Kelin ja ajettavan vaikutus

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä To Huhti 26, 2012 1:04 pm

Kelin tai ajettavan vaikutus on usein suurempi kun koiran.
Koira on molemmis eris sama se ei siit miksikään muuks muutu.
Ensimmäinen ajo voi olla 20 min toinen 120 min.
Ensimmäinen ajo voi olla 120 min toinen 20 min .
Koiran kehittyes nää 20 min ajot pitenee vaik ajettava oliski vaikea kun koira oppii ajamaan vaikeaaki jänist.
Se on munmielestäni lupaavaa jos koira pystyy edes yhden täyden ajamaan ,tää toinen ajo voi hukkuu niin monel
taval vaikka tielle tai peuranpoluil.
vilskari
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä To Huhti 26, 2012 3:47 pm

entä sitten :oops:
Papana
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä To Huhti 26, 2012 5:04 pm

[quote="Papana"]entä sitten :oops:[/quote]

Katso koirasi tuloksii ja katso GPS tutkan riipuist kehtaatko näyttää niin riipui muillekin.
Ainakin silloin kun päiväl sataa vettä tai on kova suoja ja yöl pakkast tutkan tekemä riipu ei ole yhtäselvää luettavaa
kun uudel lumel.
En tienny mitä tohon olisin kirjoittanu mut jos itte GPS tutkaa käytät ,olet varmaan siin jotain nekatiivist huomannu.
vilskari
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä To Huhti 26, 2012 5:32 pm

vilskari kirjoitti:
Papana kirjoitti:entä sitten :oops:


Katso koirasi tuloksii ja katso GPS tutkan riipuist kehtaatko näyttää niin riipui muillekin.
Ainakin silloin kun päiväl sataa vettä tai on kova suoja ja yöl pakkast tutkan tekemä riipu ei ole yhtäselvää luettavaa
kun uudel lumel.
En tienny mitä tohon olisin kirjoittanu mut jos itte GPS tutkaa käytät ,olet varmaan siin jotain nekatiivist huomannu.

niin olen huomannu ja siksi se ei käy kokeissa arvostelu välineenä.UP piirtää ajoviivaa aina sen paikannuksen välin vaikka koira ei olisi haukahtanut siinä pakannusten välissä kuin 5kertaa.se piirtää ajoviivaa silti koko matkan mitä koira on esim 1min aikana kulkenut vaikka se ei olisi haukkunut kuin tuon 5kertaa.eikä ketään viitsi alkaa laskemaan haukkumääriä joka paikannuksen välissä.ei kokeissa saa pisteitä siitä riipusta vaikka se olisi millaista.KOIRAN TARVII AJAA.jos koira esim ajaa 90pistettä ni sen riipun muodot on ihan sama kun koira on rehellisesti vaan ajanut sen.olkoon satanut vaikka nauloja. miksi ketään kiinnostaa millainen jälki on puhelimen näytöllä jos koira on omasta mielestä toiminut hyvin ja on kaikki päässeet näkemään jäniksen kerran tai useammin.jos laittaa sen gps pannan jonkun seurakoiran kaulaan ni taas tulee erillainen riipu :shock:
Papana
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä To Huhti 26, 2012 6:44 pm

Ymmärrän miksei GPS tutkaa haluta käyttää jos koiran hakuriipu ja ajoriipu näyttävät samalt .
Garminii vois käyttää se näyttää 5 sekunnin välein mis koira menee.sääntöihin vaan tarttis laittaa joku
matka kuinka lähelt koiraa pyritään sitä seuraamaan.Kun 5 sekunnin alus näkee suunnan minnepäin koira on
menos ei heittoo voi paljon tulla kun ajoo seuraa.
vilskari
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä To Huhti 26, 2012 7:09 pm

vilskari kirjoitti:Ymmärrän miksei GPS tutkaa haluta käyttää jos koiran hakuriipu ja ajoriipu näyttävät samalt .
Garminii vois käyttää se näyttää 5 sekunnin välein mis koira menee.sääntöihin vaan tarttis laittaa joku
matka kuinka lähelt koiraa pyritään sitä seuraamaan.Kun 5 sekunnin alus näkee suunnan minnepäin koira on
menos ei heittoo voi paljon tulla kun ajoo seuraa.

saa UP kin 3s välein mutta kenenkään puhelimen akku ei kestä sellaista kokopäivää. ne riiput riippuu jäniksestä.siitä koirakin menee mistä jäniskin on mennyt. onko sinulla joku riipu fetissi kun haluat nähdä erillaisia riipuja puhelimen näytöllä.voin lähettää sulle vaikka 6vuoden ajalta kaikki mun riiput niin voit sitten ihailla erillaisia kuvioita.ei ketään kiinnosta kokeissa millainen jälki on tullut hausta tai ajosta jos ei tulostakaan ole saanut tai vaikka olisi 1 kin ajanut :lol:
Papana
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Pe Huhti 27, 2012 5:56 am

Ne kohdat riipuis kiinnostaa missä koira ei hauku ,kun niis kohdis ei tiedä mitä koira tekee kunnei mitään puhu.
Se ohut riipu näyttää miten koira etenee silloin kun se ei hauku ,tiukka menee melkein yhtä suoraviivasest kun
haukkues.
Hukal oleva voi vetää erilaist riipuu.
Ajojäljen välit ovat puhtait muist jälist siel koiran pitäis ääntä antaa jos ajaa ,vanhoil ajojäljil tulles pitäis
olla hiljaa ainakin jonkun matkaa ettei vanhoi jälkii aja.
Ne kellä on melkein yhtenäist paksuu riipuu vetävä koira ja paksun riipun erilaisii pätkii tekevä voivat sanoo
kummal menevät kokeis ja kumpaa pitävät parempana .
Ne joil on kahdest valikoida kummal kovatasoisimpiin kokeis menee mis koira joutuu kovempii tuloksii ajamaan.
vilskari
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja kuivis päivämäärä Pe Huhti 27, 2012 8:32 am

niin olen huomannu ja siksi se ei käy kokeissa arvostelu välineenä.UP piirtää ajoviivaa aina sen paikannuksen välin vaikka koira ei olisi haukahtanut siinä pakannusten välissä kuin 5kertaa.se piirtää ajoviivaa silti koko matkan mitä koira on esim 1min aikana kulkenut vaikka se ei olisi haukkunut kuin tuon 5kertaa.

Voiko UP:ssa säätää haukkujen määrää milloin näyttää ajoviivana?
Trackerissa on hyvä systeemi kun voi kelata ajot uudestaan ja säätää haukkurajat siten, että näkyy vain varmasti ajettu kartalla.
Toki tämä ei kerro koko totuutta. Koska silloin jää harvat, silti etenevän ajo, haukut huomioimatta. Ei pelkkään viivaan voi luottaa.
kuivis
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Pe Huhti 27, 2012 9:02 am

Sääntöihin voi kiellon pistää tutkankäytöst silloinkun kuullaan ajoo.
Sääntöihin voi laittaa et tutka pitää käynnistää kunnei koira hauku.
On säännöis sekin et alle 5 min hukat on ajoo muttei sitä mitenkauan koiran tarttis haukkuu kun se
alle 5 min hukka on selvinny.
Ylituomari voi hukan selvityst seurates laittaa ajotaitonumeron ja tuomarit kuullun perusteel koiran ajotaito
tulis tuomarien ja ylituomarin arvion keskiarvost..
Haun aikana ensimmäisen haukun jälkeen tutka pitäis pääl laittaa ylituomari kattois miten ajo lähti hakunumero
annettais sen mukaan.
vilskari
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja hääty päivämäärä Pe Huhti 27, 2012 3:28 pm

kuivis kirjoitti:niin olen huomannu ja siksi se ei käy kokeissa arvostelu välineenä.UP piirtää ajoviivaa aina sen paikannuksen välin vaikka koira ei olisi haukahtanut siinä pakannusten välissä kuin 5kertaa.se piirtää ajoviivaa silti koko matkan mitä koira on esim 1min aikana kulkenut vaikka se ei olisi haukkunut kuin tuon 5kertaa.

Voiko UP:ssa säätää haukkujen määrää milloin näyttää ajoviivana?
Trackerissa on hyvä systeemi kun voi kelata ajot uudestaan ja säätää haukkurajat siten, että näkyy vain varmasti ajettu kartalla.
Toki tämä ei kerro koko totuutta. Koska silloin jää harvat, silti etenevän ajo, haukut huomioimatta. Ei pelkkään viivaan voi luottaa.



Voihan siinä Up:ssa säätää ton haukkumäärän et millon alkaa piirtään punaista. Up:ssa on mielestäni tarkempi haukkulaskuri mitä G400. G400 vaikka miten koitti säätää niin ei siitä saanu luotettavaa. Jopa huollosta koittivat säätää mut eipä näyttäny auttavan! Toki voi olla et mulle sattui maanantai kappale! Mutta sitähän toi Trackerin käyttö oli "ruuvaa väännä säädä hinkkaa" Meininkiä! Up:ssa ei tarvi kelata jälkeenpäin reittiä kun sen laskuriin voi luottaa! :D
hääty
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Pe Huhti 27, 2012 5:08 pm

hääty kirjoitti:
kuivis kirjoitti:niin olen huomannu ja siksi se ei käy kokeissa arvostelu välineenä.UP piirtää ajoviivaa aina sen paikannuksen välin vaikka koira ei olisi haukahtanut siinä pakannusten välissä kuin 5kertaa.se piirtää ajoviivaa silti koko matkan mitä koira on esim 1min aikana kulkenut vaikka se ei olisi haukkunut kuin tuon 5kertaa.

Voiko UP:ssa säätää haukkujen määrää milloin näyttää ajoviivana?
Trackerissa on hyvä systeemi kun voi kelata ajot uudestaan ja säätää haukkurajat siten, että näkyy vain varmasti ajettu kartalla.
Toki tämä ei kerro koko totuutta. Koska silloin jää harvat, silti etenevän ajo, haukut huomioimatta. Ei pelkkään viivaan voi luottaa.



Voihan siinä Up:ssa säätää ton haukkumäärän et millon alkaa piirtään punaista. Up:ssa on mielestäni tarkempi haukkulaskuri mitä G400. G400 vaikka miten koitti säätää niin ei siitä saanu luotettavaa. Jopa huollosta koittivat säätää mut eipä näyttäny auttavan! Toki voi olla et mulle sattui maanantai kappale! Mutta sitähän toi Trackerin käyttö oli "ruuvaa väännä säädä hinkkaa" Meininkiä! Up:ssa ei tarvi kelata jälkeenpäin reittiä kun sen laskuriin voi luottaa!
:D

UP ei vaihda paksuutta riipuun vaan väriä kun koira ajaa.UP saa haukku herkkyyden sekä haukkurajan säädettyä :)
Papana
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä La Huhti 28, 2012 7:13 am

Munmielestäni kumpaakaan ei kannata pitää mihin ei voi luottaa, koiraa eikä tutkaa.
Ajolöysyyt ei koiral hyväksytä niin miks hyväksytään tutkal ajolöysyyt.
Ei varmaan 100 % varmaa koiraa eikä tutkaa olekkaan .
Mul ei ole koiraa eikä haukkuu näyttävää tutkaa,Garmini mul on se näyttää jäljen sielt mis koira menee .
Autol olen tarkistanu niin vähän peräs riiput tulevat 0 -5 sek mut kuitenki seuraa ilman et näyttäis ajolöysyyt :D .
vilskari
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä La Huhti 28, 2012 7:44 am

vilskari kirjoitti:Munmielestäni kumpaakaan ei kannata pitää mihin ei voi luottaa, koiraa eikä tutkaa.
Ajolöysyyt ei koiral hyväksytä niin miks hyväksytään tutkal ajolöysyyt.
Ei varmaan 100 % varmaa koiraa eikä tutkaa olekkaan .
Mul ei ole koiraa eikä haukkuu näyttävää tutkaa,Garmini mul on se näyttää jäljen sielt mis koira menee .
Autol olen tarkistanu niin vähän peräs riiput tulevat 0 -5 sek mut kuitenki seuraa ilman et näyttäis ajolöysyyt :D .

laita se koiras mettään niin näet erillaisia riipuja.tiellä varmaan kun ajelet autolla 5s koiran perässä niin ei ihme riipuja tule ko koira pelkää jäävänsä auton alle ja painaa täysillä edellä. :lol:
ei tutkalla hyväksytäkkään ajolöysyyttä. :D
Papana
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä La Huhti 28, 2012 8:27 am

Lue tarkemmin mun kirjoitus laitoin ettei mul ole koiraa.(EI MUL OLE KOIRAA)
Mä testasin Garminin autol ajaes 5 sek päivitysvälil n 100 km tuntivauhdis.
Täytyyk mun helppotajuisemmin kirjoittaa. :?: :lol:
Tarkoitin et Garmini ei näytä haukkuu,(EI VAIKKA KOIRA HAUKKUIS VIERES ELI LÖYSII SE TUTKA EI ANNA)
(eli se ei näyttäny et esim autos olis radio pääl) :D
Joku voi selventää tän mun kirjoituksen jos on viel joku joka ei tiedä mitä tarkoitan. :roll:
vilskari
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä La Huhti 28, 2012 9:38 am

vilskari kirjoitti:Lue tarkemmin mun kirjoitus laitoin ettei mul ole koiraa.(EI MUL OLE KOIRAA)
Mä testasin Garminin autol ajaes 5 sek päivitysvälil n 100 km tuntivauhdis.
Täytyyk mun helppotajuisemmin kirjoittaa. :?: :lol:
Tarkoitin et Garmini ei näytä haukkuu,(EI VAIKKA KOIRA HAUKKUIS VIERES ELI LÖYSII SE TUTKA EI ANNA)
(eli se ei näyttäny et esim autos olis radio pääl) :D
Joku voi selventää tän mun kirjoituksen jos on viel joku joka ei tiedä mitä tarkoitan. :roll:

no sitten jos ei ole omaa koiraa niin ei nyt kannattaisi sit enää koittaa helpottaa tuomari hommia,vai tuleeko hiki kun joutuu tieltä pois.ajattelinkin miksi sua koirat kiinnostaa ja voi arvostella toisten koiria,mutta nyt sekin selvisi :roll:
Papana
 

Seuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa