Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja forester55 päivämäärä Pe Tammi 20, 2012 7:39 pm

Sen verran vilkaisin, että ei ole syytä epäillä :wink:
forester55
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Tammi 20, 2012 8:10 pm

Saattaapi jopa toteutua :lol: tai sitte ei :(
Ruippa
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja suurivalkoinen päivämäärä Pe Tammi 20, 2012 10:56 pm

tohtisin ottaa tuosta !
suurivalkoinen
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja pauli87 päivämäärä La Tammi 21, 2012 7:36 pm

isä: FIN MVA FI KVA PUSKAJUSSIN KENO
emä: POHJ MVA FI MVA FI KVA SE MVA NO MVA ALAPÖRKÄN LIINU

Mitähän yllä olevasta yhdistelmästä tulisi ?
pauli87
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja Valametti päivämäärä La Tammi 21, 2012 7:51 pm

:shock:
pauli87 kirjoitti:isä: FIN MVA FI KVA PUSKAJUSSIN KENO
emä: POHJ MVA FI MVA FI KVA SE MVA NO MVA ALAPÖRKÄN LIINU

Mitähän yllä olevasta yhdistelmästä tulisi ?



Tähtivalioita!
Valametti
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja kyröö päivämäärä La Tammi 21, 2012 7:56 pm

kyröö
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja Maisteri J päivämäärä La Tammi 21, 2012 9:56 pm

Kenoa on kehuttu täällä muutama vuosi. Kertokaahan viisaammat vielä kerran, mitä ovat ne ominaisuudet, miksi Kenoa pitäisi käyttää vielä enemmän siitokseen?

Ok pentueesta tulee, valioita suvussa ja vieläpä mukavan erilinjaisia verrattuna valtalinjoihin. Ja jokunen asiallinen pentukin on jo olemassa. Mutta koetulokset eivät puhu puolestaan. Tulosrivi kertoo minulle ajotaidon puutteesta, jos nyt sen aivan suoraan sanon. Jänis katoaa liian usein vanhalla koiralla. Nopeus ei käy syyksi, sillä nopeatkin pystyy puotteleen täysiä.

Minusta 100 jälkeläistä on kelpo määrä tavalliselle suomenajokoiraurokselle.

Eipä sillä, kukin käyttää jalostukseen mitä urosta haluaa. Ihmetyttää vain, että mikä Kenossa on se metsäpuolen juttu, mikä tekee siitä kaiken tämän mainostamisen väärtin.

Saa kehua, muttei valehdella. :P

kiitos jo etukäteen

ps. Ruippa valehteli, ei oo Pikimusta kuulemma tulossa Kenolle...
Maisteri J
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä La Tammi 21, 2012 10:11 pm

ps. Ruippa valehteli, ei oo Pikimusta kuulemma tulossa Kenolle...


Saattaapi jopa toteutua :lol: tai sitte ei :(


En mie mielestäni valehdellut, hain vaan forester55 esittämään yhdistelmään "eetulaisen" nartun Kenolle. Hyvä kun oikasit, ei kukkaa jää oottammaan tyhjää...
Kyllä mie tiijän Markon vaatimukset..., mielenkiinnolla ootan mikä on pentueen tuleva uros :lol: Mikkää minun tarjoamista ei oo ollut sopiva :( Vai oisko pitänyt tarjota ommoo :mrgreen:
Ruippa
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja Herkules päivämäärä La Tammi 21, 2012 11:50 pm

pörriäisen helystä ja hakatien ricosta jätän itelle pennun ja joku muukin haluaa kannattaa pitää kiirettä! nimejä on listalla..
Herkules
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja forester55 päivämäärä Su Tammi 22, 2012 9:47 am

Koska olen omalta osaltani ollut aiheuttamassa "Maisterille" "henkeenvetämisreaktioita", täytyy hieman kommentoida..itse toin esille eetulainen narttu-keno yhdistelmän potentiaalisena sen vuoksi, että jetro ja aikanaan raiku/75 emälinjassa sotkettuna puskajussilaiseen jalostukseen urospuolella tai päinvastoin ovat tuottaneet hyviä käyttövaliokoiria, ajotaidoltaankin melkoisia, eikä siihen ole vielä tarvittu ripaustakaan "käskeväläisyyttä".

Nyt on vain tilanne se, että esim. jetrolaiset nartut alkavat olla haudassa, mutta esim. eetulaisissa nartuissa se olisi sitten lähellä kuitenkin. Mieluimmin kehun tällä palstalla "ajamattomiakin" koiria kuin mustamaalaan niitä. Mutta siihen "kenon kehumiseen" täytyy minulla itsellä olla jokin syy (se on periyttämisnäytöt), pitää nyt kysyä "Maisterilta" ja "Ruipalta", että mikä motivoi teitä tähän päinvastaiseen toimintaan.

Lisäksi en malta olla kysymättä "Maisterilta", että ovatko tunnetusti hyvät ajurit xx Ringo (Majurin) ja xxx Käskevä Topi olleet hyviä periyttäjiä ja tuleeko mahdollisesti esim. Patopojan Vertistä sellainen, sinähän tunnet näiden koirien taustat paremmin kuin minä. Voi olla, että annatpa minkälaisen vastauksen tahansa, sitten alkaa nämä eteläisemmän Suomen ajokoiramiehet "keuhkoilemaan" :wink:.
forester55
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja Maisteri J päivämäärä Su Tammi 22, 2012 10:25 am

Miepä Foresteri vkommenteeraan siitostykkipalstalla niin saadaan täällä lukea rauhassa pentueista.
Maisteri J
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Tammi 22, 2012 10:27 am

Mieluimmin kehun tällä palstalla "ajamattomiakin" koiria kuin mustamaalaan niitä. Mutta siihen "kenon kehumiseen" täytyy minulla itsellä olla jokin syy (se on periyttämisnäytöt), pitää nyt kysyä "Maisterilta" ja "Ruipalta", että mikä motivoi teitä tähän päinvastaiseen toimintaan.

En muista missään ottaneeni kantaa Kenon ajotaitoihin tai muihinkaan ominaisuuksiin. Laitoin vaan
"tyrkylle" yhden "eetulaisen" nartun, kun tiedän, että se todennäköisesi astutetaan jollain uroksella.
Siksi tämä kommentti, jonka jälkiosaa itse pidin todennäköisempänä vaihtoehtona... jälkiosa ei kuitenkaan ole tarkoitettu Kenon moittimiseksi.
Saattaapi jopa toteutua :lol: tai sitte ei :(


En mie mielestäni valehdellut, hain vaan forester55 esittämään yhdistelmään "eetulaisen" nartun Kenolle.
Hyvä kun oikasit, ei kukkaa jää oottammaan tyhjää...

Oon niin monena keväänä keskustellut Markon kanssa urosvalinnoista ja yrittänyt auttaa uroksen hakemisessa...
Kyllä mie tiijän Markon vaatimukset..., mielenkiinnolla ootan mikä on pentueen tuleva uros :lol: Mikkää minun tarjoamista ei oo ollut sopiva :(

Tämä minun kyynistä huumoria, ei oo tarkoitettu otettavaksi todesta (Marko ja Pekka).
Vai oisko pitänyt tarjota ommoo :mrgreen:
Ruippa
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja Maisteri J päivämäärä Su Tammi 22, 2012 11:00 am

Sen verran tarkennusta, että Pikimusta ei ole eetulainen, vaan iitalainen, polveutuu Iitasta. Niissä on tyyppeinä yleisesti ottaen pikkusen eroa.

Ei ne taho minunkaan tarjoamat Markolle kelvata. Mutta mukava niistä on porista ja pohtia. Esim Kusti ja Kamu on sen omia löytöjä, ja hyvin onnistui pentueet.

Pikkusen on Älinä-muorille katottu tuota Jallua, tulis ainakin näköä jos ei muuta. ;)
Mieki olen yrittäny olla haukkumatta koiria. Kenostakin mielenkiinnosta kyselin.
Maisteri J
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Su Tammi 22, 2012 5:34 pm

[quote="Maisteri J"]Kenoa on kehuttu täällä muutama vuosi. Kertokaahan viisaammat vielä kerran, mitä ovat ne ominaisuudet, miksi Kenoa pitäisi käyttää vielä enemmän siitokseen?

Ok pentueesta tulee, valioita suvussa ja vieläpä mukavan erilinjaisia verrattuna valtalinjoihin. Ja jokunen asiallinen pentukin on jo olemassa. Mutta koetulokset eivät puhu puolestaan. Tulosrivi kertoo minulle ajotaidon puutteesta, jos nyt sen aivan suoraan sanon. Jänis katoaa liian usein vanhalla koiralla. Nopeus ei käy syyksi, sillä nopeatkin pystyy puotteleen täysiä.

Minusta 100 jälkeläistä on kelpo määrä tavalliselle suomenajokoiraurokselle.

Eipä sillä, kukin käyttää jalostukseen mitä urosta haluaa. Ihmetyttää vain, että mikä Kenossa on se metsäpuolen juttu, mikä tekee siitä kaiken tämän mainostamisen väärtin.

Saa kehua, muttei valehdella. :P

kiitos jo etukäteen

ps. Ruippa valehteli, ei oo Pikimusta kuulemma tulossa Kenolle...[/quote]

Laihial Keno oli ollu sijoitukses 4/36 (ei huono ) Taitaa alueitten vaikutus olla viel suurempi miks mä olen niit luullu. :D
Sijoitus samas kokees muihin koiriin vertaamal näkee mitenmonta parempaa on edel juur ne paremmat kannattaa
mieleen pistää voi olla etteivät ne samois kokeis enää kohtaa :D .Täs kokees on yli 30 koiraa mitä paremmin Keno
sijoittui.
Mones muussakin kokees on huonommin sijoittuneit niist voi yhtees tulla pitkä lista siin listal vois olla hyviiki koirii :D
Mä vaan puolustan jos jotain koiraa alas painetaan.
vilskari
 

Re: Mistä yhdistelmästä ottaisin pennun v.2012 ja miksi?

ViestiKirjoittaja Manuela päivämäärä Su Tammi 22, 2012 6:18 pm

XX Mulonsalon Monsteri ja Tivakan Hila(yhtä vailla)

Kokeilla tulisko ajavia... Tivakan huippu linjat ja Mikalainen kunnon jahtikoira.
Manuela
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa