Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja Repun täyttäjä päivämäärä Ma Helmi 13, 2012 5:24 pm

Olisiko mahdollista saada järjestön avulla tänne hyviä uroksia siitokseen geenipohjan laajentamiseksi rajojen takaa, kuten shhjärjestö on tehnyt. Tälläkin hetkellä on muutamia jämpti uroksia saatavana hyville nartuille siitokseen jotka on lainassa rajan takaa.Harva lähtee itse astutusmatkalle rajan taakse, mutta jos uros olisi käytössä suomen puolella niin homma olisi helpompi.
Repun täyttäjä
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Ke Helmi 15, 2012 12:43 pm

Onhan Ruottiin myyty, niin kauan kun minä muistan kaikki koekelvottomat raakit Suomesta, että sieltä vain geenipohjan laajenukseen :roll:
kalkkis
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja Maisteri J päivämäärä Ke Helmi 15, 2012 2:16 pm

on sinne mennyt aika monta kovaakin ja virta vain kiihtyy. Ihmisiä voi kusettaa muttei loputtomiin. Heidän vaatimustaso koiran suhteen tuntuu olevan yhtä kova kuin meilläkin.

Ja näkyypä nuo ihmiset jalostavan huippukoiria raakeista täälläkin.
Maisteri J
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja Maisteri J päivämäärä Ke Helmi 15, 2012 2:19 pm

repun täyttäjän idea on minusta hyvä. Huippu-uroksia siitoslainaan ja sitte katotaan mitä tulee. Niin ne tekee norjassakin. Taitaa nytkin olla yks suomalainen uros menossa siitoshommiin sinne.
Maisteri J
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ke Helmi 15, 2012 3:17 pm

[quote="kalkkis"]Onhan Ruottiin myyty, niin kauan kun minä muistan kaikki koekelvottomat raakit Suomesta, että sieltä vain geenipohjan laajenukseen :roll:[/quote]

Se voi tuntuu vaa silt .
Karsintojenkaut kilpaan päässeetki voi tuntuu raakeil kun oma jää karsinnois tarhaan jääny ja arvotaan mikä koira
voittaa ,ei se ole aina eikä useinkaan se mikä on sen tarhas olevan voittanu. :D
vilskari
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja Repun täyttäjä päivämäärä Ke Helmi 15, 2012 4:13 pm

kalkkis kirjoitti:Onhan Ruottiin myyty, niin kauan kun minä muistan kaikki koekelvottomat raakit Suomesta, että sieltä vain geenipohjan laajenukseen :roll:


En usko ruotsalaisten koirien olevan olevan paljon huonompia, esim. viimeisen rodunmestaruuden voitti ruotsalainen koira, tosin emä suomesta ja isä norjasta
myös Kva Jallun emälinjat ruotsalaisia. Ei noita huippukoiria niin paljon täällä suomessakaan ole, viime kilvassa kolmestatoista koirasta viisi ajoi ykkösen vain toisena päivänä, maastot huippuja ja satoja koiria alkukarsinnoissa mukana.Suomen ajokoiriin voitaisiin ottaa jopa vierasta verta hamiltonista, että saataisiin uusia geenejä, mm. pystykorviin ja karhukoiriin on otettu vierasta verta venäjältä, vanhoillinen arjalainen ajattelutapa tosin estää sen vielä, mutta uskon sen tulevaisuudessa vielä tapahtuvan.
Repun täyttäjä
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Ke Helmi 15, 2012 5:09 pm

[ Ei noita huippukoiria niin paljon täällä suomessakaan ole, viime kilvassa kolmestatoista koirasta viisi ajoi ykkösen vain toisena päivänä,
Suomenajokoira on kiistatta paras kaikista maailman ajokoirista. Repun täyttäjälle vielä neuvokssi "ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää"
kalkkis
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja joopasejoo päivämäärä Ke Helmi 15, 2012 10:05 pm

kalkkis kirjoitti:Onhan Ruottiin myyty, niin kauan kun minä muistan kaikki koekelvottomat raakit Suomesta, että sieltä vain geenipohjan laajenukseen :roll:


samansuuntaisia ajatuksia kävi mullaki mielessä..
joopasejoo
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja neutral päivämäärä Ke Helmi 15, 2012 10:26 pm

kalkkis kirjoitti:Onhan Ruottiin myyty, niin kauan kun minä muistan kaikki koekelvottomat raakit Suomesta, että sieltä vain geenipohjan laajenukseen :roll:


Taitaa päteä myös hirvikoiriin :wink:
neutral
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ke Helmi 15, 2012 10:34 pm

Sain kaverilta lainaksi "Finska stövare i Norden Allan Bergström , Jubileumsskrift 2006", jo kuvia selailemalla voi kumota tämän lauseen
kalkkis kirjoitti:
Onhan Ruottiin myyty, niin kauan kun minä muistan kaikki koekelvottomat raakit Suomesta, että sieltä vain geenipohjan laajenukseen

Varmaan sinne on myyty raakkejakin, mutta ei 4,5 cm paksua kirjaa oo pelkistä raakeista tehty :lol:
Toinen tutkimus on tullut siihen tulokseen, että ruotsalaiset suomenajokoirat ovat pari numeroa parempihaukkusia :wink: lienee herkkyydestä johtuvaa.
Ruippa
 

Re: Siitosuroksia Ruotsista ja Norjasta

ViestiKirjoittaja mäki päivämäärä Pe Helmi 17, 2012 10:43 am

Kovasti siellä tuntuis imua siitos-kolleille löytyvän.Ennen joulua soitti hurrit ja tarjos X- määrän euroja,tammikuussa norskit ja silloin puhuttiin jo XX-määrästä. Jos koira olis pelkkä työkalu niin asia toinen,perheenjäsentä vaikeampi hinnoitella.En kuitenkaan usko että nämäkään herrat aivan paskoista tuollaisia summia tarjoavat. Naapuripitäjän harmaa lähti 5 numeroisella.
mäki
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa