkkuvalo susia varten.Gms-paikannin pimeni heti,toinen tutka oli vanha perinteinen pointer huiska.
Koira oli joen pohjassa noin 5-8m vettä,seuraava päivän vanha tutka pelas vielä ja koira oli mennyt alavirtaa 200m.Vilkkuvalo toimi ja auttoi naaraajia koiran
löytämisessä.Kyllä siitä apua on vaikeissa oloissa.
vikkenilo
 

Re: Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja Remu06 päivämäärä Ke Tammi 18, 2012 9:35 pm

Ostin mustista&mirristä sinisen ja keltaisen vilkkuvalon 24,90e kpl. Näissäkin saa valon palamaan joko yhtäjaksoisesti tai vilkkumaan.
Käyttökokemuksien kautta olen havainnut sinisen valon,varsinkin lumella heijastavan/loistavan hieman paremmin.Keltainenkin kyllä näkyy :D
Mielestäni hyvä sijoitus,suosittelen.
Remu06
 

Re: Vilkkupanta

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä Pe Tammi 20, 2012 6:23 pm

Verkonuittolaudassa vilkku valo lyömätön peli näkee missä lauta menee jos jäätä on 20-40 cm. ja kunta n. 20 cm.kanataa kokeilla 8)
Heppu
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa