Ajokoiran kuljetushäkin koko?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Ajokoiran kuljetushäkin koko?

ViestiKirjoittaja Tuikku päivämäärä Su Maalis 04, 2012 5:29 pm

Meille on tulossa suomenajokoiran pentu keväällä. Koirista ennestään on kokemusta paljon, ja ajokeistakin jonkin verran, mutta ihan omaa ajokkia ei ole vielä ollut.
Mietin nyt maasturiin sopivaa kuljetushäkkiä ajokille, minne se sitten aikuisenakin mahtuisi.. Olen suunnitellut, josko sellaisen valmiiksi tässä hommaisi. Minkä kokoisia kuljetushäkkejä teillä on ajokoirillenne? Tarvisi kuitenkin mahtua tuonne autoon ja silti ei saisi olla niin painava, että jaksaa sitä tarpeen vaatiessa mukanakin kantaa esim. näyttelyihin jos tarvetta. Tuohon isoimpaan 120cm pitkään mahtuisi koira hyvin, mutta autoon se ei enää mahdu. Vinkkejä siis toivoisin tähän asiaan :wink:
Tuikku
 

Re: Ajokoiran kuljetushäkin koko?

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Su Maalis 04, 2012 6:18 pm

En tiedä koosta mutta en missään nimessä ottaisi mitä tahansa valmishäkkiä autoon, Olin kerran koetuomarina ja koira oli takakopissa jossakin häkissä joka helisi niin hermostuttavasti että otti väliin päähän. Ota selvää onko helinää ja helskettä.
Mehtäjänis
 

Re: Ajokoiran kuljetushäkin koko?

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä Su Maalis 04, 2012 6:42 pm

no ne helinät voi pehmustaa esim teippaa lukot jotka aiheuttavat niitä ääniä. Pannoo ratioo kovemmalle niin ei kilinät häirihe.... Ite ostin jostain puuilosta maksoiko 40 euroo koko on muistaakseni 80x60x80 melkoinen kilistinhän se on mutta minua se ei häirihe,radiosta nupit kaakkoon niin eipä kilinä kuulu. Soppii foresterin persiiseen hyvin ja tarvittaessa sopii 2 ajokoeroo. Itellä tuo toinen on semmoinen mulukku että repinyt häkin melko huonoon kuntoon,särköö tuommoisen halavan humpuli häkin jos ei piäse mehtään vaan joutuu oottamaan.
miinustaja...
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron