Niitä kaivattuja vierassukuisia siitosuroksia?

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja K päivämäärä Ke Heinä 26, 2006 3:11 pm

Minusta yksi kokeilemisen arvoinen, meriittejäkin saavuttanut hieman vierassukuisempi ja vähemmän käytetty uros voisi olla vaikkapa M-03 xx Rave. Tosin pentuearvo ei ole kummoinen :roll: , mutta kannattais kokeilla, sillä on se jo periyttänytkin nuoria koejälkeläisiä. :)
K
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ke Heinä 26, 2006 4:11 pm

Mitäs sanot täydetputket siitä Riitas.Jaresta, on sieltä teidän kulmilta. Ainakin innot pitäis olla kohdallaan, poikkuksellisen hyvät lonkka indeksit.
Ulkonäkö nyt ei kaiketi ole ERI:n arvoinen, mutta eikös me kykyjä kaivata enemmän kuin näköjä.
Ajattelin vain ehkä ensi keväänä käyttää, mikäli tuo narttu jotenkin kykynsä näyttää, että siitä emäksi on.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Heinä 27, 2006 5:45 pm

Jos Omani:n narttu on xK-K, niin tiedän parikin urosta, joiden kanssa sukusiitoskerroin on 0.804 ja toisen 1.84. Mutta jalostusneuvojat ovat varmaan antaneet omat suosituksensa.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja vieraas päivämäärä To Elo 03, 2006 6:09 pm

Mitä miellä olette Veljeksistä jalostukseen,Villipuron Veijari /Riki.Näyttävät ainakin osaavan ajaa kokeissa ,jänis havaintojen perusteella. :D
vieraas
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 03, 2006 9:13 pm

Esivanhempi Osuus sukusiitos-
prosentista
FIN KVA KANS MVA POHJ MVA KASKEN HAI 0,98419%
S MVA FIN KVA FIN MVA JOKO 0,56763%
FIN KVA FIN MVA VIKI 0,42725%
FIN KVA RAMI 0,29669%
KANS MVA POHJ MVA FIN KVA FIN MVA PIRTTIRINTEEN ILO 0,24700%
SF K VA,AK-68 JACK 0,23193%
FIN KVA FIN MVA AJURIN ATA 0,14777%

Jos joku tuntee nämä koirat, veljekset ovat 90 %:sti tällaisia.
Veijarin kaikkien kok. ka 65, 78 ja Rikun 58,18.

Varmaan hyviä koiria, mutta missä se vierassiittoisuus on :D :lol:
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Räppäri päivämäärä To Elo 03, 2006 9:24 pm

Ruippa se on niitä kavereita ku lukee läksysä. :roll:
Tuo oli muuten ihme pentue tuo mistä on tuo A. Ata. Hirmu pentue mutta periyttikö mittään. ( Montako KVAta niitä oli, oliko että 3 xxx ja 1 xx )
Räppäri
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 03, 2006 9:29 pm

Räppäri kirjoitti:Ruippa se on niitä kavereita ku lukee läksysä.

Kiitti kohteliaisuudesta.
Minä kyllä olen muutenkin erilinjoilla noitten "kirjanoppineitten" kanssa jaalostuksesta. Minä esim. oo sitä mieltä, että pennut ei saa vanhempiensa ominaisuuksia, vaan isovanhempiensa. Tätä ei monet sulata, mutta omissa pentueissa olen ollut sen huomaavinani.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä To Elo 03, 2006 9:33 pm

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 7:35 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja Räppäri päivämäärä To Elo 03, 2006 9:41 pm

Saattaa muuten olla vinha perä. Mites se yks ukko sitä sanoikaan, jotenkin että ne kirjan kaikki koirat tutkittava tarkkaan ja "pärkkele" jos se sama ominaisuus toistuu useammassa niin periytyyhän se, vaikka sitten kauempaakin.
Mitäs mieltä oot siitä ku jotkut sanoo että mehtä tulee emältä ja ulkomuoto isältä?
Räppäri
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 03, 2006 9:45 pm

Tara kirjoitti:Näyttäisi jotkut asiat periytyvän kaukaakin

Minun lempiajatukseni on, että ne esiintulevat (oli sillä joku hieno nimikin, mutta et ei kävis kuin residenteissä, niin...) ominaisuudet periytyvät joka toisen sukupolven mukaan ja emän ja isän ja siitä joka toinen, on piilossa, tulee esille sitte seuraavassa sukupolvessa. Ja vielä oon itsekseni "filosofoinut", että isäuros periyttää tytöissä ja emä pojissa.
Senmukaan pitäis pentulaatikolla katsella...
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä To Elo 03, 2006 9:58 pm

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 7:34 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 03, 2006 10:03 pm

Eikös jonkin koulukunnan ajatus linjasiitoksesta ollut: Jos olet ajatellut käyttää jotakin urosta, älä käytä sitä, vaan sen isää, koska se on jo näyttänyt periyttämiskykynsä. :wink:
Siihen kaukaatulemiseen: itseeleni on joka pentueessa tullut ainakin yksi täysin ruskeapäinen pentu... minun "kantanartussa on vahva "Kankaansyrjän Pekan "perimä, tulisko sieltä :roll:
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Elo 03, 2006 10:11 pm

Jossain sukusiitosta käsittelevässä artikkelissa taas kerrottiin, että sukusiitosaste on todellisuuvessa pienempi kuin laskennallinen, koska luonto hoitaa sairaat sikiöt jo ennen syntymää :D Ja että saman pentueen äärilaidan pennut ovat lähes vieraita keenimielessä toisilleen :o Kun vain tietäis mitkä, olis omalla häkillä sekä urokset, että nartut :lol:
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Räppäri päivämäärä To Elo 03, 2006 10:22 pm

Jotenkin siitä Pekasta on mielikuva että jossakin olisin nähnyt kuvan koirasta ja että olis aika "ruskea". Vai liekkö unta.
Kelepaako muuten kettu sun koirilles? Tuli tuosta Pekasta mieleen.
Räppäri
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa